> Forum > ๑۩۞۩๑ İslami İlimler Dunyası ๑۩۞۩๑ > Peygamberimiz (S.A.V) > Sizden Gelenler (Peygamber Efendimiz ) > Peygamber Çağındaki Sevgiyle
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Peygamber Çağındaki Sevgiyle  (Okunma Sayısı 688 defa)
09 Mayıs 2012, 14:17:18
Sefil
Yeni Üyeler
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 28.807


« : 09 Mayıs 2012, 14:17:18 »



Peygamber Çağındaki Sevgiyle..

Şüphelerin kemirdiği bir sevgi... Allah Rasûlünün mübarek sözlerini tartışa tartışa yaralanmış bir sevgi... Vahiyle sünnet arasında kıyaslamalar yapacak ve arada değer farkları araştıracak bir cür'eti gösterirken, varıp varıp ilahi vahyin duvarına çarpan ve dağılan bir sevgi..

Aradan 14 asrı kaldırarak... Kendimizi Allah Resûlüne muhatab olan neslin içinde düşündüğümüzde...

Sanki ilk vahyi alıp, tebliğ edeceği ilk insanı ararken bize rastlamışçasına... "Ben Allah'ın elçisiyim. İnsanları Allah'ın tek olduğuna, Muhammed'in Onun kulu ve elçisi olduğuna inanmaya çağırmakla görevlendirildim. Seni inanmaya çağırıyorum" demişçesine... Yani bizi müslüman olmaya çağırmışçasına... İslam'ı bir miras şeklinde devralarak değil, bütün inanç umdeleriyle onunla ilk defa karşılaşırcasına... Bambaşka bir toplum içerisinde, bir inanç tebliğcisinin ilk mü'mini olmaya soyunur gibi... Bütün çileleri Allah Resulü ile tek başına paylaşmaya kendini adarcasına...

Sanki, Erkam'ın evinde, İslam'ın ilk umdelerini bir abı hayat gibi içercesine... Ebû Cehl'in zulmünü tepesinde hissedip buna rağmen "Allah bir. Muhammed O'nun Rasûlü " diye haykıran dipdiri yüreklere eşlik edercesine... Bilal'i, Ammar'ı, Sümeyye'yi, Yasir'i, Habbab'ı yeniden yaşarcasına... "O'nun ayağına batacak bir diken, gelsin benim yüreğime saplansın" dercesine...

Hicret'te Allah Resülü'nün yatağına ölümü beklemek üzere yatarcasına... O'nunla, sonunu aklına getirmediğin bir yolculuğa çıkarcasına... Evladını, iyalini, malını, mülkünü düşünmeden... İkinin ikincisi olduğun mağarada, yılan deliğine ayağını koyup onun Allah Rasülüne ulaşmasına mani olmak için, bütün zehiri vücudunda yutarcasına...

Tüm Medine halkı gibi, Allah Rasûlü'nün vüsûlünü üzerlerine bir dolunay şavkıması gibi selamlarcasına...

Bedir'de ilk şehitlik için yarışırcasına... İlk şehid... İnanmaktan öte bir adanış bu. Allah Rasûlünü öz nefsinden daha önde sevmek bu. Can pazarını aşmak bu...

Uhud'da, Huneyn'de, bozgunu görüp Allah Rasûlünün etrafında etten bir duvar teşkil edercesine... Ya da ciğerlerine bir Hind canavarının üşüşeceğini düşünmeden şehitliğin kucağına atılırcasına...

Mirac'ı duyduğunda içine kurt düşmeyip, inancı dünyası karıncalanmayıp "Muhammed söylüyorsa elbette doğrudur" diyerek, teslimiyette hiçbir sınır bırakmayan yüce sahabinin sözünü doğrularcasına...

Allah Rasûlü cihada çağırdığında "Yol uzun, hava sıcak" gibi bahanelere yapışmayıp, fermana can sunarcasına... Herşeyini, İslam'ın cihadı için seferber edip, evde ne bıraktığı sorulduğunda "Allah ve Rasûlü'nün sevgisi" diyecek bir kutlu sevdayı tabiat haline getirircesine...

Ya da, kervanını O'(s.a.) nun buyruğu ile teçhiz edilecek bir mü'min ordusuna vakfedercesine... Bundan ulaşmayı ümid ettiği Rıza-yı Bâriyi, dünyalık hiçbir şeyle değişmeme izzetini gösterircesine...

O'nun geçtiği sokakta bir misk ü amber, O'nun saç telinde mübarek bir hatıra, O'nun elinin başını okşamasında, unutulmaz, doyulmaz bir lezzet, O'nun gülümsemesinde tarif edilmez bir haz... O'nun abdest suyunda kevserden bir damla... evet işte o sevda ile severcesine...

O'nun mescidi yanında dikilen ikinci bir mescidi "Dırar" yeri olarak görürcesine... O'nun her sözünde vahyin ışıltısını bulurcasına... O'nun yanında sesinin, O'nun sesini aşma-ması için gerekirse, evine kapanmayı göze alırcasına... En yüksek ses O'nun sesi olsun, en yüksek çağrı O'nun çağrısı olsun, O'nun tebliğini hiçbir ses gölgelemesin diye varlığını sunarcasına...

Bir günah işlediğinde, onun utancı ile Mahşer'de Allah Rasülünün huzuruna çıkmayı en büyük azab gibi görerek, her türlü cezasına katlanıp onu Allah Rasülüne itiraf eden sahabinin açısını duyarcasına...

... Ve O'nun göç gününü gördüğünde "Kim Muhammed öldü derse, boynunu vururum" gibi bir sevgi çağlayanına düşercesine... Ya da böyle konuşanın yakasına yapışıp "Kim Muhammed'e tapıyorsa, bilsin ki o ölmüştür. Kim Allah'a tapıyorsa, bilsin ki Allah hayy'dır. Ebedi diridir. Ölmez" diye, Allah Rasûlü'nün sevgisini, O'nun davası ile ebedileştiren bir başka sevgi çağlayanında yıkanırcasına...

Sanki 14 asır dürülmüş de iş başına dönmüş gibi... Bütün insanlar bir meydanda toplanmış da, O'na ümmet olma, O'nun sesine ses vere O'nun sevgisinde sınanma noktasına gelmiş gibi...

Zaman dürülecek ve bütün çağlar bir araya gelecek. İlk asırla nice 14 asırlar -ta Kıyamete kadar- Peygamber çağındaki neslin sevgisiyle sınanacak. Peygamber'in huzurunda. Mahşer'de. Ebûbekir, Ömer, Osman, Ali, Hatice, Ayşe, Ebû Zerr, Bilal -Allah onlardan razı olsun- ve daha nice gönlü Allah ve Rasülüne bağlılıkla yoğrulmuş sahabi ile yanyana geleceğiz. Bir yanda Ebû Bekir'in sevgisi, bir yanda 14 asır sonra yaşamış, adı müslümanlar içinde geçen filan oğlu filanın sevgisi...

Şüphelerin kemirdiği bir sevgi... Allah Rasûlünün mübarek sözlerini tartışa tartışa yaralanmış bir sevgi... Vahiyle sünnet arasında kıyaslamalar yapacak ve arada değer farkları araştıracak bir cür'eti gösterirken, varıp varıp ilahi vahyin duvarına çarpan ve dağılan bir sevgi..

Oysa vahyin sahibi, vahiyle peygamberin hayatını adeta bütünleştiriyor. Allah sevgisi ile peygambere itaati birbirinin mütemmimi kabul ediyor.(1) O'nun her sözünde vahyin ışığını aramamızı hatırlatıyor.(2) Hatta Allah'la Peygamberin arasında ayrılık gözetmeyi "gerçek bir küfür" olarak niteliyor.(3)

Vahiyde, Allah Rasûlüne sevgiyi sınırlayacak bir nokta dahi yok. Allah Rasülünün sözünde ve hayatında ihmalimize zemin hazırlayacak tek bir harf yok. Aksine O'nun bize sunduğunu almamız, yasakladığından kaçınmamız buyuruluyor.(4) O'nda "güzel bir örnek" bulunduğu belirtiliyor.(5) Hatta Alah Rasülü, insana ilahi bir lütuf gibi takdim ediliyor:

"Allah mü'minlere kendilerinden onlara Allah'ın ayetlerini okuyan, onları arındıran ve onlara kitap ve hikmeti öğreten bir peygamber göndermekle büyük bir lütufla bulunmuştur. Oysa onlar daha önce apaçık bir sapıklık içindeydiler."(6)

Evet, Peygamber Allah'ın bir lütfudur. İnsana ilahi buyruğu sunan onu arındıran, kitabı ve hikmeti öğreten... Vahyin tesbiti bu. Ve elhak doğru. Âmenna ve saddaknâ.

"Rabbine yemin olsun ki, aralarındaki anlaşmazlıklarda seni hakem seçip sonra da verdiğin hükme içlerinde bir sıkıntı duymadan tamamıyla boyun eğmedikçe iman etmiş olamazlar."(7)

"Kendisine doğru yol açıklandıktan sonra kim peygamberle ayrılığa düşer ve mü'minlerin yolunun dışında bir yol takip ederse onu gittiği yolda bırakırız. Ve cehenneme atarız."(8)

"Allah'a ve ahiret gününe iman ediyorsanız, aranızda herhangi bir şeyde anlaşmazlığa düştüğünüz zaman O'nun hükmünü Allah'a ve peygambere havale edin. Bu daha hayırlıdır ve netice bakımından da daha güzeldir."(9)

"Onlar 'emrine uyduk' derler. Yanından ayrıldıkları zaman da onlardan bir topluluk senin söylediklerinin aksini geceleyin kurarlar. Allah onların geceleyin ne kurduklarını yazar. Onlara aldırma ve Allah'a güven. Allah vekil olarak yeter."(10)

İşte vahiy bu. Peygamber karşısında insanı, müsbeti ve menfisiyle vahiy böyle yerleştiriyor. O'nun verdiği hükme, O'nun tebliğine içinde en ufak bir "sıkıntı" duymadan uyacak mü'min. Dilleriyle O'na uyduklarını söyleyip şeytanlarıyla başbaşa kaldıklarında başka şeyler kuranlar gibi olmayacak. Bir konuda ihtilafa düştüğünde hükmünü O'ndan soracak. Peygamber'le ayrılığa düşmeyecek...

Peygamber, Allah'ın insanlara rehber olarak seçtiği insandır. Sünnetullah böyle. İnsan yaratılmış, dünyaya gönderilmiş ve ona ilahî bilgi peygamber vasıtasıyla ulaştırılmıştır. Peygamber, diğer adıyla elçidir. Allah katından geleni algılayabilen, ama insanla da teması olan bir varlıktır peygamber ve onu bu yapısıyla Allah "terbiye etmiştir."(11) Sade insanın, peygamberle Allah arasındaki hukuku, anlatılanın dışında bilmesi mümkün değildir. Vahyi de bütün boyutlarıyla kavraması mümkün değildir. İnsan belki, Allah-melek-Peygamber ve İnsan münasebetinin böyle olmasının zaruretini anlayabilir. Oysa Allah için bu başka türlü de olabilirdi. Bunun ötesi, iman alanıdır. Allah'a ve peygambere iman.

Onun için İslam dairesine iki "kabul'le girilir. İki iman umdesi:

Allah'tan başka ilah olmadığına iman. Muhammed'in onun kulu ve Rasülü olduğuna iman. İnsan önce inanacak. İmanını her türlü şüpheden arındıracak. Allah ile peygamber arasındaki hukuku didiklemeyi bırakacak: İmanın gereği, teslim olmaktır. Bir kere teslim olduktan sonra yapılacak olan "Allah Rasûlünün bize verdiğini almak, yasakladığından da kaçınmaktır." Allah Teala, peygamberlerine karşı mü'minlerin böyle yapmasını emir buyuruyor çünkü.

Peygamberin verdiğini almanın ölçüsüne gelince... Dinî davranışlarını mı alalım sadece, yoksa onun dünyaya ilişkin davranışları da örnek almaya değer miydi? İnsanın sevdi-ğine karşı böylesine sorularla uğraşması ne kadar da giren geliyor. İmam Ahmed b. Hanbel, Hazreti Peygamber'in nasıl karpuz yediğine dair bir rivayet bulamadığı için ömrü boyunca karpuz yememiş. Hoca Ahmed Yesevi, Hazreti Peygamber 63 yaşında vefa etti diye, kendisine yer altında çukur kazdırıp 63 yaşından sonra o çukurun içinde yaşamış... Bunlar da sevgi ölçüsü... Çağımızın insanı gibi, din ile dünyayı birbirinden ayırmaya şartlandırılmış nesillere bu sevgi ne kadar abartılmış gelirse gelsin sevgi budur... İslam muhaddisleri, Hazreti Peygamber'in hayatından velevki görüp de tebessüm ettiği, sustuğu, yapılmasını yasaklamadığı bir şey olsun, onu tesbit etmek için kıtalar aşmışlar. Deve sırtında veya yaya olarak... Uçaksız, otomobilsiz, vapursuz, trensiz...

Hazreti Peygamber'in hayatından en küçük bir "detayı", tesbit etmek için... Tıpkı, Hazreti Peygamber traş olurken, saçının veya sakalının bir teli yere düşmesin diye çırpınan sahabi gibi...
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Peygamber Çağındaki Sevgiyle
« Posted on: 28 Mart 2024, 18:59:07 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Peygamber Çağındaki Sevgiyle rüya tabiri,Peygamber Çağındaki Sevgiyle mekke canlı, Peygamber Çağındaki Sevgiyle kabe canlı yayın, Peygamber Çağındaki Sevgiyle Üç boyutlu kuran oku Peygamber Çağındaki Sevgiyle kuran ı kerim, Peygamber Çağındaki Sevgiyle peygamber kıssaları,Peygamber Çağındaki Sevgiyle ilitam ders soruları, Peygamber Çağındaki Sevgiyleönlisans arapça,
Logged
18 Ocak 2015, 19:20:16
Derya 7/B

Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 285


« Yanıtla #1 : 18 Ocak 2015, 19:20:16 »

Allah’tan sonra en çok sevgiye layık olan, şüphesiz, Allah Resûlü’dür. Re­sû­lul­lah’ı en çok sevenlerin başında ise Sahabe gelir. Bu gerçek, Kur’ân’da şu şe­kil­de ifadesini bulmuştur:“Peygamber, müminlere kendi nefislerinden daha sevgilidir.”
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes