> Forum > ๑۩۞۩๑ İslami İlimler Dunyası ๑۩۞۩๑ > Tasavvuf Nedir ?  > Sizden Gelenler (Tasavvuf)  > El ibriz 2
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: El ibriz 2  (Okunma Sayısı 1929 defa)
23 Temmuz 2010, 14:44:09
Sümeyye

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 29.261



Site
« : 23 Temmuz 2010, 14:44:09 »



El-İbriz 2


11. Şeyh kadının rahmindeki çocuğu görür yalanı. (S.213)

Yine A. Debbağ Haz.leri buyurdu ki:

Cenab-ı Hak bir veliyi velilik mertebesine çıkardı

mı, o velinin böyle şehvet sinirlerini söker, atar da artık o velinin gözünde ha bir kadın, ha şu taş birdir. Hiç kötü bir şey duymaz. Keşfi açılan velilere nitekim kadınların rahmindeki çocuk bile görünür







12. Şeyh ruhlar alemine bakarak ilerde neler olacağını biliyor yalanı. (S.224)

Baskıda eksik SAYFALAR MEVCUT DEĞİL



13. Resulullah 5 şeyi bildiği gibi tasarruf eden veli bu bilinmeyen 5 şeyi bilerek tasarruf eder yalanı. (S.242-43)

Bu âyet-i kerimede (Gaybi Allah bilir, gaybine kimseyi muttali etmez. Ancak razı olduğu Resulüne bildirir) diyor. Bununla peygamberlere bildireceği anlaşılıyor ama yine muaraza baki?

A. Debbağ(r.a.) buyurdu ki:

- Resul deyince velîler hariç kalıyor. Fakat veli de Resulün içinde dahildir, buna şöyle bir misal verelim: Meselâ filân Ağa çiftliğine bakmağa, kontrole gidiyor. Fakat oraya yalnız girmez, bazı adamlarını da yanına alır. Çiftliğe varıp gördüğü zaman arkadaşları da aynı şeyleri görür, aynı bilgiyi edinirler, îşte Resul de böyledir. O da daima ashabını beraber götürür. Şimdi Resul gaybe muttali olursa onun ümmetinin asfiyasından velhiler bir şeye muttali olmazlar mı?

Ben yine dedim ki:

- Efendim, zahir ulemâsı, Resulullah Efendimizde de, âyet-i kerimedeki beş şeyi bilir miydi, bilemez miydi, diye ihtilâfa düşmüşler. Ne dersiniz?

A. Debbağ Hz.leri buyurdu ki:

- Bizim ulemamız büyükleri bilsin de, Resulullah Efendimiz bu beş şeyi bilesin, bu nasıl olur? Tasarruf ehli olan bir kimse, ancak bu beş şeyi bilerek tasarruf eder. Yoksa nasıl tasarruf edebilir.





14. Debbağ ben ölsem, kazık gibi olsam Kadir gecesinin hangi gece olduğunu bilirim iddiası. (S.243-44)

Şeyn Hz.lerine Leyle-i Kadir'in marifeti hususunda da ulemânın ihtilâfını sordum:

- Bazı ulemâ, Resulullah(s.a.s.)'de bunu bilemediği için Leyle-i Kadir'i Ramazan'ın 25, 27, 29. gecelerinde arayın buyurmuş diyorlar. Siz ne dersiniz? dedim.

Abdülaziz Debbağ Hz.leri kızdı, Sübhanallah dedi ve buyurdu ki:

- Yemin ederim ki, Leyle-i Kadir gelse, ben de ölmüş olsam, kazık gibi olsam, muhakkak Leyle-i Kadiri bilirim! Ben o halde olduğum halde bilir de Seyyid-i vücud olan Resulullah(s.a.s.) Efendimiz'e bu nasıl gizli kalır!Olacak şey mi?





15. Babamın ve annemin dölsuyunda hasıl olan meleklerin sayısı 366’dır yalanı. (S.269-71)

Yine A. Debbağ Hz.lerinden işittim, buyurdu ki: - Allah-u Teâlâ livatayı haram kıldı. Çünkü erkeğin menisinden nutfesiyle beraber melekler de iner. O nutfe ile melekler beraber oldukları için, ekin mahalli olmayan bir dübüre, makata düştüğünde hem melekler ölür, hem tohumlar ölür. Meselâ bir güvercinin yavrusu yuvasından yere bir taş üzerine düşerse ondan eser kalır mı, yaşayabilir mi? Ölür. İşte erkeğin tohumu ekin mahalli olan kadının fercine düşerse orada o nutfe meleklerle beraber ya-şar. Bu babanın ye annenin nutfesinden hasıl olan melek-ler 366 dır. Yarı yarıyadır. Ancak Adem(a.s.), Havva validemizden evvel yaratıldığı için erkeğin meleği on fazla-dır. Allah o nutfenin evlâd olmasını hükmetmiş ise o za-man o meni tanesi bir kan pıhtısı olur. Sonra bir çiğnem et olur. Ondan sonra da boyuna tavırları değişir, büyür. Me-leklerin de her birisi böyle nüma bulur, büyür. Evlâd do-ğup dünyaya çıkınca kendisiyle beraber yetişen melekler de beraber çıkarlar. O melekler onun zatını muhafaza ederler. Bu meleklerin en büyüğü de onun sağındaki hafız melektir. Çocuk nasıl ana ile baba arasında büyüyüp yetişirse, melekler de böyle babanın ve annenin melekleri arasında yetişiyorlar. Fakat Cenab-ı Hak o nutfenin boşa gitmesini, ondan çocuk olmamasını hüküm etmiş ise o nutfe ile beraber melekler rahme inerler ve ölürler. Bun-dan kula zarar gelmez. Çünkü o mahalline atılan tohum-ların ölümünde kendi dahil, tesiri yoktur, bu hal yanan kandildeki yağın damlayan katrelerine benzer. O damla-lar yanarak iner, yere erişmeden yanar söner, îşte bu se-bepten meniyi rahimden dışarı döküp telef etmek caiz ol-maz. Çünkü bu çıkan meniden Cenab-ı Hak çocuk murad etti mi, etmedi mi bilemeyiz. Onun için dışan atılan meni ile bir çok melâikenin helakine telef olmasına biz sebep olmuş oluruz. Fakat rahimde ölmelerinde bizim bir kusu-rumuz yoktur, işte Cenab-ı Hak zinayı bunun için haram kıldı. Zina da büyük fesad vardır. Zinanın haram olmasının sebebi meleklerin sebebiyle değil, nesebin kesilmesi cihetinden haramdır. Çünkü kıyamet gününde insanların nesebde büyük faydası vardır. Nesebin sübutu bakımın-dan Resulullah(s.a.s.) Efendimiz nikâhı emretti. Zina ise gizlice yapılır. Çünkü zinayı açıktan yapsa ceza terettüp eder. Zina nesebin kesilmesine saiktir, nesebi karıştırır. Allah bunlardan bizi muhafaza buyursun.



16. Divan ehli ölüler öldüğünde kendi cenazelerini kendileri yıkar yalanı. (S.308-9)

A. Debbağ Hz.lerinin işittim. Buyurdu ki:

- Ahmak kimse fâni olan dünyaya bağlanmış kimsedir. İnsanların en akıllısı da, baki olan Allahü Teâlâya bağlanan kimsedir. Fâni olan bir insan diğer fâni olan bir insana güvenir ona bağlanırsa, ikisi de fâni olduğundan birbirine fayda veremezler. Helake maruzdurlar. Fakat fâni olan bir insan baki olan Allah'a yapışırsa, o zaman fâni olan insan baki olur. insanlar ölümün ilâcı yoktur, di-yorlar. Halbuki ölüm, onun ilâcı, devasıdır. Bunun devası da bu zikrettiğimizdir. Yani bakiye yapışmaktır. Ölümün bundan başka ilâcı yoktur.

Bundan sonra A. Debbağ Hz.leri Allah'a yemin etti ve yemini te'kit etti. Tekrar tekrar vallahi, vallahi, vallahi diye yemin ederek buyurdu ki:

- Bir kul Allahü Teâlâya yapışırsa yani zahir ve bâtını ile Allah'a sarılırsa o kimse fâni olmaz ve insanların bildiği şekilde de olmaz. Ehli divan olan velilerin çoğu öl-düğü vakit kendi ölüsünü kendi yıkar, teneşirde nâşını görürsün, bakarsın nâşında da bir gassal var, yıkıyor, îkisi de aynı kimsedir. Vallahü teâlâ âlem.



17. Divana kadınlar da iştirak eder yalanı. (S.319-320)

Bu bâb Sâlihler divanının zikrine dairdir.

Abdülaziz-i Debbağ Hz.lerinden işittim. Buyurdu ki:

- Divan, Peygamberimiz (s.a.s.)'in bi'setten önce gi-dip ibaret ettiği, günlerce kaldığı Hıra Dağı'nda kurulur, Gavs mağaranın dışında oturur. Mekke sol omuzunun arkasında kalır. Dört kutuplar sağındadır. Bunlar da imamı Malik'in mezhebindendirler. Üç kutup da sol tarafındadırlar. Bu üç kutbun her biri diğer üç mezheptendirler. Vekili önünde oturur. Bu vekile Divan Kadısı derler. Bugün için Divan Kadısı Maliki mezhebindendir. Basra nahiye sinde Halid-i Katinin kabilesine mensuptur. İsmi de Sey-yid Muhammed İbni Abdülkerim'i Basravî'dir. Gavs vekil ile konuşur. Burnun için vekil dendi. Çünki vekil divanda bulunan herkesin sözde naibi dendi. Çünkü vekil divan-da bulunan herkesin sözde naibi olur. Yedi Kutbun tasar-rufu Gavs'in emri üzerine olur. Bu 7 kutuptan her birinin maiyetinde hususi velîler vardır ki, onun altında tasarruf ederler. Vekilin arkasında 6 saf vardır. Bu safların dairesi, 4 kutuptan sonra soldaki 3 kutba kadar daire kurulur. 7 kutup dairenin etrafındadırlar. İşte birinci saf budur. Bu-nun arkasında 2. ci saf vardır. Aynı daire ve sıfat üzere-dir. Böylece 3. cü, 4. cü, 5. ci, 6. cı, saf kurulur. Kadınlar-dan da divana iştirak edenler bulunur. Bunların adedi az-dır ve 3 saftır. Bu 3 saf da soldaki 3 kutup taramdadır. Gavs ile 3 kutup arasındaki boşlukta kadınların safı bulu-nur. Ölülerden de bazı salih kullar bu divana iştirak eder-ler ve saflara dirilerle beraber karışırlar. Ancak hangi veli ölüdür, hangisi diridir, bunları 3 vasfı ile ayırırız:

1) Ölü velilerin kılığı hiç değişmez. Diriler ise her gelişinde başka bir şekilde gelirler. Çünkü diri veliler ba-zen saçı sakalı uzamış, bazen traş olmuş olarak gelirler. Fakat ölü velilerin hâli tebeddül etmez. Bu divanda bir ki-şiyi gördün ki, hiç kıyafeti şekli değişmiyor, her zaman aynı şekilde geliyorsa bil ki, o ölü velilerdendir. Bil ki, o tarzda ölmüştür ve şekli hiç bozulmaz.



18. Divana kadınlar da iştirak eder ; divana katılan gölgesiz ölü veli yalanı. (S.321)

Ölü veliler, dirilerin işlerine ait müşavereye ka-rışmazlar. Çünkü ölü velilerin dirilere ait işlerde tasarrufu yoktur. Onlar diğer bir Demete intikal etmişlerdir. Âhiret âlemi diriler âleminin tamamen zıddıdır. Hiç münasebeti yoktur. Ölü veliler ancak ölülere ait işlere, âhiret âleminde dair işlerin müşaveresine karışırlar, rey beyan ederler. Kabirler ziyaret etmenin edeblerindendir ki, kabir sahibi için dua etmek istediği vakitte, davete icabet edil-mesi için Allah'ın velilerinden bir veli ile Allah'a tevessül eder, onu vasıta kılarsa, o kabir sahibi için ölmüş bir veli ile tevessül etsin. Çünkü duasının kabul olunması için en iyi çâre budur.



Ölünün gölgesi yoktur. Divanın salihine iştirak eden velî, seninle güneş arasına düştü de baktın gölgesi yoksa o zaman bil ki, o ölü velidir. Çünkü o ruhu ile hazır olmuştur. Yoksa toprak olan fâni vücudu ile değil. Ruh vücudu hafiftir, ağır değildir. Şeffaftır, kesif değildir. Onun için gölgesi düşmez.









19. Divana melekler ve cinler de iştirak eder ; Divana Resulüllah Efendimiz de teşrif buyururlar yalanı. (S.321-22)

Yine A. Debbağ Hz.leri buyurdu ki:

- Çok kerre bu divanı salihine gittim, veliler top-lantılarına iştirak ettim. Güneş doğmuştu. Beni uzaktan karşıladılar. Baş gözümle gördüm ki, bazısının gölgesi düşüyor, bazısınınki düşmüyordu. Divanda hazır olan ölü veliler, berzahtan Di...
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: El ibriz 2
« Posted on: 25 Nisan 2024, 01:24:41 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: El ibriz 2 rüya tabiri,El ibriz 2 mekke canlı, El ibriz 2 kabe canlı yayın, El ibriz 2 Üç boyutlu kuran oku El ibriz 2 kuran ı kerim, El ibriz 2 peygamber kıssaları,El ibriz 2 ilitam ders soruları, El ibriz 2önlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes