๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ => Süneni Ebu Davud => Konuyu başlatan: Zehibe üzerinde 04 Şubat 2012, 13:25:14



Konu Başlığı: Lût Kavmunun Yaptığını Yapan Kişi Hakkında
Gönderen: Zehibe üzerinde 04 Şubat 2012, 13:25:14
28. Lût Kavmunun Yaptığını  (Livâta) Yapan Kişi Hakkında

 

4462... İbn Abbas radıyallahü anhuma'dan; Rasûlullah Salallahü aley­hi vesellemin şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir:

"Lût kavminin yaptığını yapan birisini bulursanız (bilirseniz), ya­panı da yapılanı da öldürünüz."[274]

Ebû Davud der ki:

"Bu hadîsin benzerini, Süleyman b. Bilâl, Amr b. Ebî Amr'den rivayet etmiştir. Abbad b. Mansûr da, İkrime vasıtasıyla İbn Abbas'tan merfû olarak rivayet etmiştir. Ayrıca, İbn Cüreyc, ibrahim'den, ibrahim, Dâvud h. el-Husayn' dan. o İkrime'den, İkrime de ibn Abbas'tan, merfû olarak rivayet etti"

Buradaki "merfû olarak" sözünden maksadı şudur; İbn Abbas, "Rasû­lullah şöyle dedi.." dememiş, râvi: "İbn Abbas onu, ref etti" demiştir.[275]

 

4463... Said b. Cübeyr ve Mücahid, İbn Abbas radıyallahü anhumâdan;

Livâta ederken yakalanan bekâr hakkında: "Recmedilir" dediğini riva­yet etmişlerdir.

Ebû Davud şöyle dedi:

"Asımın hadîsi, Amr b. Ebî Amfin hadîsini zayıflatıyor."[276]

 

Açıklama
 

Lût kavminin yaptığı işten maksat, insanlarla, arka tarafından temas kurmaktır. Temas kurulan şa­hıs erkek olsun kadın olsun aynıdır. Bu harekete, livâtâ denilir. Bugün kullanılan "HomoseLsüellik" tâbiri ile aynı manâdır.

Cenâb-ı Allah'ın gönderdiği bir Peygamber olan Hz. Lût (.s)'ın kavmi arasında bu çirkin hareket yayıldığı için, "Lût kavminin yaptığı iş" de­nilmiştir.

Bu fiili işleyene de "Lûtî" denilir.

Allah (c.c.) Lût kavmini, işledikleri bu çirkin günahtan dolayı daha dünyada iken cezalandırmış, onları üzerlerine taş yağıdırarak helak etmiş­tir. Cenâb-ı hakkın şu cilvesine bakın ki her türlü hastalığın tedavisinin bi­lindiği bu asırda, homoseksüellikten kaynaklanan bir hastalık, tedavisi, mümkün olmayan tek hastalıktır.

Allah'ın emir ve yasaklarının tümü insanların maslahatına yöneliktir. Yâni ya insanlık için (fert veya toplum) bir menfaat sağlamayı ya da on­lardan bir zararı defetmeyi hedeflemiştir. Eğer bir şey yasaklanmışsa mut­laka onda bir hikmet, bir maslahat vardır. Dolayısıyla, zina ve homosek­süellik (eş cinsellik) gibi fiiller, ilk bakışta iki kişi arasında cereyan ettiği için, "bunun ne mahzuru var ki?! Alan memnun veren memnun" denile­mez. Bu hareketler, Allah'ın emrine isyan oluşlarının yanı sıra, fert ve toplum hayatının (parçalanıp çözülmesine), onulmaz yaralar açılmasına da sebeptirler. İşte asrımızda, dinimizin şiddetle yasakladığı en büyük çir­kinliklerden olan,eşcinselliğin, tedâvî edilmez bir hastalığa sebep olduğu­nun ortaya çıkışı, garip ama Allah'ın emir ve yasaklanndaki hikmete ye­ni bir örnek olması bakımından hikmetli bir tecellidir.

Üzerinde durduğumuz rivayetlerden birincisi, evli ve bekâr ayırımı yapmadan eşcinsellik muamelesinde bulunan her iki kişinin de (temas eden ve kendisine temas edilenin) öldürüleceğini bildirmektedir. İkinci ri­vayette ise, İbn Abbas (r.a) hemcinsi olan bir insana arkadan varan bekâ­rın recmedileceğini söylemiştir. Bu harekette, kendisine arkadan yaklaşı­lan   pasif tarafın  erkek  veya  kadın   olması   arasında  fark  yoktur.

İslâm ulemâsı ister erkek olsun ister kadın, ister kendi karısı olsun is­ter yabancı bir insana arkasından yaklaşmanın haram olduğunda müttefik­tirler. Ancak, bu işi yapanlara uygulanacak dünyalık ceza konusunda, de­ğişik delillere istinad ederek farklı görüşlere sahip olmuşlardır. Bu görüş­lerin özeti şudur.[277]

 

Bazı Hükümler:       
 

1- Bir insana arkasından temas eden kişiye, zinâ haddi uygulanır yâni, temas eden kişi muhsansa (sahih bir nikahla bir kadınla evlenip onunla cinsi ilişki kuran birisi ise) recmedilir. Muhsan değilse yüz değnek vurulur. Bu görüş; Sa-id b. Müseyyeb, Atâ b. Ebî Rabah, Nehâî, Hasenü'l-Basri, Katâde, Hane-filerden Ebu Yusuf, Muhammed, kuvvetli görüşüne göre İmam şâfiî ve bazı alimlerin nakline göre İmâm Mâlik'e aittir.

İmam Şâfiîye göre, pasif durumda olan tarafa da ister erkek olsun ister kadın, ister muhsan olsun ister olmasın yüz değnek vurulur ve bir yıl sür­gün edilir.

2- Livâta fiilini işleyen kişi ister muhsan olsun, ister olmasın Öldürü­lür. Bu görüş, Ahmed b. Hanbel, Mâlik b. Snes ve bir rivayete göre İmam Şafiî'ye aittir. Bu görüş, üzerinde durduğumuz hadise muvafıktır.

Lûtî'yi öldürme şekline gelince; Üzerine bir bina yıkılır, yüksek bir yerden atılır şeklinde görüşler vardır.

3- Lûtiye had uygulanmaz, ta'zir edilir. Bu görüş de, İmam Azam Ebû Hanife'ye aittir. Hanefi eserlerinden, el-Hidâye'de, İmamı Azamın görü­şü şu şekilde delillendirilmiştir.

"Bu hareket bir zina değildir. Çünkü sahabeler onun öldürülüş şeklin­de ihtilâf etmişlerdir. Kimisi ateşle yakılmasını, kimi üzerine bir duvar yı­kılmasını, kimisi yüksek bir yerden itilip peşinden taş atılmasını v.s. söy­lemişlerdir. Bu fiilde, çocuğu telef etmek veya neseplerin karışması da söz konusu olmadığı için bu, zinâ manâsında değildir. Her iki taraftan bu işe istek olmadığı için vukuu da nadirdir. Zinaya ise istek vardır. Lûtinin Öldürüleceğini bildiren haberler ya siyâseten öldürüleceğine delâlet eder ya da bu fiili helâl görenle ilgilidir."

4- Hz. Ebûbekir, Hz. Ali (radıyallâhû anhûma) gibi, büyük sahabelerin

de içinde bulunduğu bir guruba göre, Lûtî kılıçla kafası kesilerek Öldürülür.

5- Bâzı Zahirîlere göre, bu çirkin hareketi işleyenlere hiç bir ceza uy­gulanmaz.

Hattâbî beşinci maddedeki görüşün, doğruya en uzak olduğunu, insan­ları bu kötü amele teşvike sebep olacağını söyler.[278]

 

[274] Tirmizî, hudûd; 24 İbn Mace. hudûd 12.

[275] Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 15/158-159.

[276] Musannif Ebû Davud, bu rivayeti ile Âsım'm rivayet ettiği, hayvanla ilişkide bulunana haddin olmadığını bildiren hadisin (n: 4465), Amr b. Ebî Amr'ın rivayet etti­ği ve böyle birisine haddin gerekliliğini bildiren hadisi (no: 4464) zayıflattığına işaret et­mek istiyor. Ancak, bu ta'likm yeri burası değil, bundan sonraki babtır.

Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 15/159.

[277] Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 15/159-160.

[278] Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 15/160-161.



Konu Başlığı: Ynt: Lût Kavmunun Yaptığını Yapan Kişi Hakkında
Gönderen: Ceren üzerinde 09 Şubat 2018, 17:29:49
Esselamu aleykum.lut kavmi hem zinadan  hemde gunahlardan dolayı helak olmuştur.ve peygamber efendimiz bunu yapacak herhangi bir kulun öldürülmesini emir etmiştir.rabbim bizleri bu tür gunahlardan korusun inşallah. ..


Konu Başlığı: Ynt: Lût Kavmunun Yaptığını Yapan Kişi Hakkında
Gönderen: Sevgi. üzerinde 01 Nisan 2018, 00:38:32
Aleykümüsselam bu kavmin yaptığı sapıklıktır bu yüzden helak olmuşlardır bu şekilde yapanlarında cezası ölüm olmalıdır inşaAllah


Konu Başlığı: Ynt: Lût Kavmunun Yaptığını Yapan Kişi Hakkında
Gönderen: Mehmed. üzerinde 01 Nisan 2018, 13:38:30
Ve aleykümüsselam Rabbim bizleri böyle isleri yapmaktan korusun Rabbim paylaşım için razı olsun