> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > İslam Tarihi Eserleri > Siret Ansiklopedisi > Livatanın Suç Olmasının Sebepleri
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Livatanın Suç Olmasının Sebepleri  (Okunma Sayısı 697 defa)
03 Ağustos 2012, 11:41:03
Vatan Var Olsun !
Dünyalılar
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 8.940


« : 03 Ağustos 2012, 11:41:03 »



Livatanın Suç Olmasının Sebepleri

Sodomîlik yani livata (lûtîlik, homoseksüel­lik) iğrenç bir günahtır. Bir toplum bütünüyle bu fiile meylediyor ve bunun için işbirliği ya­pıyorsa, bunu yapan insanların içinde hiçbir iyilik kalmamıştır. Bu türden bir halkın, kendi yapısı gereği Yaratan'ın buyurduğu görevleri yerine getirmesi imkânsızdır. Ve onlar sapık-lıklarıyla kalmazlar, aynı zamanda Allah'ın emirlerini yerine getirmeye çalışanların yap­tıkları hayırlı işleri de engellemeye kalkarlar. Onlarda, Allah'ın fıtrata koyduğu gayeye yö­nelik hiçbir özellik kalmadığı için helak edil­mişlerdir. Toplumu ilerletme çabalarına de­vam edecek, Yaratanla ve O'nun maddî dün­yasıyla ilgili bilgiyi daha iyi ve kapsamlı şe­kilde yayarak kültür ve medeniyete katkıda bulunacak olan iyi ve dindar insanları, ancak bu şekilde korumak mümkündür.

Her ne kadar bazı sapık kimseler, Sodom hal­kına kıyamete kadar kötü bir şöhret sağlamış olan bu iğrenç günahı işlemekteyseler de, yi­ne de bu, bütün insanlar tarafından her zaman hayasız ve çok kötü bir fiil olarak kabul edil­mektedir. Bunu ahlâkî bir fazilet hâline getir­meye çalışanlar eski dünyada Yunan filozof­ları, modern dünyada da yalnız Avrupalılar olmuştur. Avrupalılar, âdeta bu işin eksik kalan yönlerini alenî surette tamamlamak içûı ellerinden geleni yapıyorlar ve bu iğrenç fiile yasal bir statü vermeyi başarmış bulunuyor­lar. O kadar ki, bazı ülkelerin kanun koyucu­ları, onu yasallaştırmışlardır bile. Şöyle ki, ar­tık homoseksüelliğin korkunç bir toplum suçu olduğunu göstermek için tartışmalar düzenle­mek de fayda vermez hâle geldi. Halbuki Ya­ratıcı, bütün canlıları erkek ve dişi olarak ya­ratmış, her cinsi birbirinden farklı ve üreme­leri için yekdiğerine tamamlayıcı şekilde var­lık âlemine çıkarmıştır. İnsanlardaki cinsî farklılığın ayrıca bir başka gayesi vardır ki, o da, iki İnsanın çocuklarıyla birlikte bir yuva kurmalarını teşviktir. Çünkü aile, insanoğlu­nun uğruna yaratıldığı medenî hayatın temeli­dir.

Kadın ve erkeğin vücutları, cinsî arzularını tatmin ve neslinin devamı için gerekli olan tabiî fonksiyonu yerine getirebilmelerine mü­sait bir şekilde, birdiğerinİ tamamlayıcı yapı­da yaratılmıştır.

Dolayısıyla, bu cinsî arzuyu gayri meşru yol­lardan tatmin eden kişi, bir defada ve aynı za-.manda birçok suçun faili haline gelir:

1- Böyle biri bu hareketiyle, şehvetinin kur­banı olarak, kendi organlarının fıtrî ve fizikî işlevlerine karşı, tabir caizse, savaş açmış olur. Bu, kaçınılmaz olarak bu fiili işleyenlerin, bedenleri, zihin ve ahlâkları üzerinde son derece zararlı tesirler mey­dana getirir.

2- Kendi türüne ve bütün âleme karşı gere­ken haklarını ve vazifelerini yerine getir­meden, yalnızca cinsî zevkler peşinde koşması, tabiata karşı İhanet ve vefasızlık suçunu işlemiş sayılmasına sebep olur.

3- Genel olarak medenî toplumun bütün İmkânlarından faydalanmasına karşılık bir aile hayatının getirdiği sorumlulukları yüklenmekten kaçınması ve bütün gücü­nü, cinsî arzularını gayri meşru yollarla tatminde harcaması nedeniyle topluma karşı vefa sözünü tutmamış olur. Bu bencil ve uygun olmayan davranış yalnızca sapkın olmakla kalmaz, aynı zamanda toplum ahlâkına da zarar verir. Böylece, o kimse kendisini, ailesine ve insanlığa faydalı kılamaz Hâle getirir ve erkekte tabiî olmayan kadınsı özelliklerin yerleş­mesine neden olur. Bu da aslında, kendilerine rağbet edilmemesi dolayısıyla en azından iki kadının ahlâksızlığına ve zi­naya düşmelerine yol açar (The Meaning ofthe Qur'an, c. IV, sh. 47-48).

Lût kavmi, ahlaken ve manen tamamen çök­müş bir duruma gelmişti. Hûd süresinin 78 ve 79. âyetlerinde, kavminin Hz. Lût'a ver­dikleri cevap, onların ahlâkî düşüklüğün en çirkin derecesine gelmiş olduklarını gösterir. Açıkça ve yüzsüzce kadın değil de erkek iste­diklerini söylediler. Bu kavim, yalnızca tabiî yollardan ayrılmamış, aynı zamanda bu kötü­lüğe Öylesine alışmıştı ki, bütün ilgisi ve zev­ki bu kötü fiile bağlanmış kalmıştı. Bu, ahlâksızlığın son haddiydi. Eğer bir kişi ka­nunsuz ve günahkâr bir davranış gösterdiyse ve aynı zamanda bunun yalnış ve yapılmama­sı gereken bir şey olduğunu düşünürse, bu in­sanı iflah etmek için bir umut vardır. Hatta davranışlarını düzeltmezse söylenecek en ağır söz, onun ahlâksız bir insan olduğudur. Ama diğer yandan bir insan kendini tümüyle sap­kınlığa adarsa ve doğru olana karşı ilgisini yi-tirirse, bu türden kirli birine İnsan denilemez artık. Bu kimse yeryüzünden silinmelidir. Al­lah, bundan ötürü Lût'un halkım (ve onlardan önce Nuh'un ve Âd ile Semûd kavimlerini) tamamen yeryüzünden silmeyi emretmiştir (The Meaning of the Qur'an, c. V, sh. 102-103),

Hicr suresinde, Lût kavminin ahlâkının ne kadar bozulduğu ortaya çıkıyor. Onların aklî muhakeme ve davranışlarının tasviri için sözkonusu âyetler dikkatle İncelenmelidir: "(Lût kavminin oturduğu Sodom) Şehr(inin) halkı, (Lût'un genç misafirlerini duyup) keyif içinde (koşarak) geldiler. (Lût onlara): 'Bun­lar benim konuğumdur,' dedi, 'beni mahcup etmeyin!' '(Ne olur), Allah'tan korkun, beni rezil etmeyin!' 'Seni âlemlerden (başkalarının keyfine engel olmaktan) men etmemiş miy­dik?' dediler. Dedi ki: 'Eğer yapacaksanız, İş­te kızlarım.' (Hz. Lût, misafirlerini kurtarmak için kavmine kızlarım arz etmiş veya kızları durumunda olan diğer kadınlarla evlenmeleri­ni istemiştir). (Ey Rasûlüm). senin ömrüne andolsun ki, onlar, sarhoşlukları içinde boca­lıyorlardı." (15: 67-72).

Bu âyetler, o topluluğun ahlâksızlığın en aşı­rısına saptıklarım göstermektedir. Onlar yakı­şıklı yabancıların şehre geldiklerini duyar duymaz, sevinçle Lût aleyhisselâmın evine toplandılar ve ondan zevklerini tatmin etmek için misafirlerini vermesini istediler. Ne yazık ki, onların İçinden bu ahlâksızca işe ve bu bü­yük günaha karşı çıkan hiç kimse olmadı. Bu onların, toplum olarak, bütün namus duygula­rını kaybettiklerini ve böylece ahlâksızca bir isteği açıktan söylemekten hiçbir utanç duy­madıklarını göstermektedir. Böyle ahlâksız bir isteği hiç utanmaksızın Allah'tan korkan ve muttaki bir insan olan Lût'a teklif edebil­meleri, bu büyük bir günahın onlar arasında hiç kimseyi ayırdetmeyecek denli yaygın ol­duğunu göstermektedir.

Yaptıkları zülüm, gösterdikleri acımasızlık ve düştükleri ahlâkî çöküntüden birçok misal verdikten sonra Tevrat, onların başkalarıyla olan münasebetlerinde ne kadar gaddar, ne kadar gururlu ve ne kadar şerefsiz olduklarını ve hiçbir yolcunun güven İçinde onların şe­hirlerinden geçemediğini ve hiçbir fakirin on­lardan yiyecek ya da yardım bekleyemez ol­duğunu bildirir. Böyle bir durumda onlar ölü­nün elbiselerini soyarlar ve onu çıplak gömer­lerdi. Şayet bir yabancı onların şehrine uğra­ma gafletini göstermişse, onu aleni bir şekilde soyarlar ve yapılan haksızlığı şikâyet ederse kendisiyle alay ederlerdi. Bahçelerinde açık­tan hayasız davranışlarda bulunurlar, günah işlerlerdi ve onları Hz. Lût dışında bu günah­lara karşı uyaran başka kimse yoktu. Kur'ân onların bütün günahkâr hayatlarını iki kısa cümlede özetlemiştir: "...Zaten onlar öteden beri kötü işler işliyorlardı..." (11: 78); ve "Siz (kadınları bırakıp) erkeklere gidiyorsu­nuz, yol kesiyorsunuz ve toplantılarınızda edepsizce şeyler yapıyorsunuz ha!?.." (29: 29).

Sonuçta, azâb onları yakalamıştır: "Ve üzer­lerine bir (taş) yağmur(u) yağdırdık; bak işte, suçluların sonu nasıl oldu!" (7: 84). Kur'an, burada ve daha başka yerlerde, tek başına Sodomî (homoseksüellik) hastalığının Al­lah'ın gazabını insanların üzerine çekmeye yetecek iğrenç bir günah olduğunu belirtmek­tedir. Bu yüzden, bu tür suçların kökünü kazı­yıp ortadan kaldırmanın Peygamber @'in Ön­derliğinde İslâm devletinin bir görevi olduğu­nun ve bu suçu işleyen kimselerin cezalandı­rılması gerektiğini Öğreniyoruz. Buna işaret eden bazı hadis-i şerifler de vardır:

a- "Livata yapanı da, yaptıranı da öldürün."

b- "Her ikisi evli veya bekâr olsun, livata suçunun fai­lini ve mefulünü recm ediniz."

c-  "Böyle bir fiili işleyen erkek lanetlenmiş bir kimsedir." (Ebu Davud).

d- "Allah, hanımıyla böyle bir suçu işleyen kimsenin yüzüne nazar etmeye­cektir." (İbni Mâce, Müsned-i Ahmed)... Ha­yatı boyunca Rasûlullah'e hiçbir livata suçlusu getirilmemesi sebebiyle, bu tür suçlu­lar için açık ve kat'i bir ceza şekli tarif edil­memiştir. Bununla beraber, onun haleflerin­den gelen bazı görüşler vardır: Hz. Ali, bu tip suçluların kılıçla öldürülerek, cesetlerinin gömülmeyip yakılması görüşündedir. Hz. Ebu Bekir de Hz. Ali ile aynı fikirdedir. Hz. Ömer ve Osman ise, bu gibilerin harabe bir binanın içine atılıp, köhne yapının onların üzerine yı­kılması gerektiği fikrindedirler (Tefhimu'l-Kur'ân, İst. 1986, c. II, sh. 58).



[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Livatanın Suç Olmasının Sebepleri
« Posted on: 29 Mart 2024, 13:59:02 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Livatanın Suç Olmasının Sebepleri rüya tabiri,Livatanın Suç Olmasının Sebepleri mekke canlı, Livatanın Suç Olmasının Sebepleri kabe canlı yayın, Livatanın Suç Olmasının Sebepleri Üç boyutlu kuran oku Livatanın Suç Olmasının Sebepleri kuran ı kerim, Livatanın Suç Olmasının Sebepleri peygamber kıssaları,Livatanın Suç Olmasının Sebepleri ilitam ders soruları, Livatanın Suç Olmasının Sebepleriönlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes