> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > İslam Tarihi Eserleri > Hazreti Muhammed a.s.v > Son Peygamber > Umumi Eman
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Umumi Eman  (Okunma Sayısı 1284 defa)
19 Aralık 2009, 23:28:07
Sümeyye

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 29.261



Site
« : 19 Aralık 2009, 23:28:07 »



Umumi Eman





İkame Süresi


Kureyşlilere tanınan bu umumi eman bütün Mekke halkı için geçerli idi. Peygamber efendimiz dokuz kişiden başkasının Öldürülmemesini emretmişti. Ancak dokuz kişinin kanlarını heder edip öldürülmelerini mubah saymıştı. Bunlar Kabe-i Mu-azzama´nm örtüsüne tutunmuş olsalar dahi öldürüleceklerdi. Bunlar şu kimselerdi: Abdullah bin Sad bin Ebi Şerh, İkrime bin Ebi Cehil (İslama girmesinden önce) Abdülaziz bin Hatek, Haris bin Nüfeyl bin Veheb, Makbes bin Sabbabe Hebar bin Esved, İbn Hatal´ın, Resuîullah´a hicviyede bulunan iki şarkıcı cariyesi. Abdülmuttalip oğullarından birinin cariyesi olan Sare. Yukarıda adları sayılan kimseler, İslama karşı şiddetli düş manlık edip mü´minîere karşı tuzak kuran şahıslar idiler. Bun lardan biri dinden irtidad etmekle birlikte bir müslümam kas ten öldürmüştü. Abdullah bin Sad bin ebi Şerh´e gelince o iman etmiş ve vahiy katipliği yaptıktan sonra irtidad edip dinden çıkmıştı. Büyük bir yalan uydurmuş, güya peygamber efendi mizin kendisine yazdırdığı vahyi değiştirerek yazarmış! Pey gamber efendimiz O´na, "Azizün hakim" yazmasını emrettiği halde "Gafurun rahim" diye yazarmış! İslamiyeti mürtedlere karşı korumak için onun kanı mubah kılınmıştı. Kanı mubah kılınınca süt kardeşi ve ayrıca aralarında soy bağı bulunan Os man bin Affan´a sığınmıştı. Osman ona eman dilemek için Re-sulullah(s.a.v.)e gittiğinde Resulullah, uzun bir süre susmuştu. Susarken yanında duranlardan birinin gidip Abdullah bin Sa´d´ı öldüreceğini ümid etmişti. Fakat böyle bir şey olmayınca uzun süre sustuktan sonra Osman´a ´evet´ diye cevap vermişti. Osman, kendisine yapılan bir ikram olarak bu emanı alıp git mişti. Peygamber(s.a.v.) efendimiz Osman hakkında şöyle de mişti: "Melekler Osman´dan utanırlar." Peygamber efendimiz Osman´ın kalkıp meclisten gitmesinden sonra yanında bulu nanlara şöyle demişti: "Aranızda hiç mi akıllı bir adam yoktu ki benim sustuğumu görünce gidip şu Abdullah´ı Öldürsün!" Orada bulunanlar: "Ya Resulullah bunun için bir işarette bu­lunmalı değil miydin?" dediklerinde Peygamber efendimiz: "Peygamberler işaretle adam öldürtmezler." demişti. Başka bir rivayete göre ise şöyle demişti: "Bir peygamberin haince bakış larda bulunması uygun olmaz."

Abdullah bin Sad bin ebi Şerh, hilafeti esnasında Hz. Os man´a yakın şahsiyetlerden olmuştu. Hz.Osman, Amr bin As´tan sonra onu Mısır valisi olarak tayin etmişti. Hilafetinin son zamanında fitneciler onu ileri sürerek Hz. Osman aleyhin de ileri geri konuşmaya ve dedikodu yapmaya başlamışlardı. onun Hz. Osman tarafından akrabalık nedeni ile korunduğunu, halbuki onun adil bir kimse olmadığını söylemişlerdi.

Abdullah bin Ahtal´a gelince o müslüman olmuş ve zekat toplaması için peygamber efendimiz tarafından Medine dışına gönderilmişti. Beraberinde ensardan bir adam ve bir de kölesi vardı. Yolda giderken nedense öfkelenmiş ve adamı öldürmüş tü. Sonra dinden çıkarak müşrik olmuştu. Şarkıcı iki cariyesi vardı. Bunlar peygamber efendimizi hicvedici şarkıları okurlar dı. Bu sebeble hem onun, hem de iki şarkıcısının kanları heder edildi. Kendisi Kabe´nin örtüsüne tutunduğu halde Öldürüldü. Cariyelerinden biri öldürüldüdiğerine eman verildi.

Huveyris bin Nufeyl bin Veheb´e gelince, Mekke-i Mükerre-me´de iken peygamber efendimize eza verirdi. Hz. Abbas, Fatı-ma ile Ummü Külsüm´üMedineye göndermek ve Resulullah´a teslim etmek için onu görevlendirmişti. Yolda giderlerken Hü-veyris, Fatıma ile Ümmü Külsüm´ün bindikleri deveyi dürtmüş ve ikisini yere düşürmüştü. Kanı heder edildiğinde, Fatıma´nın kocası Ebu Talib oğlu Ali onu öldürmüştü.

Makbes bin Sebabe´ye gelince, o iman etmiş sonra irtidat et mişti. Diyet aldıktan sonra kardeşinin katilini haince öldür müştü. Kardeşi müslüman bir kimse idi. Müstalik oğulları gaz vesinden sonra hata sonucu öldürülmüştü. Kendisi gelerek müslüman olduğunu izhar etmiş ve kardeşinin diyetini beytül malden almıştı. Ama diyeti aldıktan sonra, kardeşini hataen öl düren şahısa saldırıp adamcağızı öldürmüş, sonra da kaçıp Mekke-i Mükerremeye gitmişti. îrtidat ettiğinden ve mümin olan bir kimseyi kasden öldürdüğünden dolayı öldürülmesi hak olmuştu. Onu kendi kavminden bir adam öldürmüştür.

Abdulmüttalib oğullarının cariyesi Sara´ya gelince. Bu kadın daha sonra Ebu Cehil oğlu îkrime´nin cariyesi olmuştur. Pey gamber efendimize Mekke-i Mükerremede iken eziyet ederdi. Bazılarının anlattıklarına göre Hatip bin ebi Beltea´nm Ku-reyşlilere gönderdiği mektubun Kuryeliğini yapan kadın budur. Kam heder edildiğinde kaçmış, sonra peygamber efendimizden kendisi için eman dilenince peygamber efendimiz ona eman vermişti. Hz.Ömer´in halifeliğine kadar yaşamış, sonra bir sü varinin atının ayaklan altında ezilerek can vermişti.

îkrime´ye gelince o müslüman olmadan önce kanı heder edil miş ve bu yüzden Yemen´e kaçmıştı. Zevcesi müslüman olunca peygamber efendimizden onun için eman dilemiş, peygamber efendimiz de ona eman vermişti. Bunun üzerine zevcesi Ye men´e gidip durumu kendisine bildirmişti. Eman aldığını öğre nen îkrime, peygamber efendimizin yanına geldi. Peygamber efendimiz ona eziyet vermemeye itina gösteriyordu. Müslüman olarak yanına geldiğinde ashabına şöyle dedi: "îşte Ebu Cehil oğlu îkrime müslüman olarak yanınıza geliyor, sakın onun ba basına sövmeyin çünkübu, hayattaki kimseyi rahatsız eder, ay rıca ölüye (Ebu Cehil) de isabet etmez."

îşte şefkatli ve sevecen bir insan olan peygamberimizin ali-cenablığı böyle idi.

Rivayete göre zevcesi yanına gelmeden önce de îkrime´nin kalbine iman girmişti. Anlatıldığına göre îkrime Yemen´e gitmekteyken gemide bulunduğu esnada şiddetli bir fırtına kop muş, gemide bulunanlar biribirlerine:"tşte tanrınız size burada fayda veremiyor!" demişlerdi. Bu söz tkrime´nin kalbine ve ak lına tesir etmişti. Nice bakışlar vardır ki, kalbi küfürden imana döndürür. Gemidekilerin bu konuşması üzerine îkrime şöyle dedi: "Allah´a hamdolsun ki denizde iken ihlastan başka hiçbir şeyin insana faydası olmaz. Allah´ım! sana sözüm olsun ki ben bu tehlikeli durumdan kurtulup afiyete erersem Muhammedin yanına gider ve elimi eline verip biat ederim onu affedici kerem sahibi bir kimse olarak bulacağıma inancım tamdır!"

Sonra zevcesi yanına geldi ve memnuniyetle islamı kabul etti.

Hebar bin Esved´e gelince bu kişi, peygamber efendimizin kı zı Zeyneb´i rahatsız etmiş, hicret esnasında devesini dürtükle-yerek taşların üzerine düşmesine ve hamile olan Zeynebin ceni ninin düşmesine neden olmuştur.



[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Umumi Eman
« Posted on: 28 Mart 2024, 21:40:41 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Umumi Eman rüya tabiri,Umumi Eman mekke canlı, Umumi Eman kabe canlı yayın, Umumi Eman Üç boyutlu kuran oku Umumi Eman kuran ı kerim, Umumi Eman peygamber kıssaları,Umumi Eman ilitam ders soruları, Umumi Emanönlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes