Konu Başlığı: Emzikli kadınla cinsel ilişki Gönderen: Safiye Gül üzerinde 01 Haziran 2011, 15:42:47 2— Emzikli Kadınla Cinsel İlişki (Gıyle) Konusundaki Hükmü:
Sahih-i Müslim'de Hz. Peygamber (s.a.) şöyle buyurur: "Vallahi, gıyleyi yasak etmek içimden geçti. Nihayet Bizanslılar'la, İranlıların bunu yaptıklarını, fakat çocuklanna bir zarar vermediğini hatırladım."[663] Sünen-i Ebî DavucTda ise: Esma bt. Yezîd hadisinde: "Çocuklarınızı gizlice öldürmeyiniz. îrade ve kudreti ile yaşadığım Allah'a yemin ederim ki, (gıylenin etkisi çocuk büyüdükten sonra bile kendisini gösterir) o ata binen süvariye erişir de onu düşürür, ölümüne sebep olur." Râvi; bundan neyi kas-dediyor? dedim. Esma: "Gıyleyi, kişinin emzikli kadını ile ilişkide bulunmasını." dedi.[664] Ben derim ki: Birinci hadis Cüdâme bt. Vehb hadisidir. Cüdâme hadîsi, iki konuyu içermektedir; her ikisinin de muarızı vardır. Hadisin başı, "Vallahi gıyleyi yasak etmek içimden geçti." şeklinde yukarıda geçti. Esma hadisi buna muarızdır. Hadisin sonu ise: "Sonra azilden sordular. Hz. Peygamber (s.a.) de: O, ve'd-i hafidir (çocuğu gizlice diri diri gömmektir), buyurdu." şeklindedir. Buna da Ebu Saîd'in, "Yahudiler yalan söylemiş" şeklindeki hadisi muarızdır. Belki, "Çocuklarınızı gizlice öldürmeyiniz." buyruğu buna sebep olunmamasını yasaklamaktadır, denilebilir. Çünkü Hz. Peygamber (s.a.) gıyleyi, çocuğun öldürülmesine benzetmiştir. Oysa ki, gerçek bir öldürme değildir. Öyle olsaydı, büyük günahlardan olur ve Allah'a sirk koşmakla birlikte zikredilirdi. Hiç şüphe yoktur ki, emzikli kadınlarla ilişkide bulunmak kaçınılmaz bir durumdur. Bir erkeğin, çocuğuna süt verdiği sürece karısına yaklaşmaması sabretmesi mümkün değildir. Eğer onlarla ilişkide bulunmak haram olsaydı, dinden zaruri olarak bilinen, onun açıklanması en önemli olan bir husus olur, ümmet ve en hayırlı nesil (ashab) o konuyu ihmal etmezdi. Oysa ki, gıylenin haram olduğunu açıklayan bir kişi olmamıştır. Bunlardan da anlaşılır ki, Esrnâ hadisi irşâd ve çocuğa karşı İhtiyatlı davranmayı, yeni bir hamilelikle fesada uğrayacak sütü emme durumuna maruz kalmamasını öğütlemek içindir. Bu sebepledir ki, Arapların âdetine göre, çocuklara analarının dışında süt anne tutulurdu. Hadisteki menden olsa olsa, çocuğa zarar verecek yolların kapatılmasını isteme (sedd-i zeria) anlamı çıkar. Sedd-i zerîa babında prensip şudur: Eğer daha üstün bir maslahatla sedd-i zerîanın tearuzu sözkonusu olursa, maslahat, zerîaya takdim edilir. Daha önce de tekrar tekrar açıklanmıştı. Allah en iyi bilendir. [665] [663] Müslim, 1442; Muvatta, 2/608; Ebu Davud, 3882; Tirmizî, 2078; Nesâî, 6/106, 107. Cü-dâme bt. iVehb'den. [664] Ebu Davud, 3881, 3882; Ahmed, 6/453, 457, 458; İbn Mâce, 2012; İbn Hibbân, 1304. [665] İbn Kayyim el-Cevziyye, Za’du’l-Mead, İklim Yayınları: 5/250-251. |