๑۩۞۩๑ İslami İlimler Dunyası ๑۩۞۩๑ => Sizden Gelenler (Tasavvuf) => Konuyu başlatan: Sümeyye üzerinde 23 Temmuz 2010, 15:32:16



Konu Başlığı: Nefsi yenmek ve seytana karşı durmak
Gönderen: Sümeyye üzerinde 23 Temmuz 2010, 15:32:16
Nefsi yenmek ve Şeytana karşı durmak..

Aklı başında olan kimsenin, nefsin azgın arzularını açlıkla sindirmesi gerekir Çünkü ALLAH'in (CC) düsmanmi (nefsin azgin arzularini) ancak açlik gemleyebilir Nefsin azgin arzulan, yemek ve içmek seytanin vasitalaridir
Nitekim Peygamber'imiz (SAS) söyle buyurur:

"Seytan, insan vücudunda kan damarlari yolu ile dolasir, Binan-aleyh siz onun dolasim yolunu açtikla daraltiniz Kiyamet günü, insanlarin ALLAH (CC)'a en yakin olani, en uzun müddet aç ve susuz kalanidir"

İnsanoğlu hesabina en büyük tehlike kaynagi, midenin doyumsuz arzularidir Hz Adem (AS) ile Havva'nin huzur ve istikrar yurdundan (cennetten) çikarilarak horluk ve yokluk diyarina (dünyaya) gönderilmelerinin sebebi odur
Bilindigi gibi bir agaç meyvesinden yemek, kendilerine ALLAH (CC) tarafindan yasaklandigi halde azgin arzularina yenilerek sözkonusu agacin meyvesinden yediler de çirilçiplak kaliverdiler

Tahkike göre mide aşırı arzularin kaynagidir Hikmet ehlinden biri der ki, "nefsinin kontrolü altina giren kimse, onun azgin arzularindan hoslanmaya mahkûm olmus, onun yanilmalar zindarfnda tutuklanmis ve kalbini faydali seylerden mahrum etmis olur Vücud azalari topragini azgin arzularla sulayanlar, kalblerinde pismanlik agaci dikmis olurlar"

Ulu ALLAH (CC) canlilari üc türlü yaratmistir: Melekleri akilli ve fakat azgin isteksiz yaratmistir Hayvanlari azgin isteklerle donatmis fakat onlarin yapisina akil katmamistir Insanoglunu ise akil ve arzulari birarada yapisina katarak yaratmistir Buna göre aklini azgin arzularinin kontrolüne veren kimse hayvanlardan asagidir, bunun tersine azgin arzularini aklinin kontrolü altinda tutan kimse de meleklerden üstündür

HİKAYE

İbrahim Havvas (rahimullahu) anlatiyor: Bir gün Likam daginda idim Bîr nar agaci gördüm, canim çekti, ondan bir nar kopararak yardim, eksiymis, elimden attim ve yoluma devam ettim Az ileride birini gördüm, yere serilmis ve üzerine arilar üsüsmüstü
Adama selâm verince "aleykümselam, ya Ibrahim" diye cevap verdi "Beni nereden taniyorsun" diye sordum "ALLAH (CC)'i taniyanlara hiç bir sey sakli degildir karsiligini verdi Ona "anlasilan ALLAH (CC) ile münasebetin var, su arilardan seni kurtarmasini O'ndan istesene" diye takildim
Bana su cevabi verdi, "ben de senin ALLAH (CC) ile münâsebetin oldugunu saniyordum Asil kendin, nar düskünlügünden seni kurtarmasini istesene! Nar düskünlügünün acisini insan ahirette çeker, oysa ari sokmasinin acisi dünyadadir Öte yandan ari sokmesi vücudu incittigi halde azgin arzular, ignelerini kalbe batirirlar" Bana agir, fakat faydali bir ders veren adami kendi hatinde birakarak yoluma devem ettim

Nefsin asin arzulari padisahlari köle yaptigi gibi sabir da köleleri padisahliga yükseltir Hz Yusuf (AS) sabri sayesinde Misir meliki oldu Buna karsilik Züleyha, nefsinin azgin arzusu yüzünden Hz Yusuf'a (AS) karsi duydugu aski gemleyemedigi için zavalli, düskün, yoksul, yasli ve gözlerinden mahrum bir duruma düstü

Ebul Hasan Errazi'nin (rahimullahu) anlattigina göre, ölümünden iki yil sonra babasini rüyasinda görür, üzerinde katrandan bir elbise vardir Ona sorar, "babacigim, niye seni cehennemliklerin kiligi içinde görüyorum"
Babasi "yavrum, nefsim beni cehenneme sürükledi! Sakin nefsine aldanma" der

Sairin biri bu konuda söyle der:

Basima dört belâ sarildi
Sapikligim ve iradesizligim yüzünden düstüm pençelerine:
Seytan, dünya, nefsim ve sonu olmayan arzular
Hepsi de düsmanim, acaba kurtulus nasil?
Ihtiras ve kuruntularin karanliginda
Nefsimin beni sonu olmayan arzulara çagirdigini görüyorum

Hatem'ül Asam (rahimullahu) der ki "nefsim ayakbagim ümim silâhim günahim hayal kirikligim ve seytan da düsmanimdirNefsimin arzusun, hiç bir zaman, uymam"

Ehli marifetten bir zatin söyle, dedigi nakledilir: Cihad üç türlüdür Birincisi kâfirlerle savasmaktir ki, bu zahiri cihad'dir

Ulu ALLAH'ın


"ALLAH yolunda cihad edenler" (Maide Sûresi 54)
Ayet-i celilesinde , cihadin bu çesidine isaret edilmistir

Ikinci çesit cihad, ilimle ve inandirici deliller ile batilin taraftarlarina karsi verilen cihaddir


"En iyi usulle onlara karsi koy" (Nahl Sûresi 125)
Ayet-i kerimesi, bu çesit cihada isaret eder

Üçüncü çesit cihad, kötülügü emreden nefse karsi verilen cihaddir Bunun hakkinda ALLAH söyle buyurur:


"Bizim uğrumuzda cihad edenlere yollarımızı gösteririz"

(Ankebut Sûresi 69)


Peygamberimiz (SAS) de bu konuda söyle buyurur:

— "En faziletli cihad nefse karsi verilen cihaddir"

Nitekim sahabîler (ALLAH (CC) onlardan razi olsun) kâfirlere karsi verilen bir savastan dönünce "küçük cihaddan büyük cihada döndük" derlerdi
Nefse, seytana ve azgin isteklere karsi verilen cihada "büyük cihad" ismini vermelerinin sebebi sudur: Nefse ve azgin arzulara karsi verilen cihad araliksizdir, oysa kâfire karsi arasira savas verilir, öte yandan cephe savasçisi düsmanini görür, fakat seytan görünmez, görünür düsmana karsi cihad vermek, görünmez düsmanla cihad etmekten daha kolaydir

Bir de seytana karsi savasirken onun senin nefsinde bir destekçisi vardir, bu destekçi nefsin azgin arzularidir, oysa ki kâfirlerle yapilan savasta onlarin senin nefsinde öyle bir yardimcilari yoktur, bu yüzden seytana karsi verilen cihad daha çetindir
Yine savasta kâfir öldürürsen zafer ve ganimet elde edersin, kâfir seni öldürürse sehitlik rütbesi ile cennet kazanirsinHalbuki seytani öldüremezsin, ama eger o seni öldürecek olursa ALLAH'in cezasina çarpilirsin
Nitekim derler ki: "Savasta atini elinden kaçiran kimse düsmanin eiine düser, buna karsilik imanini yitiren kimse ALLAH'in gazabina ugrar, böyle bir seyden ALLAH (CC)'a siginiriz!"

Diger yandan, kâfirlerin eline esir düsen kimsenin elleri boynuna baglanmaz, ayaklarina pranga vurulmaz, aç ve çiplak birakilmaz Oysa ALLAH (CC)'in öfkesine muhatap olan kimsenin yüzü kara olur Elleri boynuna kelepçelenir, ayaklan atesten prangalara vurulur, yedigi ates, giydigi ates ve içtigi ates olur
 



ALINTI


Konu Başlığı: Ynt: Nefsi yenmek ve seytana karşı durmak
Gönderen: Rüveyha üzerinde 21 Haziran 2015, 05:33:01
Esselamu Aleykum ve rahmetullah.

Peygamberimiz (SAS) de bu konuda söyle buyurur:
— "En faziletli cihad nefse karsi verilen cihaddir"

Zaman nefis terbiye zamanı,Mevlam bu yolda herbirimizin yardımcısı olsun İnşaAllah..Nefsimizi mutmain kılsın İnşaAllah..Rabbim razı olsun kardeşim..


Konu Başlığı: Ynt: Nefsi yenmek ve seytana karşı durmak
Gönderen: Mehmed. üzerinde 21 Haziran 2015, 12:50:35
Ve aleykümüsselam ve rahmetüllahi ve berakatüh,  Büyük cihada dikkat etmeli. O çok zor ve meşekkatlidir. Kalbi zikir ile güçlendirmek lazım. Ancak böyle işlerle cihad kazanılabilir.


Konu Başlığı: Ynt: Nefsi yenmek ve seytana karşı durmak
Gönderen: İkraNuR üzerinde 21 Haziran 2015, 14:51:09
selamün aleyküm ve aleykümüsselam. Allahım nefsimizin azgınlıgından , şeytanın ve şeytanlanmış insanların şerrinden bizleri korusun.. paylaşm için allah razı olsun.