Konu Başlığı: 3.Remiz Üçüncüsü 2.Sayfa Gönderen: Esila üzerinde 05 Şubat 2011, 09:07:29 Evet, cifirce بِهِ النَّارُ اُخْمِدَتْ 1: خ altı yüz (600), ت dört yüz (400), ر iki yüz (200), şeddeli ن yüz (100), م kırk (40), د ve üç ا yedi (7), بِهِ deki ب iki, ه beş, yekûnu bin üç yüz elli dört (1354) eder. Lillâhilhamd, Siracü’n-Nur’un el-Âyetü’l-Kübrâsı gibi çok risaleleri var. Herbiri kuvvetli birer lâmba hükmünde sırat‑ı müstakimi gösterip İmam-ı Ali Radıyallahu Anhın haberini tasdik ediyorlar.
Bu üçüncü sırrın münasebetiyle aynen بِهِ النَّارُ اُخْمِدَتْ gibi bin üç yüz elli dört (1354) tarihine makam-ı cifrîsiyle bakan ve Said’in (r.a.) iki mâruf lâkabına remzen ve ismen îma eden ve “Kendini muhafaza et” emrini veren ve o tarihte herkesten ziyade müteaddit tehlikelere mâruz bulunacağını telvih eden Ercûze’nin âhirlerindeki فَاسْئَلْ لِمَوْلاَكَ الْعَظِيمِ الشَّانِ يَا مُدْرِكًا لِذَلِكَ الزَّمَانِ بِاَنْ يَقِيكَ شَرَّ تِلْكَ الْفِتْنَةِ وَشَرَّ كُلِّ كُرْبَةٍ وَمِحْنَةٍ 2 fıkrasıyla diyor: “Yâ Said el-Kürdî! 1354 tarihine yetişirsen, Mevlâ-yı Azîminden, o zamanın ve o asrın fitne ve şerlerinden muhafazanı iste ve yalvar.” Evet, On Sekizinci Lem’ada birinci keramet-i Aleviyenin izahında, Kaside-i Ercûziyenin Risale-i Nur ve müellifine dair işârât-ı gaybiyesi beyan edilmiş. İsm-i Âzam ve “sekîne” tabir ettiği esmâ-i sitte-i meşhuruyla daima meşgul olan bir şakirdiyle konuştuğu ve teselli verdiği ve çok emareler ve karinelerle o şakirt, Said olduğu ispat edilmiş. Ve orada o şakirdine demiş: Dipnot-1 Fitne ve dalâlet ateşi onunla söndürülecek. Dipnot-2 Ey fitne ve felâket asrına yetişen kişi! Şanı yüce Mevlâ’dan, her türlü fitne, bela ve musibetin şerrinden korunmayı iste ve yalvar ki o fitne, sıkıntı ve azabın şerrinden seni korusun. Ercûze: (bk. bilgiler) Kaside-i Ercûziye: (bk. bilgiler – Ercûze) Mevlâ-i Azîm: en yakın dost ve gözetici olan, sonsuz büyüklük sahibi Allah Radıyallahu Anh: “Allah ondan razı olsun.” Said: (bk. bilgiler – Bediüzzaman Said Nursî) Said el-Kürdî: Bediüzzaman Said Nursî Siracü’n-Nur: “Nur Lambası” anlamında Risale-i Nur Külliyatı’nın diğer adı asr: yüzyıl beyan: açıklama, izah cifir: (bk. bilgiler) el-Âyetü’l-Kübrâ: en büyük delil; Şuâlar’da yer alan Yedinci Şua emare: belirti, işaret esmâ-i sitte-i meşhure: Cenâb-ı Allah’ın isimlerinden çok yaygın olarak bilinen ve anılan altı ismi; Ferd, Hayy, Kayyum, Hakem, Adl ve Kuddûs isimleri ismen: ince isim olarak izah: açıklama işârât-ı gaybiye: geleceğe veya bilinmeyen bir olaya dair işaretler karine: karışık bir iş veya gizli bir meselenin anlaşılmasına, çözümlenmesine yarayan ek belirti, ipucu kerâmet-i Aleviye: Hz. Ali’nin (r.a.) kerameti lillâhilhamd: Allah’a şükürler olsun ki makam-ı cifrî: cifir hesabına göre ulaşılan netice, sayı değeri muhafaza: koruma, saklama mâruf: bilinen mâruz bulunma: yüz yüze gelme müellif: yazar müteaddit: bir çok, çeşitli remzen: işaret şeklinde risale: mektup; Risale-i Nur’da yer alan bölümlerden her birisi sekîne: içerisinde on dokuz harfli on dokuz âyet bulunan çok önemli, sükûnet ve emniyet veren bir dua sırat-ı müstakim: dosdoğru yol tabir: açıklama, yorum telvih: kinaye şeklinde açıklama yekûn: bütün, toplam ziyade: çok, fazla âhir: son îma: ince işaret İmam-ı Ali: [bk. bilgiler – Ali (r.a.)] İsm-i Âzam: Cenâb-ı Hakkın bin bir isminden en büyük ve mânâca diğer isimleri kuşatmış olanı Konu Başlığı: Ynt: 3.Remiz Üçüncüsü 2.Sayfa Gönderen: Kaan Han üzerinde 21 Nisan 2015, 18:31:17 Evet, On Sekizinci Lem’ada birinci keramet-i Aleviyenin izahında, Kaside-i Ercûziyenin Risale-i Nur ve müellifine dair işârât-ı gaybiyesi beyan edilmiş. İsm-i Âzam ve “sekîne” tabir ettiği esmâ-i sitte-i meşhuruyla daima meşgul olan bir şakirdiyle konuştuğu ve teselli verdiği ve çok emareler ve karinelerle o şakirt, Said olduğu ispat edilmiş. Ve orada o şakirdine demiş: |