> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > İslam Tarihi Eserleri > Siret Ansiklopedisi > Yeni Hareket Ve Kalıcı Inkılab
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Yeni Hareket Ve Kalıcı Inkılab  (Okunma Sayısı 748 defa)
29 Ağustos 2012, 08:15:29
Vatan Var Olsun !
Dünyalılar
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 8.940


« : 29 Ağustos 2012, 08:15:29 »



YENİ HAREKET VE KALICI INKILAB

Tarihte, yıpranmış inançlar ve zeval bulmuş fikirlerin, kendini aşındıran toplum içinde bir daha ne kuvvet bulabildiğine ne de daha ulvî bir medeniyetin doğmasına sebep olabildiği­ne asla şahit olunmamıştır.

Altıncı yüzyılın son çeyreğinde insanlık, ızdı-rap ve acı içinde Mesih'in yolunu gözlüyor­du. Tek bir manevî gerçeğe doğru hareket vardı, aynı zamanda Yunanlı mütefekkirler de maddî dünyanın izahının peşindeydiler.

Bu beklenilen ve hasret duyulan önder pey­gamber Hz. Muhammed'den başkası değil­di. Tek manevî gerçek de İslâm'ın sunmuş ol­duğu Allah'ın birliği (tevhid) inancından baş­ka bir şey değildi.

Fikirlerin yayılabilmesi için yeni bir itici gü­cün gerekliliği ifade edilir. Hz. Muhammed'in, İsa aleyhisselâmdan altı yüzyıl sonra gelişi işte bu yeni ve güçlü saikaydı.

Eski nizamları tâ temelinden sarsan, insanları yeni bir rota üzerinde, yeni bir hızla yola çı­karan Hz. Muhammed'in getirmiş olduğu bu yeni saika neydi?

Şüphesiz göze çarpan en önemli faktör Yara­tıcının ve kâinatın birliği fikriydi. İnsanın pratik hayatında imanın ve ahlâkın gerçek de­ğerine işaret eden, içinde yaşadığı insanların hayatlarında bunları görünen bir gerçek ya­pan Hz. Muhammed idi.

Mevcut durgunluğa yenilmesinin sebebi, in­san hayatında işte bu yeni düzenin ortaya çık­masıydı. Bu düzenin temeli insanın Allah'ı idrak etmesidir. Bu hayat felsefesi, günlük hayatlarındaki bütün işlerinde müminlerin Allah'ı unutmadıklarının göstergesi olsun di­ye onlara maneviyatı tanıttı. Ve bu sıradan insanların günlük hayatlarındaki olağan işlerinde görünür oldu. Bu, yeni düzenin bir mu-cizesiydi. Maneviyat, soyut bir masal ol­maktan çıkıp, sayısız şekilde insanlığın hiz­metinde harcanan iffetli ve dürüst hayatlarda görünen bir gerçek durumuna girmiştir.

Bu yeni maneviyat anlayışı, toplumda insan­ların sosyal davranışlarının genel seviyesini artırmıştır. İnsanlığın kültür ve medeniyetini genel olarak bütün alanlarda manevî olduğu kadar madden de zenginleştirerek, insan ilişkilerine yeni boyutlar getirmiştir. Bu anlayış aynı zamanda her çeşit putperestliğe, bütün kapıları kapatmıştır.

Allah'ın birliği (tevhid) anlayışının diğer bir özelliği de, adaletin evrensel olmasıdır. Diğer yaratıkların tersine insanoğlu, kendi iyiliği için kâinatın arta kalan kısmına gönüllü ola­rak uyması istenmiştir. İnsanoğlunun bir se­çim hakkı vardır. Eğer kabul ettiği anlaşma­nın âdil hükümlerine teslim olursa refaha ere­cek ve kâinatın arta kalan kısmı gibi bir ahenk ve muvâzeneden faydalanacaktır. Fa­kat bu yolu reddedip başka yollara giderse hayat nizamlarında istikrarsızlığın, dengesiz­liğin acısını çekecek ve mahvolacaktır.

Böylece bu yeni saika insan hayatında daimî bir inkılâbın temelini atmıştır. Eskiden kurul­muş olan kurumlara meydan okumuş, asırlar boyu aziz tutulan gelenek ve göreneklere dar­beler vurmuş, porsumuş fikirleri paramparça etmiş ve insanların hayata karşı olan tavır ve davranışlarına köklü değişiklikler getirmiştir. Sadece dinî, manevî ve ahlâkî anlayışları de­ğiştirmekle kalmamış, aynı zamanda hayatın sosyal, siyasî ve iktisadî sahalarını da etkile­miştir. Kısacası bu yeni saika insan faaliyetle­rinin her sahasnı etkisi altına almıştır. Çünkü beşerî meselelerin tümüyle uğraşmış ve sü­rekli bir medeniyetin temelini atmıştır.

Yeni saika, geçen zaman sürecinde neslinin hayat tarzım, ulusların kaderini bütünüyle de­ğiştiren kuvvetli bir hareketi başlatmış ve beslemiştir. Zaman ve mekân sınırlarını aştığı kadar ırk, kabile, ulus, dil ve sosyal farklılıkları de saf dışı bırakmıştır.

Bu anlayışın başka bir yönü de maddenin ha­kikat dünyasını incelemesidir. Bu da insanın ruhî uyanışına ve maddî anlayışına yeni bo­yutlar getirmiştir.

Bu inkılâbın devamlılığı, Hz. Peygamber'e vahyedilen evrensel prensiplerde ve dâhili de­ğerlerde yatmaktadır. Bunlar, inkılâbın vahyî renk ve şeklini muhafazayla birlikte ona yeni fikirlerle işbirliği yapma ve yeni sistemleri özümseme imkânı verirler.

Bu anlayış madde ve mana üzerindeki asırlık tartışmaları da param parça etmiş, onları aym şeyin, birbirlerini tamamlayan ve birbirlerin­den tamamen bağımsız olan iki özelliği ola­rak sunmuştur. Böylece hem bu dünya hem de âhiret için çalışma bütünlüğünü tesis et­miştir. Gerçekten de bu dünyadaki amelleri­miz âhiretteki yerimizi ve derecemizi belirle­yecektir.


[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Yeni Hareket Ve Kalıcı Inkılab
« Posted on: 23 Nisan 2024, 10:19:51 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Yeni Hareket Ve Kalıcı Inkılab rüya tabiri,Yeni Hareket Ve Kalıcı Inkılab mekke canlı, Yeni Hareket Ve Kalıcı Inkılab kabe canlı yayın, Yeni Hareket Ve Kalıcı Inkılab Üç boyutlu kuran oku Yeni Hareket Ve Kalıcı Inkılab kuran ı kerim, Yeni Hareket Ve Kalıcı Inkılab peygamber kıssaları,Yeni Hareket Ve Kalıcı Inkılab ilitam ders soruları, Yeni Hareket Ve Kalıcı Inkılabönlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes