2. ÜNİTE / İLİMLER VE TASAVVUF
S1: HANGI DEVIRDE FELSEFE VE MANTIK GIBI ILIMLER ISLAM DUNYASINDA YAYGINLIK KAZANDI
C1: emevıler abbasıler
S2:TASAVVUFUN DIGER ILIMLERDEN FARKI.
C2:hem pratık hem nazarı yonu hemde ılham ve keşfe onem vermesı
S3:TASAVVUF NEDIR.
C3:öz ve mana ıtıbarıyle hz Muhammed ve sahabenın hayat tarzı
S4:TASAVVUF ŞER,İ ILIMLERDEN SAYILIR MI
C4:evet
S5:SUFILER ILIM KONUSU AÇILDIĞINDA HANGI AYRIMA GIDERLER
C5:zahır ve batın
S6:EL LÜMA ADLI ESER KIME AITTIR.
C6:ebu nasr. Es serrac et tusi
S7:SERRAC DIN ILIMLERINI KAÇA AYIRIR
C7:3 e ayırır.a)kuran b)sunnet c)iman
S8: BU 3 ILİMLE KIM MEŞGUL OLUR
C8: a)muhaddısler b)fakıhler c)sufıler
S9:SERRACIN BU SINIFLANDIRMASI NEYE DAYANIR.
C9:cıbrıl hadısıne
S10:KUTUL KULUB ADLI ESER KIME AIT
C10:ebu talıb el mekkı
S11:FAZILET ERBABI OLARAK MÜJDELENEN ILIM.
C11:ılmullah
S12:ZAHIR BATIN BIRLIKTELIGINI AMACA ULASTIRAN ZIRVE ISIM
C12:gazalı
S13:GAZALI İHYAU ULUMIDDIN ESERINDE HANGI ILMDEN BAHSEDER.
C13:mukaşefe: BATIN ILMI muamele. KALBIN HALLERI
S14:SUHREVERDI SUFILERI DIGERLERINDEN AYIRAN ILMI NEDIR.
C14:veraset ılmı: DINI GERCEK MANA VE MUHTEVASIYLA ANLAMAK
S15:IHSAN NEDIR.
C15:Allahı goruymus gıbı ıbadet etmek sen onu gormesende o senı goruyor.
S16.HARIS B. ESED MUHASIBI ESERI.
C16.er rıaye:psıkolojık metotları tesbıt etmıs
S17:HAKIM TIRMIZI
C17:hatmul evlıya:veleyet nubuvvet ilişkisi olarak ılk yazılmıs eser
S18:ABDUL KERIM KUŞEYRİ
C18: er rısale
S19: MUHYİDDİNIBNUL ARABİ.
C19. Fusûsul Hikem ve el-Futuhul-Mekkiyye
S20:TASAVVUFUN ANA MESELESI.
C20:kelam
S21:HADIS RIVAYET ETMEKTA MUHADISLER KADAR TITIZLIK GOSTERMEMIS OLAN KIMLERDIR
C21:sufıler
S22:TASAVVUF ASIL ITBARIYLE NEDIR
C22.egıtım ve terbıye sıstemıdır..
S23:TASAVVUFLA ORTAK ZEMINE SAHIPTIR.
C23:SANAT
S24.TASAVVUFUN ILK DEVIRDEKI DILI.
C24: ARAPÇA
TASAVVUF İLMİNİN TEMEL/KLÂSİK ESERLERİ
1. Hâris b. Esed Muhâsibî (ö. 243/857): er-Riâye.
2. Hakîm Tirmizî (ö. 320/932): Hatmü’l-Evliyâ.
3. Ebu Nasr es-Serrâc et-Tûsî (ö. 378/988): el-Lüma’
4. Ebu Bekir Kelâbâzî (ö. 380/990): et-Ta’arruf.
5. Ebu Tâlib el-Mekkî (ö. 386/996): Kûtü’l-Kulûb.
6. Abdülkerîm Kuşeyrî (ö. 465/1072): er-Risâle.
7. Ali b. Osman el-Cüllâbî el-Hücvîrî (ö. 465/1072): Keşfü’l-Mahcûb.
8. Hâce Abdullah el-Ensârî el-Herevî (ö. 481/1089): Menâzilü's-Sâirîn.
9 Ebu Hâmid el-Gazzâlî (ö. 505/1111): İhyâu Ulûmi’d-Dîn
10. Ruzbihân el-Baklî (ö. 606/1209): Meşrabü'l-Ervâh
11. Ebu Hafs Ömer es-Sühreverdî (ö. 632/1234): Avârifü’l-Maârif.
12. Muhyiddîn İbnü’l-Arabî (ö. 638/1240): Fusûsu’l-Hikem ve el-Fütûhât’l-Mekkiyye.
13. Mevlânâ Celâleddîn Rûmî (ö. 672/1273): Mesnevî
Sûfîlerin Bir Kısmı Eserlerinde Bazı Âyetlere İşârî Yorumlar Getirirken, Bir Kısmı Da Müstakil Tefsirler Kaleme Almışlardır.
Bunların En Önemlileri Şöyle Sıralanabilir:
* Ebu Abdurrahman es-Sülemî (ö. 412/1021): Hakâiku't-Tefsîr
* Abdülkerîm el-Kuşeyrî (ö. 465/1072): Letâifü'l-İşârât
* Necmeddîn ed-Dâye (ö. 654/1256): Bahrü'l-Hakâik ve'l-Maânî
* Abdürrezzak el-Kâşânî (ö. 730/1330): Te'vîlâtü'l-Kurân
* Ni'metullah en-Nahcuvânî (ö. 902/1496): el-Fevâtihu'l-İlâhiyye
İsmail Hakkı Bursevî (ö. 1137/1725): Rûhü'l-Beyân
Sûfîler Aynen Kur'an Âyetlerinde Olduğu Gibi Bazı Hadisleri De İşârî Olarak Yorumlamışlar Ve Bunları Kendi Görüşlerine, Tecrübelerine Ve Sistemlerine
Dayanak Olarak Kullanmışlardır. Yine Onlar Muhtelif Bahislerle İlgili “Kırk Hadis” Kitapları Ve Tasavvufî Hadis Şerhleri Meydana Getirmişlerdir.
Bunlara Birkaç Örnek
* Hakîm Tirmizî (ö. 320/932): Nevâdiru'l-Usûl
* Ebu Bekir Kelâbâzî (ö. 380/990): Bahrü'l-Fevâid
* Ahmed er-Rifâî (ö. 578/1183): Hâletü Ehli'l-Hakîka Maallah
* Sadreddîn Konevî (ö. 673/1274): Şerhu Hadîsi Erbaîn
* İbn Ebî Cemre (ö. 699/1300): Behçetü'n-Nüfûs
[
Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın