> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > İslam Tarihi Eserleri > Hazreti Muhammed a.s.v > Son Peygamber > Brahmanizm´in Semavi Bir Kökeni Var mıdır?
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Brahmanizm´in Semavi Bir Kökeni Var mıdır?  (Okunma Sayısı 979 defa)
05 Aralık 2009, 22:53:22
Gül_i RaNa

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 93


Site
« : 05 Aralık 2009, 22:53:22 »



Şüphesiz hiçbir semavi din, insanlar arasında sınıflaşmayı ön-.görmez. Ama Brahmanizm, bu sınıf sistemini benimsemiştir. Bu din, İsa Peygamber1 den önce, Hindistan´da yayılmıştır. Kalıntıla rı hala mevcuttur. Her ne kadar bu dindeki sınıf sisteminin şidde ti bazan zamanın etkisiyle törpülenmişse de, halen mevcuttur. İn­sanlar arasında eşitlik düşüncesinin yayılmasından sonra bu sis tem, eski geçerliliğini koruyamamıştır. Ancak insanlar arasında eşitliğin sağlanması gerektiğini savunan düşünce ve uygulamala ra rağmen, Brahmanizm´deki bu sınıf sistemi, varlığını, kısmen de olsa hala korumaktadır.

Ebu Reyhan el-Biruni´nin sözlerinden anlaşıldığına göre, Brahmanizm´in semavi bir kökeni ve peygamberinin olması ihti mal dahilindedir. O, bu ihtimali iki delille kuvvetlendirmektedir. Bu delilleri şöyle ifade etmek mümkündür:

1- Tevrat´ta ve Kur´an´da adları sayılan peygamberlerden baş ka peygamberlerin de bulunduğu bilinmektedir. Nitekim Cenab-ı Allah şöyle buyurmuştur: "Andolsun biz, senden önce de elçiler gönderdik. Onlardan kimini (n hayatını) sana anlattık, kimini de anlatmadık" (Mu´min:78)

Bir başka ayet-i kerimede de Cenab-ı Allah şöyle buyurmuştur: "Her millet içinde mutlaka bir uyarıcı (peygamber gelip) geçmiş tir." (Faür: 24)

Güçlü bir kültürün ve düşünen insanların bulunduğu Hindli-ler arasında, semavi bir dinin mevcut olması mümkündür. Hatta Kur´an nassı gereğince bu kesindir.

2- Ebu Reyhan el- Biruni´nin, "Hindliler´in Akla Göre Makbul, ya da Makbul Omayan Sözleri" adlı e-serinde de anlatıldığına gö re Hindiler, muvahhid olma özelliğine sahiptirler. Avam tabaka larının inancına putperestlik yerleşmiştir.

El - Biruni, bu konuda şöyle der: "Hintliler, noksanlıklardan münezzeh olan yüce Allah´ın bir ve ezeli olduğuna, başlangıç ve sonunun olmadığına, işini yapmaya muktedir ve serbest irade sa hibi olduğuna, her şeyi yerli yerince yaptığına, insanlara ve bütün varlığa hayat veren müdebbir bir zat olduğuna, mülkünde tek ba şına yönetim gücüne sahip olduğuna, zıtlarmın bulunmadığına, hiçbir şeye benzemediğine ve hiç bir şeyin de kendisine benzeme diğine inanırlar. Bu anlattıklarımızın, kulaktan duyma şeyler gi bi telakki edilmemesi için, onların kitaplarından bazı iktibaslar yapacağız: Adamın biri, Yatencel kitabında şöyle sorar: "Şu güçlü mabud kimdir?" Cevap veren şöyle der:" O ma´bud, üstündür, eze lidir. Evveli yoktur, birdir. İşini kendi başına yapar, dengi yoktur. Kendisinden sevap ve mükafat ümit edilir. Azabından korkulur ve sakınılır. Düşüncelerimizin çemberine girmeyecek kadar yüce dir. Hoşlanmadığı zıtlarından, sevdiği benzerlerinden yüce, üs tün ve münezzehtir. Kendi zatı ile bilendir ve ebedidir. Çünkü sonradan öğrenilen ilim, bilinmeyen şeyin bilgisidir. O´na karşı bilgisizlik isnadı ileri sürülemez. Bu, her hal ve zamanda böyle dir." Sonra adam şöyle sorar: "O´nun, bu anlattıklarından başka sıfatları var mıdır?" Cevap veren şöyle der: "O´nun tam üstünlüğü, mekan itibariyle değil şeref ve yücelik bakımındandır. O mekana sığmaz. Eksiksiz ve saf iyiliktir.

O hali^ ilimdir. Heva ve cehalatin pisliğinden münezzehtir." Soran adam yine der ki: " O kelam ile konuşur mu, konuşmaz mı?"Cevap veren: "Eğer alim ise mutlaka konuşacaktır." der. So ran der ki: "Eğer bilgisi nedeniyle konuşuyorsa, onunla, ilim sahi bi oldukları için konuşan alimler arasında ne fark vardır?" Cevap veren der ki: "Onunla alimler arasındaki fark, zamandır. Onlar bu hususta ilim tahsil ettiler; önce bilmediği ve konuşmadığı halde, sonradan öğrenip konuşurlar. İlimlerini, konuşmak suretiyle başkalarına aktarırlar. Onların sözleri ve ifadeleri zaman içinde olmaktadır. Oysa ezeli işlerin zamanla bağlantısı yoktur. Nok sanlıklardan münezzeh olan yüce Allah ezelde ilim sahibi ve ko nuşan bir zattır. Brahma ile konuşan O´dur. Brahma´dan Önce de bazı zatlarla çeşitli şekillerde konuşmuştur. O, zatlardan bazıla rına kitap vermiştir. Kimine papanın vasıtasıyla konuşmuş, ki mine vahiy göndermiş ve kiminin de fikrini coşturarak ilhamda bulunmuştur."

Soran adam dedi ki: "Bu ilim nereden geliyor?" Cevap veren adam şöyle dedi: "Onun ilmi ezelde olduğu gibidir. O sürekli ola rak bilgi sahibidir. Onun zatı alimdir. Kendisine has olmayan bir ilmi yazmamıştır. Nitekim Brahma´ya indirdiği "Buda" da şöyle demiştir: "Buda ile konuşanı ve onu kabul edeni övün". Soran adam dedi ki: "Maddi nişlerimizle algılayamadığımız bir zata na sıl ibadet ederiz?" Cevap veren şöyle dedi: "O´nun adlandırılması varlığını ispat eder. Haberi bize ulaşan şey, var demektir. Ortada olmayan bir şeye isim verilmez. Duygu alanımızın dışına çıksa da, aklımız onu idrak eder. Fikrimiz ve düşüncemiz onun sıfatlarını kuşatır. İşte halis ibadet budur."

Birûnî´nin adı geçen kitabında, Hindliler´e ait kutsal kitaptan yaptığı nakiller işte bunlardı. Bu nakiller üç şeye işaret etmekte dir.

1- Bu kutsal kitaplardaki ifadeler, noksanlıklardan münezzeh olan yüce Allah´ın birliğine inancı göstermekte ve O´nu, sonradan yaratılan varlıklara benzemekten tenzih etmektedir. O, benzeri bulunmayan bir zattır. Söylenenleri işiten, yapılanları gören, bi len ve konuşandır. Bütün kemal sıfatlarla muttasıftır. Hiç kimse bu sıfatlar hususunda O´na ortak olamaz. O´nun birliği ve yüceliği, yaratma ve icat etmededir: Sıfatları yücedir, Noksanlıklardan münezzeh olan yüce zatı mabud olmaya mahsustur. Brahma nizm´in asli kitaplarında bu hususlar üzerinde herhangi bir şüp he yoktur.

2- Brahmanlara da peygamberler gönderilmiştir. Tevrat, İncil ve Kur´an´daki dini naslar bu hususu desteklemektedir.

Brahma´da tanrılık değil, fakat Allah tarafından gönderilen bir elçi özellikleri vardır. Biruni´nin, Brahmanlar´ın kitaplarından yapmış olduğu nakiller, bu hususu açık ve mutlak bir şekilde gös termektedir.

3- Tahrif edilip edilmediği, kelimelerinin yerlerinin değiştirilip değiştirilmediği bir tarafa bırakılacak olursa, Brahma´ya Rab-bi´nden indirilmiş bir kitap vardır. Ancak üzerinden uzun zaman lar geçtiği için bu kitabın tahrif edilmiş olması mümkündür. Nite kim Tevrat ve İncil de tahrife uğramıştır. Hatta diyebiliriz ki, bu kitap kesinlikle tahrife uğramıştır. Çünkü bu kitapta Brahma´yı tanrılıkla niteleyen bazı ifadeler mevcuttur. Halkın çoğunluğu onu bir peygamber olarak değil, bir tanrı olarak nitelemektedirler.

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

" Varlığının Kaç Bahara Bedel Olduğunu BİLMEYENLER     Yokluğunu NEREDEN Bilsinler EFENDİM "
Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Brahmanizm´in Semavi Bir Kökeni Var mıdır?
« Posted on: 20 Nisan 2024, 02:39:27 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Brahmanizm´in Semavi Bir Kökeni Var mıdır? rüya tabiri,Brahmanizm´in Semavi Bir Kökeni Var mıdır? mekke canlı, Brahmanizm´in Semavi Bir Kökeni Var mıdır? kabe canlı yayın, Brahmanizm´in Semavi Bir Kökeni Var mıdır? Üç boyutlu kuran oku Brahmanizm´in Semavi Bir Kökeni Var mıdır? kuran ı kerim, Brahmanizm´in Semavi Bir Kökeni Var mıdır? peygamber kıssaları,Brahmanizm´in Semavi Bir Kökeni Var mıdır? ilitam ders soruları, Brahmanizm´in Semavi Bir Kökeni Var mıdır?önlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes