๑۩۞۩๑ İslami İlimler Dunyası ๑۩۞۩๑ => Sizden Gelenler( Kuran-ı Kerim) => Konuyu başlatan: fadik üzerinde 02 Mayıs 2009, 11:31:16



Konu Başlığı: "Sünnet`i terk edip yalnız Kur`an ile amel etmek yeterli mi?
Gönderen: fadik üzerinde 02 Mayıs 2009, 11:31:16
"Sünnet`i terk edip yalnız Kur`an ile amel etmek isteyenler" var bu konuda ne dersiniz?




Bazı ehliyetsiz insanları görüyoruz ki, yalnız Kur`an-ı Kerim`in getirdiği İlâhî hükümleri kabul edip, dinin diğer temel kaynakları olan Sünnet, İcma ve Kıyas`ı reddediyorlar. Maksatları ise, halkın itikadını bozmak ve saptırmaktan ibarettir. Bunlar, Kur`an`ı tek mezhep kabul edip, sünnet-i Peygamberiyeyi ve İslâm`ın diğer delillerini hafife alırken işlerine gelen hadisleri kabul edip, gelmeyenleri reddederler. Şuurlu müslümanları aldatamadıkları gibi takdir de göremezler, buna haklan da yoktur.

Malumdur ki, müslümanlar Kur`an-ı Kerim`de nazil olan İlâhî hükümlere inanıp onlara uymaya mecbur oldukları gibi, hadislerle buyrulan dinî hükümleri de kabul etmeye mecburdurlar.

Bunlar asırlardan beri tefsir, hadis, fıkıh ve diğer sahalarda yazılmış olan bütün ilim ve fikir ehlinin takdirini kazanan çok kıymetli eserleri hiç dikkate almazlar.

Evet, Kur`an-ı Azimüşşanın gölgesine sığınarak yanlış yönlendirmede bulunan bir kimse hiç olmazsa şunu bilmelidir ki, bir müslüman ne kadar bilgisiz de olsa Kur`an`ı Azimüşşanın ALLAH kelamı olduğununa katiyyen şüphe ve tereddütü olmadığı gibi sünnet-i seniyyenin de İslâm`ın ikinci bir delili ve dayanak noktası olduğunu kesin olarak bilir ve öyle de inanır.

Şu halde, "İslâm dininin esası yalnız Kur`an`dır, biz yalnız onda olan hükümler ile amel ederiz, onun haram dediğine haram, helal dediğine helal deriz" diyerek sünneti dikkate almamak ona kıymet vermemek Peygamberimizin değerini ve görevini idrak etmemektir. Kur`an`ı tebliğ eden ve en başta tefsir eden O`dur.

Peygamberimiz (a.s.m.) bir hadis-i şerifinde şöyle buyurmaktadır:

"Bana Kur`an-ı Kerim ve onunla birlikte, bir onun kadarı daha (yani sünnet) verildi."

Başka bir hadis-i şerifte de, "Bir kişiye, koltuğuna yaslanmışken hadisim ulaşır da, aramızda ALLAH`ın kitabı var, ondaki helali helal, haramı da haram sayarız, derse (bilsin ki) Resûllullah `ın haram kıldığı da ALLAH `ım haram kıldığı gibidir." buyurulmuştur.

Ulemanın bir kısmı şöyle der: Sünnetin getirdiği her hükmün, uzak veya yakın, Kur`anda aslı vardır. Sünnet, sonuçta Kur�ana�a ulaştırır. Onun öz halinde anlattığını açıklar, anlaşılmayan konuları ise açığa kavuşturur.

Şatıbî, Kur`an ile yetinme fikrine sahip olanların sünnetten ayrılan nasipsiz kişiler olduğunu söyledikten sonra, "Bid`at ehlinden bir çoğu hadisi terk edip ALLAH`ın kitabını yanlış yorumlayarak hem kendileri sapıttı, hem de başkalarını sapıttırdılar." der.

"Muhakkak ki, O zikri (Kur`an`ı) biz indirdik biz, şüphesiz O`nun hıfzedicisi de biziz." âyeti ile bu iki esastan Kur`an-ı Azimüşşan`ın lâfızları gibi manalarını da muhafaza etmeyi garanti altına almıştır. İslâm alimleri buradaki korumanın Kur`an`ı olduğu gibi sünneti de kapsadığını beyan etmişlerdir. Bu âyet-i kerime Kur`an`ın tefsir ve izahı mahiyetinde olan Peygamberimizin sünnet ve hadislerini de yani "Biz sana Kur`an`ı, insanlara indirilen hükümleri beyan etmen için indirdik" âyeti ile teminat altına almıştır. Çünkü âyette bildirilen "beyan" Kur`an`ın manasındandır. Bu beyan ise ancak Peygamberimizin sünnet ve hadisleri ile olur.

"Resûlullah`ın size getirdiklerine yapışınız. O`nun size yasak ettiği şeylerden de uzak olunuz. ALLAH`dan korkunuz. Çünkü ALLAH`ın vereceği ceza ağırdır."

Elmalılı Hamdi Yazır Hazretleri tefsirinde bu âyete şöyle meal verir:

"Peygamber size her ne verdiyse onu alın, almayın dediğini almayın, yapmayın dediğini yapmayın ve ALLAH`dan korkun da ALLAH`ın ve Peygamberin emirlerine karşı gelmekten ve birbirinizin hakkını yemekten, devlete hıyanet eylemekten sakının...."

Şu hale göre Kur`an sünnetsiz, sünnet de Kur`ansız düşünülemez. Bunlardan birini ihmal etmek, İslâm dinini anlamamaktan doğan bir hastalıktır ve bir dalalettir. Tabiri caiz ise Kur`an bir güneş ise sünnet-i seniyye onun ziyasıdır. Birisi için diğeri feda edilmez.

Evet, nasıl Cenâb-ı Hakk, hafızlar ile Kur`an`ı hıfzetmişse, İslâm alimlerinin vasıtası ile de sünnet ve hadisleri muhafaza etmiştir.

Mehmet Kırkıncı


Konu Başlığı: Ynt: "Sünnet`i terk edip yalnız Kur`an ile amel etmek yeterli mi?
Gönderen: Ekvan üzerinde 22 Nisan 2011, 01:54:56


         Başka bir hadis-i şerifte de, "Bir kişiye, koltuğuna yaslanmışken hadisim ulaşır da, aramızda ALLAH`ın kitabı var, ondaki helali helal, haramı da haram sayarız, derse (bilsin ki) Resûllullah `ın haram kıldığı da ALLAH `ım haram kıldığı gibidir." buyurulmuştur.


       Bu konuda başka bir hüküm aramaya gerek bırakmayacak kadar açık bir ifade..Rabbim basiretlerini açsın,aksiyle amel edenlerin..


Konu Başlığı: Ynt: "Sünnet`i terk edip yalnız Kur`an ile amel etmek yeterli mi?
Gönderen: medeni08 üzerinde 25 Nisan 2011, 19:48:18
                   Selamün aleyküm,kıymetli Sümeyra dostum.yukarıdaki hadis diye iddia edilen sözleri bence peygamber söylemiş olamaz.peygamber Kur'anın hükümlerini etkisiz kılmak için gönderilmemiştir.peygamber efendimizin iki temel görevi vardı.
                  1-ALLAH'ın hükümlerini tebliğ
                  2-ALLAH'ın hükümlerini tatbik.yani Kur'an hukukunu icra etmek.Medine islam devletini de bunun için kurmuştu.
                  peygamber efendimiz hadislerin yazılmasını yasaklamıştı.bence bunun iki sebebi vardı.:
                  1-ALLAH kelamı ile kendi şahsi sözlerini insanların birbirine karıştırmaması için.
                  2-insanların beşer sözünü ALLAH'ın vahyinden üstün tutarak Kur'andan uzaklaşmaları endişesinden kaynaklanıyor.
                  bence bu iki gerekçe de haklı gerekçelerdir.şimdi asrımızda peygamberin söylemediği yüzlerce uydurma hadis ortalıkta dolaştığına göre bu sözlerin hangisinin sahih hadis hangilerinin uydurma hadis olduğunu nereden anlayacağız?Bunu hadis usulü ilminden şöyle öğreniyoruz.<<şayet hadis diye iddia edilen sözler Kur'an ayetleriyle uyumlu ise,ayetlere aykırılık taşımıyorsa sahih hadis olabilir.kesin hadistir diyemeyiz,olabilir diyoruz.şayet Kur'ana aykırı mesajlar taşıyorsa zaten o sözler hadis olarak addedilemez.çünkü peygamber efendimiz Kur'ana aykırı sözler sarfetmiş olamaz.>>o halde bu durumda şu iki şeye dikkat etmeliyiz.
                  1-sözlerin Kur'ana uyumlu olup olmadığı tahlil edilmeli.
                  2-Kur'anın dışındaki sözler ALLAH sözü değildir.dolayısıyle Kur'andan olmayan sözlerin yapılması ibadet olamaz,terkeden de günahkar addedilemez.bu durumda Kur'anda hükmü açıkça belirtilmemiş meselelerde insanlar hür bırakılmışlardır.Kur'ana aykırı olmamak şartıyla insanlar o konularda fikirde yürütebilirler.akıllarıylada amel edebilirler,isterse yaparlar,isterse terk ederler.insanların sorumlu tutulacağı şey sadece Kur'andır.
                  Nahl64:<<Sana kitabı,ancak ayrılığa düştükleri şeyleri onlara açıklaman için ve iman eden bir topluma doğru yolu gösterici ve rahmet olarak indirdik.>>
                  ayeti kerimeden açıkça anlaşılmaktadırki Kur'an insanların ihtilafa düştükleri konularda hüküm koyan kitaptır.
                  Kur'anda açık bir hüküm var iken peygamberi bile hakem kılmak doğru değildir.işte delili:
                  En'am114:<<Size Kitab’ı (Kur’an’ı) hak olarak indiren O iken ben ALLAH’tan başka bir hakem mi arayacağım?” (de)>>
                  Furkan30:<<Peygamber,“Ey Rabbim! Kavmim şu Kur’an’ı terk edilmiş bir şey hâline getirdi” dedi.>>buyurulmuştur.                
                  selamlar,sevgiler.


Konu Başlığı: Ynt: "Sünnet`i terk edip yalnız Kur`an ile amel etmek yeterli mi?
Gönderen: Vatan Var Olsun ! üzerinde 25 Nisan 2011, 20:03:37
Kuran genel hükümler koyar insanlar için.Sünnet ise bu hükümleri açıklar .Dolayısıyla bu ikisi birbirinden ayrı düşünülemez.Sadece Kuran a ittiba ednlere sorarım:Namazlarını nasıl kılıyorlar.Kuranda namaz kılınız emri vardır fakat nasıl kılınacağına dair bilgi yoktur.İşte burada sünnet devreye girer.Bir çok konuda da bu böyledir.


Konu Başlığı: Ynt: "Sünnet`i terk edip yalnız Kur`an ile amel etmek yeterli mi?
Gönderen: medeni08 üzerinde 25 Nisan 2011, 20:12:23
              selamlar,
              Hacc18:''Göklerde ve yerde olanların,güneş,ay,yıldızlar,dağlar,ağaçlar, hayvanların ve insanların birçoğunun ALLAH'a secde ettiklerini görmüyor musun?''buyurulmuştur.
              güneş,ay,yıldızlar,dağlar,ağaçlar ALLAH'a nasıl secde ediyorlar?ALLAH'ın onlara verdiği kainatta ve yeryüzündeki vazifelerini yaparak secde etmiş oluyorlar.işte insanların dünyada yaptıkları işler de secde ve ibadet sayılır.yani
              bir katibin yazı yazması,bir memurun bilgisayarıyla yazması,bir işçinin kürek sallaması,bir çiftçinin bağını budaması,bir şoforün otobüsüyle insanları taşıması,bir çöpçünün çöpleri toplaması,bir temizlikçinin temizliğini yapması,bir mümin veya mümine dostumun burada insanları yorumlarıyla aydınlatması hep secde ve ibadet sayılıyor.
              Nebe10-11:''Geceyi sizin için istirahat,gündüzü de rızkınızı elde etmeniz için çalışma vakti kıldık.''  
                 selamlar,sevgiler.


Konu Başlığı: Ynt: "Sünnet`i terk edip yalnız Kur`an ile amel etmek yeterli mi?
Gönderen: Ekvan üzerinde 25 Nisan 2011, 21:12:46
    .peygamber Kur'anın hükümlerini etkisiz kılmak için gönderilmemiştir.Bu cümleye nereden ulaştığınızı  (çünkü yazıda böyle bir kasıt göremedim ben..)anlıyamadım.. Konunun başlığına bakıp net bir cevap yazabilirseniz,tam olarak ne söylemek istediğinizi anlayabilirim..Başlık şu..    
"Sünnet`i terk edip yalnız Kur`an ile amel etmek yeterli mi?


     Değerli kardeşim..Kırkıncı Hocamıza ve söylediklerine itimadım tamdır....Elbette Peygamberlerin gönderiliş gayesi; tebliğ,temsil, güzel örnek olmak,itiraz kapısını kapatmaktır..Benim hadis olarak önemle altını çizdiğim mevzu''sadece Kur'an-ı Kerimle amel etmek isteyenlerin hatalı olduğunu '' ifade ediyor, kanımca..
      Kur'an-ı Kerim'de(Al-i İmran Suresi) Rabbimiz ''Eğer ALLAH'ı seviyorsanız,Resulüllah'a ittiba edin ki ALLAH ta sizi sevsin''buyurmaktadır..Hadislerin tamamına şüpheli gözle bakmayı, doğru bulmuyorum..

     Bize düşen; Kur'an ve Sünnet ışığında yaşamaktır..

     Değerli görüşleriniz için ALLAH razı olsun..Katılımınız daimi olur inşaallah..


Konu Başlığı: Ynt: "Sünnet`i terk edip yalnız Kur`an ile amel etmek yeterli mi?
Gönderen: medeni08 üzerinde 25 Nisan 2011, 21:50:48
               Selamlar,Kıymetli Sümeyra dostum,
               <<mevzu''sadece Kur'an-ı Kerimle amel etmek isteyenlerin hatalı olduğunu '' ifade ediyor, kanımca..>>demişsiniz.
               şimdi isterseniz bunun biraz açılımını yapalım,örneklerle açıklayalım.
              Nisa58:<<Allah,size,emanetleri mutlaka ehline vermenizi ve insanlar arasında hükmettiğiniz zaman adaletle hükmetmenizi emrediyor.Doğrusu Allah, bununla size ne güzel öğüt veriyor! Şüphesiz ki Allah,hakkıyla işitendir,hakkıyla görendir.>>buyurulmuştur.
              farzedelimki bir insan hiçbir hadis öğrenmemiş veya öğretilmemiş fakat bir yerlerden eline bir Kur'an meali geçmiş olsun,o mealdede yukarıdaki ayeti okumuş>>olduğunu varsayalım,şimdi o insanın okuduğu bu ayet ona yanlış şeyler mi  öğretmişki ona hatalı iş yaptırsın.bu sözlerde yanlış olan mesajlar mı varki?yok değil mi?.ha tamam Kur'anda geçen kelimelerin anlamlarını bilmiyor olabilir.örneğin bu ayette geçen <<emanet>>kelimesi,veya <<adalet>>kelimelerinin ne anlama geldiğini bilmediğini de varsayalım,bunların anlamlarını da bir arapça-türkçe sözlüğe bakarak rahatlıkla öğrenebilir.yani anlayacağınız Kur'an insanlara yanlış şeyler öğretmiyorki onlara hatalı iş yaptırmış olsun.Kur'an temel,doğru prensipler kitabıdır,değişmez.ama Kur'anın dışındaki şeyler ise beşer sözleri ve beşer aklından başka bir şey değildir.akıl ise her zaman yanılabilir,değişebilir,zamanla doğruyu da bulabilir.ancak bu temel doğru prensiplere yani Kur'ana bağlı olursa bu doğrulara kavuşması daha kolay olur.örneğin bir matematik problemini çözerken formülü bildiğin zaman problemi nasıl daha kolay çözebiliyorsan,bu temel doğru formülleri,prensipleri bildiğin zaman doğru sonuca ulaşmanız daha kolay olur.
                    selamlar,sevgiler. 


Konu Başlığı: Ynt: "Sünnet`i terk edip yalnız Kur`an ile amel etmek yeterli mi?
Gönderen: Yönetici ile İletişim üzerinde 25 Nisan 2011, 22:47:24
Esselamu aleykum rahmetullahi ve berakatuh medeni08 kardeş ;

Yazıda anlatılmak istenen aslında gayet açık bir şekilde anlatılmış..Peygamber Efendimiz'e (s.a.v.) Kur'an-i Kerim
indirilmişken nasil sünnetini Kur'an-i Kerim'den önde tutabilir ki ! Konuda anlatılmak istendiği gibi , Kur'an sünnetsiz, sünnet de Kur'ansız düşünülemez..
Kur'an ve hadis kitaplarında, sünnete uymanın, dinin vazgeçilmez bir esası olduğunu kesin olarak ifade eden âyetlerin mevcut olduguna da baktigimizda anlariz...

Ve sahih olup olmadığınıda dikkat edersek sağlam kaynaklardan gayet kolaylıkla ulaşabilirz..

Müslim, sünnetin ehemmiyetini şu şekilde özetler:
 
"Resûlullah (a.s.m.) ne zaman ve ne durumda ne söylemiş veya yapmışsa, bir peygamber olarak yapmıştır. Yaptığı her iş ve attığı her adım; dalâlet ve kötülükten uzaktır. Bütün söz ve fiilleri, Cenâb-ı Hakk'ın çizdiği çizgi üzerinde olmuş, onun gösterdiği sınırlar içinde kalmıştır. Dolayısıyla, bütün insanlar Hazret-i Peygamber'in hayatının her anını kendilerine örnek almalıdırlar. O'nun (a.s.m.) hayatı, canlı bir Kur'an-ı Kerim ve İlâhî kurallar bütünüdür."

Ayetler ise ;

"Ey iman edenler! ALLAH'a itaat edin. Peygamber'e ve sizden olan ulü'l-emre de itaat edin. Eğer bir hususta anlaşmazlığa düşerseniz -ALLAH'a ve ahirete gerçekten inanıyorsanız- onu ALLAH'a ve Resûl'e götürün. Bu hem hayırlı, hem de netice bakımından daha güzeldir." (Nisa, 4/59)

Tefsir alimleri "onu ALLAH'a ve Resulüne götürün" emrini, "Kur'an'a ve sünnete müracaat edin", şeklinde tefsir etmişlerdir.  

"Nebinizin sünnetini terk ederseniz, dalalete düşersiniz."

"Bir kimse benim getirdiğime değil, hevasına tabi olursa gerçek mü'min olamaz."

"Sünnetimi terkedene ALLAH ve ben lanet ederiz."

"Sünnetimden yüz çeviren benim yolumu takip etmiş değildir."

"Bizim yolumuza uymayan bir işi yapanın bu ameli merduttur."

Kardeş ; birde bu tür konularda bence , sence olmaz !!

Kur'an temel,doğru prensipler kitabıdır,değişmez.ama Kur'anın dışındaki şeyler ise beşer sözleri ve beşer aklından başka bir şey değildir.akıl ise her zaman yanılabilir,değişebilir,zamanla doğruyu da bulabilir.demişsiniz..Bu sözlerinizi; sıradan insanlar için, kabul edilebilir sözler olarak algılıyorum..Burada peygamberlerle ilgili bir kastınız olmadığını düşünüyorum..
    
Kuran-ı Kerim bütün beşeri hususları açıklamaz zaten Kuranı açıklamak için Peygamberimiz görevlendirilmiştir Kuran-ı Kerim'de namaz kılın emri vardır nasıl kılınacağını sünnetlerden öğrenmekteyiz.Sadece Kuran ile amel edeyim diyen bir kimse namaz kılmayı nereden öğrenecek haccı nasıl ifa edecek vb.. hususları aynen kıyas edebilirsiniz...

Kur'ani Kerim'i okuyup uygulayip , Efendimiz'in (s.a.v.) sünneti ile de tamamlamak en güzelidir...

Selam ve dua ile kalınız...

Konu kilitlenmiştir...