> Forum > ๑۩۞۩๑ İslami İlimler Dunyası ๑۩۞۩๑ > Kuran-ı Kerim > Sizden Gelenler( Kuran-ı Kerim) > "Sünnet`i terk edip yalnız Kur`an ile amel etmek yeterli mi?
Sayfa: [1] 2   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: "Sünnet`i terk edip yalnız Kur`an ile amel etmek yeterli mi?  (Okunma Sayısı 2753 defa)
02 Mayıs 2009, 11:31:16
fadik

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 168


« : 02 Mayıs 2009, 11:31:16 »



"Sünnet`i terk edip yalnız Kur`an ile amel etmek isteyenler" var bu konuda ne dersiniz?




Bazı ehliyetsiz insanları görüyoruz ki, yalnız Kur`an-ı Kerim`in getirdiği İlâhî hükümleri kabul edip, dinin diğer temel kaynakları olan Sünnet, İcma ve Kıyas`ı reddediyorlar. Maksatları ise, halkın itikadını bozmak ve saptırmaktan ibarettir. Bunlar, Kur`an`ı tek mezhep kabul edip, sünnet-i Peygamberiyeyi ve İslâm`ın diğer delillerini hafife alırken işlerine gelen hadisleri kabul edip, gelmeyenleri reddederler. Şuurlu müslümanları aldatamadıkları gibi takdir de göremezler, buna haklan da yoktur.

Malumdur ki, müslümanlar Kur`an-ı Kerim`de nazil olan İlâhî hükümlere inanıp onlara uymaya mecbur oldukları gibi, hadislerle buyrulan dinî hükümleri de kabul etmeye mecburdurlar.

Bunlar asırlardan beri tefsir, hadis, fıkıh ve diğer sahalarda yazılmış olan bütün ilim ve fikir ehlinin takdirini kazanan çok kıymetli eserleri hiç dikkate almazlar.

Evet, Kur`an-ı Azimüşşanın gölgesine sığınarak yanlış yönlendirmede bulunan bir kimse hiç olmazsa şunu bilmelidir ki, bir müslüman ne kadar bilgisiz de olsa Kur`an`ı Azimüşşanın ALLAH kelamı olduğununa katiyyen şüphe ve tereddütü olmadığı gibi sünnet-i seniyyenin de İslâm`ın ikinci bir delili ve dayanak noktası olduğunu kesin olarak bilir ve öyle de inanır.

Şu halde, "İslâm dininin esası yalnız Kur`an`dır, biz yalnız onda olan hükümler ile amel ederiz, onun haram dediğine haram, helal dediğine helal deriz" diyerek sünneti dikkate almamak ona kıymet vermemek Peygamberimizin değerini ve görevini idrak etmemektir. Kur`an`ı tebliğ eden ve en başta tefsir eden O`dur.

Peygamberimiz (a.s.m.) bir hadis-i şerifinde şöyle buyurmaktadır:

"Bana Kur`an-ı Kerim ve onunla birlikte, bir onun kadarı daha (yani sünnet) verildi."

Başka bir hadis-i şerifte de, "Bir kişiye, koltuğuna yaslanmışken hadisim ulaşır da, aramızda ALLAH`ın kitabı var, ondaki helali helal, haramı da haram sayarız, derse (bilsin ki) Resûllullah `ın haram kıldığı da ALLAH `ım haram kıldığı gibidir." buyurulmuştur.

Ulemanın bir kısmı şöyle der: Sünnetin getirdiği her hükmün, uzak veya yakın, Kur`anda aslı vardır. Sünnet, sonuçta Kur�ana�a ulaştırır. Onun öz halinde anlattığını açıklar, anlaşılmayan konuları ise açığa kavuşturur.

Şatıbî, Kur`an ile yetinme fikrine sahip olanların sünnetten ayrılan nasipsiz kişiler olduğunu söyledikten sonra, "Bid`at ehlinden bir çoğu hadisi terk edip ALLAH`ın kitabını yanlış yorumlayarak hem kendileri sapıttı, hem de başkalarını sapıttırdılar." der.

"Muhakkak ki, O zikri (Kur`an`ı) biz indirdik biz, şüphesiz O`nun hıfzedicisi de biziz." âyeti ile bu iki esastan Kur`an-ı Azimüşşan`ın lâfızları gibi manalarını da muhafaza etmeyi garanti altına almıştır. İslâm alimleri buradaki korumanın Kur`an`ı olduğu gibi sünneti de kapsadığını beyan etmişlerdir. Bu âyet-i kerime Kur`an`ın tefsir ve izahı mahiyetinde olan Peygamberimizin sünnet ve hadislerini de yani "Biz sana Kur`an`ı, insanlara indirilen hükümleri beyan etmen için indirdik" âyeti ile teminat altına almıştır. Çünkü âyette bildirilen "beyan" Kur`an`ın manasındandır. Bu beyan ise ancak Peygamberimizin sünnet ve hadisleri ile olur.

"Resûlullah`ın size getirdiklerine yapışınız. O`nun size yasak ettiği şeylerden de uzak olunuz. ALLAH`dan korkunuz. Çünkü ALLAH`ın vereceği ceza ağırdır."

Elmalılı Hamdi Yazır Hazretleri tefsirinde bu âyete şöyle meal verir:

"Peygamber size her ne verdiyse onu alın, almayın dediğini almayın, yapmayın dediğini yapmayın ve ALLAH`dan korkun da ALLAH`ın ve Peygamberin emirlerine karşı gelmekten ve birbirinizin hakkını yemekten, devlete hıyanet eylemekten sakının...."

Şu hale göre Kur`an sünnetsiz, sünnet de Kur`ansız düşünülemez. Bunlardan birini ihmal etmek, İslâm dinini anlamamaktan doğan bir hastalıktır ve bir dalalettir. Tabiri caiz ise Kur`an bir güneş ise sünnet-i seniyye onun ziyasıdır. Birisi için diğeri feda edilmez.

Evet, nasıl Cenâb-ı Hakk, hafızlar ile Kur`an`ı hıfzetmişse, İslâm alimlerinin vasıtası ile de sünnet ve hadisleri muhafaza etmiştir.

Mehmet Kırkıncı

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
« Son Düzenleme: 22 Nisan 2011, 01:50:39 Gönderen: Sümeyra »
Kayıtlı

Yanlış bir limana yanaşmışsa gemilerin, rotayı doğru yöne çevirmeyi bileceksin..
 Yanıyorsa can bırak yansın değilse nasıl pişeceksin..
Ağlamak mı istiyorsun ağla, İşte böyle kendine geleceksin....
Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: "Sünnet`i terk edip yalnız Kur`an ile amel etmek yeterli mi?
« Posted on: 19 Nisan 2024, 04:55:45 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: "Sünnet`i terk edip yalnız Kur`an ile amel etmek yeterli mi? rüya tabiri,"Sünnet`i terk edip yalnız Kur`an ile amel etmek yeterli mi? mekke canlı, "Sünnet`i terk edip yalnız Kur`an ile amel etmek yeterli mi? kabe canlı yayın, "Sünnet`i terk edip yalnız Kur`an ile amel etmek yeterli mi? Üç boyutlu kuran oku "Sünnet`i terk edip yalnız Kur`an ile amel etmek yeterli mi? kuran ı kerim, "Sünnet`i terk edip yalnız Kur`an ile amel etmek yeterli mi? peygamber kıssaları,"Sünnet`i terk edip yalnız Kur`an ile amel etmek yeterli mi? ilitam ders soruları, "Sünnet`i terk edip yalnız Kur`an ile amel etmek yeterli mi?önlisans arapça,
Logged
22 Nisan 2011, 01:54:56
Ekvan
Varlıklar, alemler, dünyalar. (Evren).
Tecrübeli Üyeler
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 19.233


« Yanıtla #1 : 22 Nisan 2011, 01:54:56 »



         Başka bir hadis-i şerifte de, "Bir kişiye, koltuğuna yaslanmışken hadisim ulaşır da, aramızda ALLAH`ın kitabı var, ondaki helali helal, haramı da haram sayarız, derse (bilsin ki) Resûllullah `ın haram kıldığı da ALLAH `ım haram kıldığı gibidir." buyurulmuştur.


       Bu konuda başka bir hüküm aramaya gerek bırakmayacak kadar açık bir ifade..Rabbim basiretlerini açsın,aksiyle amel edenlerin..
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

25 Nisan 2011, 19:48:18
medeni08

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 3


« Yanıtla #2 : 25 Nisan 2011, 19:48:18 »

                   Selamün aleyküm,kıymetli Sümeyra dostum.yukarıdaki hadis diye iddia edilen sözleri bence peygamber söylemiş olamaz.peygamber Kur'anın hükümlerini etkisiz kılmak için gönderilmemiştir.peygamber efendimizin iki temel görevi vardı.
                  1-ALLAH'ın hükümlerini tebliğ
                  2-ALLAH'ın hükümlerini tatbik.yani Kur'an hukukunu icra etmek.Medine islam devletini de bunun için kurmuştu.
                  peygamber efendimiz hadislerin yazılmasını yasaklamıştı.bence bunun iki sebebi vardı.:
                  1-ALLAH kelamı ile kendi şahsi sözlerini insanların birbirine karıştırmaması için.
                  2-insanların beşer sözünü ALLAH'ın vahyinden üstün tutarak Kur'andan uzaklaşmaları endişesinden kaynaklanıyor.
                  bence bu iki gerekçe de haklı gerekçelerdir.şimdi asrımızda peygamberin söylemediği yüzlerce uydurma hadis ortalıkta dolaştığına göre bu sözlerin hangisinin sahih hadis hangilerinin uydurma hadis olduğunu nereden anlayacağız?Bunu hadis usulü ilminden şöyle öğreniyoruz.<<şayet hadis diye iddia edilen sözler Kur'an ayetleriyle uyumlu ise,ayetlere aykırılık taşımıyorsa sahih hadis olabilir.kesin hadistir diyemeyiz,olabilir diyoruz.şayet Kur'ana aykırı mesajlar taşıyorsa zaten o sözler hadis olarak addedilemez.çünkü peygamber efendimiz Kur'ana aykırı sözler sarfetmiş olamaz.>>o halde bu durumda şu iki şeye dikkat etmeliyiz.
                  1-sözlerin Kur'ana uyumlu olup olmadığı tahlil edilmeli.
                  2-Kur'anın dışındaki sözler ALLAH sözü değildir.dolayısıyle Kur'andan olmayan sözlerin yapılması ibadet olamaz,terkeden de günahkar addedilemez.bu durumda Kur'anda hükmü açıkça belirtilmemiş meselelerde insanlar hür bırakılmışlardır.Kur'ana aykırı olmamak şartıyla insanlar o konularda fikirde yürütebilirler.akıllarıylada amel edebilirler,isterse yaparlar,isterse terk ederler.insanların sorumlu tutulacağı şey sadece Kur'andır.
                  Nahl64:<<Sana kitabı,ancak ayrılığa düştükleri şeyleri onlara açıklaman için ve iman eden bir topluma doğru yolu gösterici ve rahmet olarak indirdik.>>
                  ayeti kerimeden açıkça anlaşılmaktadırki Kur'an insanların ihtilafa düştükleri konularda hüküm koyan kitaptır.
                  Kur'anda açık bir hüküm var iken peygamberi bile hakem kılmak doğru değildir.işte delili:
                  En'am114:<<Size Kitab’ı (Kur’an’ı) hak olarak indiren O iken ben ALLAH’tan başka bir hakem mi arayacağım?” (de)>>
                  Furkan30:<<Peygamber,“Ey Rabbim! Kavmim şu Kur’an’ı terk edilmiş bir şey hâline getirdi” dedi.>>buyurulmuştur.                
                  selamlar,sevgiler.
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
« Son Düzenleme: 25 Nisan 2011, 20:08:20 Gönderen: medeni08 »
Kayıtlı
25 Nisan 2011, 20:03:37
Vatan Var Olsun !
Dünyalılar
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 8.940


« Yanıtla #3 : 25 Nisan 2011, 20:03:37 »

Kuran genel hükümler koyar insanlar için.Sünnet ise bu hükümleri açıklar .Dolayısıyla bu ikisi birbirinden ayrı düşünülemez.Sadece Kuran a ittiba ednlere sorarım:Namazlarını nasıl kılıyorlar.Kuranda namaz kılınız emri vardır fakat nasıl kılınacağına dair bilgi yoktur.İşte burada sünnet devreye girer.Bir çok konuda da bu böyledir.
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

25 Nisan 2011, 20:12:23
medeni08

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 3


« Yanıtla #4 : 25 Nisan 2011, 20:12:23 »

              selamlar,
              Hacc18:''Göklerde ve yerde olanların,güneş,ay,yıldızlar,dağlar,ağaçlar, hayvanların ve insanların birçoğunun ALLAH'a secde ettiklerini görmüyor musun?''buyurulmuştur.
              güneş,ay,yıldızlar,dağlar,ağaçlar ALLAH'a nasıl secde ediyorlar?ALLAH'ın onlara verdiği kainatta ve yeryüzündeki vazifelerini yaparak secde etmiş oluyorlar.işte insanların dünyada yaptıkları işler de secde ve ibadet sayılır.yani
              bir katibin yazı yazması,bir memurun bilgisayarıyla yazması,bir işçinin kürek sallaması,bir çiftçinin bağını budaması,bir şoforün otobüsüyle insanları taşıması,bir çöpçünün çöpleri toplaması,bir temizlikçinin temizliğini yapması,bir mümin veya mümine dostumun burada insanları yorumlarıyla aydınlatması hep secde ve ibadet sayılıyor.
              Nebe10-11:''Geceyi sizin için istirahat,gündüzü de rızkınızı elde etmeniz için çalışma vakti kıldık.''  
                 selamlar,sevgiler.
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
« Son Düzenleme: 25 Nisan 2011, 20:13:54 Gönderen: medeni08 »
Kayıtlı
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes