> Forum > ๑۩۞۩๑ Açık Öğretim & İlitam Dunyasi ๑۩۞۩๑ > Dokuz Eylül İlitam > Tefsir ve Tefsir Metinleri > Tefsir problemleri
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Tefsir problemleri  (Okunma Sayısı 5897 defa)
15 Aralık 2012, 17:18:40
Safiye Gül

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 15.436


« : 15 Aralık 2012, 17:18:40 »



TEFSİR PROBLEMLERİ

S1-Tabiun döneminde Kur’an ayetleri bağlamında ortaya yüklü miktarda kaynağı ve sıhhati meçhul  rivayet bilgisi çıkmasının sebebi nedir?
 C1-Tabiun döneminde çoğu mevaliden olan bu dönem alimleri, hocalarından naklettikleri israilî bilgilere kendi kültürlerinden getirdiklerini de dahil etmişler ve bunun sonunda tabiun döneminde Kur’an ayetleri bağlamında ortaya yüklü miktarda kaynağı ve sıhhati meçhul rivayet bilgisi çıkmıştır.
 
S2-İsrailiyyat olarak adlandırılan bilgiler çoğunlukla hangi din mensuplarına aittir? Ve bu bilgi çeşidine neden israiliyyat denmiştir?
 C2-Çoğunlukla Yahudi kültürüne aittir. Bu bilgi çeşidini çoğunlukla Yahudi kültürü kapsadığı için israiliyyat  adı verilmiştir.
 
S3-İsrailiyyat’ın Kur’an tefsirine olumsuz etkisi nedir?
 C3-İsrailiyyat Kur’an tefsirinde zamanla o denli artmıştır ki, başka Kur’an kıssaları olmak üzere pek çok noktada verilmek istenen Kur’anî  mesajlar bu doğruluktan uzak olan bilgilerin (İsrailiyyat) gölgesinde kalmıştır.
 
S4-Tefsirlerde yer alan israliyyat bilgisinin günümüz itibarıyla büyük ölçüde azalmasının sebebi nedir?
 C4-*Müfessirlerin, sıhhati bilinip Kur’an’a ters düşmeyenler dışındaki israiliyyat bilgisini reddetme hususunda görüş birliği içinde olmaları
      *Eserlerinde israiliyyat türü bilgilere fazla yer veren müfessirlerin eleştirilmesi
 
S5-Kur’an tefsirinde Hz. Peygamberin sağlığından itibaren ortaya çıkan ve sahabe döneminde had safhaya ulaşan dile dayalı en önemli problemler nelerdir?
C5-    *Yedi harf ve kıraatler meselesi
         *Garîbu’l Kur’an konusunda ortaya çıkan problemler
         *Kur’an dilinin anlaşılmasına yönelik problemler
         *Hakikat-mecaz meselesi
         *Vücuh ve nazair konusu
 
S6-Hz. Osman’ın Kur’an’ın çoğaltılmasına teşebbüs etmesinin sebebi nedir?
 C6-Müslümanlar bir araya gelip Kur’an okuduklarında ortaya çıkan kıraat farklılıklarıdır
 
S7-Kur’an-ı kerimin harekelenmesi ve noktalanması hangi olumlu sonuçları doğurmuştur
 C7-    *Ümmet arasında ciddi bir okuyuş birlikteliği hasıl olmuştur
         *Mushaf düzeyinde bir ihtilaf ve çekişme konusu olmaktan çıkan yedi harf ve kıraatler meselesi, bu tarihten itibaren ihtisas sahibi alimler tarafından ilgili eserlerde derlenip toparlanmak suretiyle ilim aleminin istifadesine sunulmuştur.
         *Müfessirler Kur’an ayetlerine getirdikleri izah ve yorumları daha isabetli kılma imkânına kavuşmuştur.
 
S8-“Kur’an’da anlatılmak istenen hususların ve verilmek istenen mesajların doğru anlaşılabilmesi için öncelikle bu misal benzetmelerin doğru anlaşılması gerekmektedir”
         Yukarıda sözü geçen mesaj, misal ve benzetmelerin anlaşılması için hangi hususlar bilinmelidir?
 C8-Mesaj, misal ve benzetmelerin ait olduğu nüzul döneminde cari olan örf, adet ve yaşam tarzının, yani kültürün gayet iyi bilinmesi gerekir.
 
S9-Müslümanlar arasında fırkalaşmaların had safhaya  ulaşması ve onların arasında pek çok konuda olduğu gibi Kur’an ve onun tefsiri bağlamında kaynağı İslam dışı unsurlara dayalı ihtilaf ve çekişmeler görülmesinin sebebi nedir?
 C9-İslam coğrafyasının, fetihlerle genişlemesi ve buna bağlı olarak İslam’ın ilk günkü Safiyetini kaybetmesi.
 
S10-İslami fırkaların iyice temayüz ettiği hicri ikinci asrın sonlarıyla üçüncü asrın başlarında, Hıristiyanlıktaki tartışmalardan etkilenerek ortaya Kur’an’ın mahluk olduğu görüşünü atan hangi mezhebin alimleridir?
 C10-Mu’tezile mezhebinin alimleridir
 
S11-Ehl-i sünnet alimleri Allah’ın kelamını nasıl değerlendirmişlerdir?
 C11-Allah’ın kelamını kelam-ı lafzi ve Kelam-ı nefsi olarak ikiye ayırmışlar, buna göre Kur’an’ın mana, mesaj ve içerik boyutunun gayr-ı mahluk, onun mushaftaki yazı ve dillerdeki ses boyutunu ise mahluk saymış, böylece her konuda olduğu gibi bu hususta da orta bir yol tutmaya gayret etmişlerdir.
 
S12-İlk bakışta Kur’an tefsirleriyle doğrudan alakalı gözükmeyen kelamî tartışma konusu, hangi durumdan dolayı tefsir ilmini ilgilendirmektedir?
 C12-Kur’an’ın mahiyetini (mahluk olup olmadığını) ilgilendirmesi itibarıyla tefsir ilmini yakından ilgilendirir
 
S13-İslam dinin iman, amel ve ahlak olarak tasnif edilen üç kısmından en önemlisi olan iman boyutunun temeli olan Allah’ın varlığı ve birliği inancını en güzel şekilde ortaya koyan sure hangisidir?
 C13-İhlas suresidir
 
S14-Fedailü’l Kur’an (Kur’an’ın faziletleri) konusunun tefsir ilmine olumsuz etkisi nedir?
 C14-Faziletler, insanın bilme ve anlama imkanı bulunmayan tamamen gizem dolu bir boyutta gerçekleşmektedir. Dolayısıyla insana düşen bu ayet ve sureleri anlamaya çalışmak değil, bilakis belirtilen sayılarda defalarca telaffuz  etmekten ibarettir. Bu durum, Müslümanların Kur’an ayetlerini anlama ve üzerinde tefekkür etmeyi ifade eden tefsir merhalesine geçmeleri yönünde büyük bir engel teşkil etmektedir.
 
 



S15-Müslümanların Kur’an’ın faziletleriyle ilgilenerek, Kur’an’ın mana, önem, içerik ve mesajlarını saf dışı bırakmasından dolayı durumun vehameti karşısında Kur’an’ın ayet ve surelerinin birbirine üstünlüğünü inkar etme noktasına gelen ve bir sureyi üst üste birkaç defa okumayı veya devamlı aynı sureleri okumayı mekruh sayan alim kimdir?
 C15-İmam Malik
 
S16- Şia’nın mushaftan çıkarıldığını iddia ettiği surelerin isimleri nelerdir?
 C16-Nurayn ve Velaye sureleridir
 
S17-Eş’arîliğe göre bilginin kaynakları nelerdir?
 C17-Akıl, duyular ve haber
 
S18-Atomcu tefsir nedir?
 C18-Gerek rivayet ve gerekse dirayet türü olsun Kur’an-ı Kerim!i baştan sona kadar bugün elimizde bulunan tertibi üzere tefsir edilmesi atomcu tefsir denir
 
S19-Bütüncül tefsir nedir?
 C19-Kur’an’ın bütünlüğünü göz önüne alarak herhangi bir konuyu veya Kur’an’ın tamamını birbiriyle çelişmeyecek şekilde tefsir etmeye bütüncül tefsir denir.
 
S20-İbn Teymiyye’nin et- Tefsîru’l- Kebir isimli eseri hangi tüe tefsire örnektir?
 C20-Bütüncül tefsire örnektir
 
S21-Bir sureyi tefsir etmeye başlarken o surenin bir özetini sunması yani bütüncül tefsir metodunun kullanılmasını ilk defa hangi müfessir başlatmıştır?
 C21-İbn Teymiyye
 
S22-Konulu tefsir (et- Tefsiru’l mevzuî) nedir?
 C22-Herhangi bir sureyi veya herhangi bir konuyu Kur’an’ın bütünlüğü içerisinde ele alıp araştırmak
 
S23-Çağımızda ortaya çıkan konulu tefsir’in çıkış nedeni nedir?
 C23-bazı müsteşriklerin bu asırda Kur’an’la ilgili olarak ileri sürdükleri bir takım şüpheler neden olmuştur
 
S24-“Bazı müsteşrikler, Kur’an’la ilgili bir takım şüphelerini ifade etmiştir” İslam alimlerinin bu olumsuzluklara karşı aldığı tedbirler nelerdir?
 C24-Kur’an’daki kıssalar tekrarlar bazı itikadi esaslar ve hukuki hükümlerle ilgili olarak ortaya atılan bu iddiaları cevaplandırmak ve çürütmek maksadıyla bu konularda müstakil eserler vermişlerdir

S25-Bazı müsteşriklerin Kur’an-ı Kerimle ilgili ortaya attıkları şüpheye atfen ele alınan eserler nelerdir?
 C25-  *Mukattil b. Süleyman→el-Eşbah ve’n-nazair-Fi’l Kur’ân
         *Rağib el-İsfehânî       →el-müfredat fi Garîbi’l Kur’ân
         *Ebubekir Er-Razî       →Tefsîru Garîbi’l Kur’an
         *Firuzabadi                   →Besairu Zevi’t-Temyizfi-Lataifi’l-Kitabi’l Aziz.
 
S26-Kur’an’ı tüm insanlara en kısa yoldan ve doğru bir biçimde yorumlayarak anlatmak için hangi tefsir türünden önemli derecede istifade etmek gerekir?
 C26-Konulu tefsir türü çalışmalarından istifade etmek gerekir.
 
S27-Metin çözümleme konusu ile ilgili olarak; “Kim Kur’an’a kendi görüşünü desteklemek, hasmınıda kösteklemek gözüyle bakarsa mutlaka delil bulur” sözü hangi müfessire aittir?
 C27-Fahreddin Razi’ye  aittir
 
S28-Bilimsel tefsir alanı hangi alimler tarafından ivme kazanmıştır?
 C28-  *Gazâlî
         *Fahreddin Razi
         *Ebu’l Fadl el Mürsî
Tarafından ivme kazanmıştır
 
S29-El- Cevahir Fî Tefsîri’l Kur’ân isimli bilimsel tefsir kimin eseridir?
 C29-Tantavî Cevherî’nin eseridir
 
S30-“İçtimai-edebi tefsir olarak adlandırılan tefsir türünde öncelikli hedef, Müslümanları Kur’an ayetlerinden alacakları ilham ve güçle ümmet bilinci etrafında birleştirmek ve bu sayede içinde bulundukları fiilî veya siyasi sömürge halinden kurtarmaktır”
Bu tefsir ekolünün önde gelen temsilcileri kimlerdir?
 C30-  *Cemaleddin Afgânî
         *Muhammed Abduh
         *Reşid Rıza
         *Mustafa el Merağî
         *Emin el Huli
         *Seyyid Kutub
         *Mevdûdî
 
S31-İçtimai tefsirin eleştirildiği yönler nelerdir?
 C31-  *Akla fazla yetki tanıması
         *Muteber hadis kaynaklarında yer alan bazı hadisleri eleştirmesi
         *Eleştirdiği hadisleri akaid konusunda bağlayıcı görmemesi
         *Bilimsel yönden bazı uç yorumlara yer vermesi
 
 
S32-İçtimai-edebi tefsir anlayışının geçmişteki mezhebî tefsirler gibi içerdiği aşırılıklar nelerdir?
 C32-  *Kur’an ayetlerinden kötülüğün sembolü olan şeytan, tağut vb. hususları açıktan isim vermek suretiyle doğrudan Müslümanlar’ın batı yanlısı idarecileriyle örtüştümeleri
         *Ayetlerdeki iyilik sembollerini kendi siyasi lider ve hareketleriyle açıklamaları
         *İkiyüzlülüğü ve hainliği ifade eden kavramları ise kendilerine siyasi destek vermeyen Müslüman rakiplerine hamletmişlerdir 


[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
« Son Düzenleme: 18 Ocak 2015, 19:59:21 Gönderen: Ayşe »
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Tefsir problemleri
« Posted on: 28 Mart 2024, 19:51:51 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Tefsir problemleri rüya tabiri,Tefsir problemleri mekke canlı, Tefsir problemleri kabe canlı yayın, Tefsir problemleri Üç boyutlu kuran oku Tefsir problemleri kuran ı kerim, Tefsir problemleri peygamber kıssaları,Tefsir problemleri ilitam ders soruları, Tefsir problemleriönlisans arapça,
Logged
29 Ağustos 2013, 17:39:36
dusakli

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 27


« Yanıtla #1 : 29 Ağustos 2013, 17:39:36 »

Dosya açılmıyor.Diğer derslerin sunumlarındada problem var.Kontrol ederseniz seviniriz. Allah razı olsun.

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
11 Eylül 2013, 13:12:04
Safiye Gül

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 15.436


« Yanıtla #2 : 11 Eylül 2013, 13:12:04 »

Link yenilenmiştir.
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes