๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ => Son Peygamber => Konuyu başlatan: Sümeyye üzerinde 18 Aralık 2009, 23:40:30



Konu Başlığı: Zaruret Halinde İma ile Namaz
Gönderen: Sümeyye üzerinde 18 Aralık 2009, 23:40:30
Zaruret Halinde İma ile Namaz


Savaş ve vuruşma esnasında namazın vaktinin çıkacağından korkulması halinde zaruret sebebiyle ima ile namaz kılmak ca iz kılınmıştır. Bu hükmü, iki namazı cem´ edip bir arada kılma hükmünden sonra anlattık. Çünkü bu tanıdığı herkesi Hz. Pey­gambere karşı birleşik bir cephe halinde toplayıp saldırtmak is teyen bir adamla ilgilidir. O adam Haliç! bin Süfyan bin Ne-bih el-Hüzeli idi. Bu Kurayza Oğulları gazvesinden sonra ol muştur. Onun kötülüğe kalkıştığını ve savaşmak istediğini Hz.Peygamber kesin olarak haber almıştı. Hz. Peygamber kö tülüğü, daha ortaya çıkmadan ortadan kaldırmaya çalışırdı. Bir adam asker toplayıp insanları İslam´a ve müslümanlara karşı kışkırtmaya ve bu hedefini gerçekleştirmek için çalışma ya başlamışsa, bu kötülüğü gerçekleştirmeden önce Hz. Pey gamber onu yok etmeye gayret ederdi. Çünkü tedbir , bu şekil de hareket etmeyi gerektiriyordu. Çünkü onu kendi haline bı raktığı takdirde daha fazla insanın Öldürülmesine neden olu yordu. Halbuki Hz. Peygamber, -karşısındaki kimseler müşrik bile olsa- birçok kimsenin öldürülmesindense bir kimsenin öl dürülmesini tercih ederdi.

Resulullah (sav) Halid bin Süfyan´a, Abdullah bin Enis´i gönderdi. Ve ona dedi ki: "Aldığım habere göre Halid bin Süf yan bin Mübeyh el-Hüzeli, benimle savaşmak için adam toplu yor"

Abdullah bin Enis, Halid´i tanıyordu. Kılıcını kuşanarak yula çıktı. Onunla karşılaşıp konuşmakla meşgulken namazını kaçırmaktan korktu. Oysa namazın farzhğı asla düşmez. Bu maksatla namazını, yürürken ima ile rüku ve secdesini ima ile yaptı. Nihayet Halid´le karşılaştı. Halid ona: "Sen kimsin?" diye sordu. Abdullah: "Araplardan biriyim. Muhammed´le savaşmak için adam topladığını duyduğum için buraya gel dim" dedi. Bunun üzerine Halid, onu doğruladı ve bu işle uğ raştığını söyledi. Sonra biraz yürüdüler ve Abdullah bir fırsa tını bularak onu öldürdü.

Bu anlatılanlarda gördüğümüz gibi, savaşta zaruret nede niyle namazın ima ile kılınması caiz görülmüştür. Hz. Peygam ber Abdullah ´m bu olay esnasında namazını ima ile kılmasını hoş görmüş ve onun bu yaptığını bir cihad olarak kabul etmiş tir.

Halid´in bu şekilde öldürülmesi, hıyanet değildir. Çünkü o, insanları savaşa davet ediyordu. Böyle yapan bir kimsenin de her zaman için Ölümü beklemesi gerekirdi. Aslında onun öldü rülmesi, birçok kimsenin hayatının kurtarılması demekti. Bü yük zararı önleme yolunda küçük zarara katlanmak normaldir. Bu anlatılanlar gösteriyor ki Hendek gazasından sonra birçok münkir ve inatçı kimseler inatlarını sürdürmekte ısrar ediyor du. Böyle yapmakla da müslümanları mağlup edeceklerini sa nıyorlardı. Kuvvetin kendi ellerinde olduğunu, müslümanlarla savaşacaklarını ve hiç kimsenin kendilerine karşı çıkamayaca ğını düşünüyorlardı.