> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > İslam Tarihi Eserleri > Hazreti Muhammed a.s.v > Son Peygamber > İçkinin Haram Kılınması
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: İçkinin Haram Kılınması  (Okunma Sayısı 1814 defa)
18 Aralık 2009, 23:08:51
Sümeyye

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 29.261



Site
« : 18 Aralık 2009, 23:08:51 »



İçkinin Haram Kılınması


İbn İshak´ın Siretfi ile "Sıhahü´s-Sünne" adlı eserlerde de anlatıldığı gibi, Nadir Oğulları gazasından sonra içki yasağını bildiren ayet-i kerimeler nazil olmuştur. Açıkçası bu yasak, iç kinin mahiyetini ve iç yüzünü eksiksiz bir şekilde açıklıyordu. Çünkü Allah´ın nuru ile bakmakta olan Hattab oğlu Ömer hazretleri, uzun uzadıya rabbine dua ederek içki hakkında açıklayıcı bir hüküm indirilmesini dilemişti. Bunun üzerine Ce« nab-ı Allah şu ayet-i kerimeyi inzal buyurmuştur: uEy inanan lar! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar, üzerine yazılar yazıl mış) şans okları (çekmek ve bunlara göre hareket etmek), şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan kaçının ki kurtuluşa eresiniz. Şey tan, şarap ve kumar (yolu) ile aranıza düşmanlık ve kin sok mak, sizi Allah´ı anmaktan ve namazdan alıkoymak istiyor. Ar tık (bunlardan) vazgeçtiniz değil mi?" (Maide: 90-91)

İşte bu ayet-i kerimelerle içkinin kesin olarak yasaklandığı ve haram kılındığı bildiriliyordu.

Bu hükmün açıklanışından Önce de Kur´an-ı Kerim ve emin olan Peygamber efendimiz içkiyi benimsememişti. Ancak kesin haramlık hükmünün ilanından önce içki içilmesini af ile karşı lamışlardır, îslami prensiplere zıt olduğu halde Kur´an-ı Ke-rim´in sükut ile karşıladığı şeyler, mubah değil, fakat atfedile bilecek şeylerdir. Bu gibi şeylerin affedilmesi, bunların asıl iti bariyle iyi ve güzel şeyler olmadıklarını, îslamiyetçe benimsen-mediklerini gösterir, işte yukarıdaki ayet-i kerimelerin nüzu lünden önce içki içmek, affedilebilir işlerdendi. Fakat haram kı lıcı nassın gelmesinden sonra yasaklanmıştır. îçki yasağıyla il gili hüküm Kur´an-ı Kerim´de dört mertebe halinde nazil ol muştur:

1- İçkinin asıl itibariyle güzel bir şey olmadığı açıklanmıştı. Buna Cenab-ı Allah şu ayet-i kerime ile işaret etmişti: "Hurma ağaçlarının meyvalarından ve üzümlerden de içki ve güzel rızık elde edersiniz.´ (Nahl. 67)

Yani hurmalardan ve üzümlerden sarhoş edici şeyler elde edersiniz. Bu sarhoş edici şeyler karşılığında da güzel rızık elde edersiniz. Güzel rızkın mukabilinin kendisi gibi güzel bir şey olması mümkün değildir. Bu da, içkinin hoş karşılanmayan ve güzel olmayan bir şey olduğuna işaret ediyor.

2- İçkinin zarar verici günah bir şey olduğu açıklanıyor. Her ne kadar içinde cüz´i fayda varsa da, onun getireceği günah, ka zandıracağı faydadan çok daha büyüktür. Bu sebeple içkinin hoş olmayan, merdud bir şey olduğu şu ayet-i kerime ile açık­lanmıştır: "Sana şaraptan ve kumardan soruyorlar De ki: "O ikisinde büyük günah vardır. İnsanlara bazı faydaları varsa da, günahları yararlarından büyüktür." (Bakara- 219)

Şeriatlerin hepsine ve normal akıllara göre zararı faydasın dan daha büyük olan şey, haramdır. Çünkü haramlık, mübah-lık ve mendubluk, zarara ve faydaya bağlıdır. Ancak faydası daha büyük olan şey, şeriat koyucu tarafından istenilen bir şey olur ve zararı daha büyük olan şey yasaklanır. Noksanlıklar dan münezzeh olan yüce Allah, faydası ile zararı birbirine karı şan bazı şeyler de yaratmıştır. Sırf faydalı olan bir şeyi bulmak mümkün olmadığı gibi, sırf zararlı olan bir şey bulmak da mümkün olmayabilir. Bu durumda şer´i hüküm, o şeydeki fay da, ya da zararın çokluğuna veya azlığına göre verilir. Bu gibi şeylerin şeriatça istenilir olmaları, onlardaki faydaya, yasak lanmış olmalarıysa zarara göre olur. Fakat konunun baş kıs mında naklettiğimiz ayet-i kerime her ne kadar içkinin haram-lığma delalet etmekteyse de, sarih olmayan bir delaletle bunu bildirmektedir. Bu sebeple Hz. Ömer şöyle demişti: "Allah´ım içki hakkında bize sadra şifa verecek bir açıklamada bulun."

3- İçkiden alıkonulma hususunda insanların terbiye edilme leri. Daha önce devamlı içki içmekte olan kimseleri, bütün gün düz boyunca ve gecenin bir kısmında içki içmemeye ve uzak durmaya davet eden ayetler nazil olmuştur. Bunlardan sonra kesin haramlık hükmünü açıklayan ayetler nazil olunca, mü´min kimseler tamamıyla içkiden kopmuş ve içki içmez hale gelmişlerdi. İnsanları bütün gün boyunca ve gecenin bir kıs mında içki içmekten men eden ayet-i kerime şuydu: "Ey ina nanlar, sarhoşken, ne dediğinizi bilene kadar namaza yaklaş mayın" (Nisa: 43)

Çünkü namaz dinin direği ve yakıni imanın temel esasıdır. Müzminlerin bu farizayı yerine getirmeleri zorunludur. Namaz vakitleri de gündüzün tamamına ve gecenin de bir kısmına yayılmıştır. Ayet-i kerimede içkiliyken namaza yaklaşmama emri verildiğine göre, müslümanlar sabah namazına içki içmeden tam ayık olarak gidecekler, dolayısıyla sabahları içmekte ol dukları içkiyi terkedeceklerdi. Gündüz ise çalışmak gerekirdi. Boş şeylerle uğraşacak halde değildiler. Böyle olunca, iş ciddile şiyor ve içki içemiyorlardı. Öğle vakti gelince yine içkiye yakla şamayacaklardı. Çünkü öğle namazını kılmaları gerekiyordu, îkindi vakti için de aynı şeyler sözkonusuydu. Nitekim akşam vakti gelince yine içki içemeyeceklerdi. Çünkü akşam nama zına gideceklerdi. Sabahleyin içki içemedikleri gibi, akşam da içme fırsatı bulamayacaklardı. Geriye sadece yatsı namazından sonra içki içebilecek bir zaman bulacaklardı. Fakat yatsıdan sonra da, gündüzün yorgunluğu nedeniyle uyku bastıracak ve yine içki içme imkanına sahip olamayacaklardı.

4- Mü´minler, içkinin güzel bir şey olmadığını, zararının fay dasından daha büyük olduğunu idrak ettikten ve ona bağımlı lıktan kurtulduktan sonra, Cenab-ı Allah, içkiyi kesin olarak haram kılan şu ayet-i kerimeyi indirmiştir: "Ey inananlar! Şa rap, kumar, dikili taşlar (putlar, üzerine yazılar yazılmış) şans okları (çekmek ve bunlara göre hareket etmek), şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan kaçının ki kurtuluşa eresiniz." (Maide: 90)

Bu ayette içkinin haram kılındığı şiddetli bir ifadeyle açıkla nıyor. Noksanlıklardan münezzeh olan yüce Allah, bu haramlı-ğın hikmetini de, içkinin insanlar arasında düşmanlık ve öfkeyi yaydığı gerekçesine bağlıyor. Önceki sayfalarda da anlattığımız gibi, Hz. Ali ile Hamza arasında meydana gelen tadsız durum, içki yüzünden ortaya çıkmıştı. Eğer ikisi de peygamber ailesin den olmasalardı, iş daha da vahimleşecekti. Ayrıca içkinin ha ram kılınış sebeplerinden biri de, onun insanları Allah´ı zikret mekten alıkoymasıdır. Çünkü içki, insanın vicdanının sesini zayıflatır, kalbini perdeler ve hayrı anlamaz hale getirir. Na-´ mazdan alıkoyar. Bu gibi şeyler de, insan için en büyük kötü lüklerin kaynağıdır.

Bu sosyal ıslahatın savaştan sonra yapılmış olması dikkat çekicidir. Çünkü erdemli bir toplumun, kendini düşmandan ve tehlikeli saldırılardan, aynı zamanda dahili günahlardan koru ması gerekir. Yahudilerle yapılan savaş ve Medine´den sürgün edilmelerinin arkasından, içkiyle savaşılarak bu zararlı unsurun toplum hayatından sökülüp atılması sonucunda nefsi bir cihad verilmiş olup, iki cihad bir araya getirilmiş olmaktadır.

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: İçkinin Haram Kılınması
« Posted on: 26 Nisan 2024, 10:05:54 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: İçkinin Haram Kılınması rüya tabiri,İçkinin Haram Kılınması mekke canlı, İçkinin Haram Kılınması kabe canlı yayın, İçkinin Haram Kılınması Üç boyutlu kuran oku İçkinin Haram Kılınması kuran ı kerim, İçkinin Haram Kılınması peygamber kıssaları,İçkinin Haram Kılınması ilitam ders soruları, İçkinin Haram Kılınması önlisans arapça,
Logged
30 Aralık 2020, 04:02:38
Ceren

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 26.620


« Yanıtla #1 : 30 Aralık 2020, 04:02:38 »

Esselamu aleyküm.sarhosluk veren her türlü içkiden uzak duran ve helal yaşayıp helal yiyip içen ve Allah'ın rızasına kavuşan kullardan olalım inşallah...
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

30 Aralık 2020, 19:00:32
Mehmed.
Görevli Sorumlusu
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 18.663


Site
« Yanıtla #2 : 30 Aralık 2020, 19:00:32 »

Ve aleykümüsselam Rabbim bizleri yanlış yollardan muhafaza eylesin Rabbim paylaşım için razı olsun
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

04 Ocak 2021, 03:22:20
Sevgi.
Bölüm Görevlisi
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 17.958


« Yanıtla #3 : 04 Ocak 2021, 03:22:20 »

Aleyküm Selâm. Rabb'im bizleri razı olmayacağı her türlü kötü hallerden uzak duran kullarından eylesin inşaAllah
 Bilgiler için Allah sizlerden razı olsun kardeşim
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes