Konu Başlığı: Namazın Sevabını Azaltan Hususlar Gönderen: Zehibe üzerinde 04 Ocak 2012, 19:21:37 Namazın Sevabını Azaltan Hususlar[317] 796. ... Ammar b. Yâsir (r.a.) demiştir ki: Peygamber (s.a.)'i şöyle buyururken işittim: "Kişi namazı bitirirde kendisine ancak namazının onda bir (sevab)İ dokuzda biri, sekizde biri, yedide biri, altıda biri, beşte biri, dörtte biri, üçte biri, yansı (gibi namazdaki ihlâsına göre sevab) yazılır"[318] Açıklama İnsanların namazdan kazandıkları sevap, namazdaki ihlâs ve huşûları nisbetindedir.Namaza bütün kalbiyle yönelen ve kendini veren kimse namazın en küçük adabına varıncaya kadar riâyet edeceği için eksiksiz sevab alacaktır. Fakat namazın farzlarına, vâciblerine, sünnet ve adabına rivayette kusur eden kimsenin sevabı ise, ona göre olacaktır. Nitekim İmam Ahmed'in rivayet ettiği bir hadis-i şerifte Peygamber (s.a.)'in: "Sizin içinizden bazı kimseler namazlarını tam olarak kılarlar, bazıları yarısını, bazıları üçte birini, bazıları dörtte birini, bazıları beşte birini kılarlar" dediği ve onda bire kadar saydığı"[319] rivayet edilmiştir. Bu bakımdan insan namazda iken vâcib Teâlâ'ınn huzurunda bulunduğunu bilmeli, okuduğu âyet ve duaların mânâsını iyiden iyiye düşünmeli, Cenab-ı Hak'tan gayrisini kalbine getirmemeli ve huşu içinde bulunmalıdır. "Namazda huşûlu olmalıdır" demek, namaz kılan kimsenin kendini bütün varhğıyle namaza verip Allaha yönelmesi demektir ki, bunun zahirî ve bâtını şartları vardır. Zahirî şartları: Namaz kılan kimsenin sakin olması, ayakta iken secde yerine rükû'da iken ayakları ucuna, secdede burnunun ucuna, otururken de kucağına bakmak, sağa-sola bakınmamak, elini yanlarına salmamak, namazın dışında bîrşeyle meşgul olmamak ve imamın önüne geçmekten sakınmakla gerçekleşir. Butınî şartlar ise, namaza durunca insanın kendisini Allah Teâlâ'nın huzurunda düşünerek okuduğu âyet, duâ ve teşbihlerin mânâsını düşünerek, manevî bir ürperişle ilâhî bir atmosferin kendisini sarmasıyla gerçekleşir. Ulemânın büyük çoğunluğuna göre namazın tam olması huşû'-nun bulunmasına bağlıdır. Huşu'suz namaz eksiktir. Huşu' azaldıkça namazın sevabı da hadis-i şerifte ifade edildiği gibi sıfıra doğru duşuş kayd eder. Bazıları "huşu namazın bir rüknüdür" demişlerse de, gerçekte huşu, namazın sıhhatinin şartı değil, ancak sevabının şartıdır.[320] [317] Concordance'de bu baba numara verilmemiştir. [318] Dârimı, salat 91; Ahmed b. Hanbel, 111-427. Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınları: 3/239. [319] Ahmed b. Hanbel, III, 427. [320] Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınları: 3/239-240. Konu Başlığı: Ynt: Namazın Sevabını Azaltan Hususlar Gönderen: Ramazan. üzerinde 28 Nisan 2017, 18:11:47 Es Selamun Aleykum. Namaz kılan herkes aynı sevabi alamayabilir . Sevabi azaltan hususlara aciklamada yer verildigi gibi dikkat etmek gerekir.
Rabb'im kildigimiz namazlarimizi kabul eylesin Allah cc razi olsun Konu Başlığı: Ynt: Namazın Sevabını Azaltan Hususlar Gönderen: Mehmed. üzerinde 28 Nisan 2017, 18:14:53 Ve aleykümüsselam Rabbim bizleri namazi dosdogru kilanlardan eylesin Rabbim paylasim icin razi olsun
Konu Başlığı: Ynt: Namazın Sevabını Azaltan Hususlar Gönderen: Sevgi. üzerinde 29 Nisan 2017, 01:20:29 Ve Aleyküm Selam. Namazı nekadar huşu içinde kılar isek o derece sevabımız olucaktır. Mevlam bizlere o sevinci herdaim yaşıyanlardan eylesin inşaAllah. Aminn ecmain...
|