๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ => Siret Ansiklopedisi => Konuyu başlatan: Vatan Var Olsun ! üzerinde 28 Ağustos 2012, 10:57:22



Konu Başlığı: Sonuç
Gönderen: Vatan Var Olsun ! üzerinde 28 Ağustos 2012, 10:57:22
Sonuç

İnsan bu sayılan vasıtalarla olsa olsa istikrar­sız, sağlıksız, yanlış, geçici, belli bir zamana ait, mahallî dinler geliştirebilir ama bir hayat nizamını (ed-Din) asla kuramaz. Bu iş geç­mişte olduğu gibi, bugün de ve gelecekte de imkânsız olacaktır.

Bu yüzden beşer tarihi bir bütün olarak, insan hakkındaki bütün fikir ve teorilerin yanlış ol­duğuna kuvvetle şahitlik etmektedir. Mesela Allah'ı inkâr eden, dolayısıyla yol göstericili­ğini reddeden göürüşler gibi. Fakat Kur'ân tek bir ilâhın varlığını ileri sürmekle beraber onun rehber de olduğunu bildirmektedir. Kâinatta varolan her şeyin ihtiyacını en kü­çük ayrıntısına kadar düşünen ve doğup bü­yümeleri için lüzumlu olan her imkânı sağla­yan bir Allah'ın, insanın duyduğu bu belki de en büyük ihtiyacı karşılamadığı düşünülebilir mi?

Herşeyi yaratan ve ona değişik yapı, şekil, yetenek, özellik vs. veren Allah'ın herşeye görevini doğru dürüst yapması için rehberlik­te bulunduğunu Kur'ân-ı Kerîm bize bildir­mektedir: "Rabbimiz, herşeye yaratılışını verip sonra onu doğru yola iletendir." (20: 50).

Allah Teâlâ sadece "Yaratan" (Hâlık) değil, aynı zamanda "Yol Gösteren" (Hâdî)dk. O, mevcutlar âleminde herkese, her şeye tabiatı­na uygun olarak hidayet vermiştir. Bir karın­ca, bir sinek, bir örümcek gibi ufacık yaratık­ların şekilleri, çalışmaları ve yapılarının ele alınıp incelenmesi gerekir. Milyonlarca, mil­yarlarca benzer canlılara rehberlik eden Allah insana da rehberlik sağlamaktadır. Bu yüzden insanın isyankâr ve başıboş tutumunu bıraka­rak alemlerin Rabbi ve Mâliki Allah'a teslim olmalı, O'nun peygamberleri vasıtasıyla gön­derdiği kapsamlı ve mükemmel hayat niza­mına (ed-Din) uymalıdır.

Bir tarafta, insanların sahip bulunduğu ve imkânların tarafsız ve ilmî tahlilinden çıkan sonuç vardır, bir tarafta da Kur'ân-ı Kerîm'in bildirdikleri vardır. Mesele, insanın ed-Dini elde edebilmesi için hangi iki yoldan birini izlemesi meselesi değildir. Çünkü bunun an­cak tek yolu vardır. İnsan için bu yolu takip etmekten başka bir yol yoktur. Bu yol insanın ed-Dine Rasülullah'in rehberliğinde ula-şabilmesidir.