๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ => Siret Ansiklopedisi => Konuyu başlatan: Vatan Var Olsun ! üzerinde 20 Temmuz 2012, 11:53:10



Konu Başlığı: Kurtuluş Ve Kefaret
Gönderen: Vatan Var Olsun ! üzerinde 20 Temmuz 2012, 11:53:10
Kurtuluş Ve Kefaret

İsa çarmıha gerildi ve Haç üzerinde öldü; Mesih bizim adımıza Ölmüştü: "...muayyen zamanında Mesih fasıklar için öldü." (Roma­lılara, 5: 6). "Fakat Allah bize olan kendi sev­gisini bununla isbat ediyor ki, biz henüz günahkârlar iken, Mesih bizim için öldü." (Romalılara, 5: 8). Böylelikle İsa Çarmıh üzerinde ölümü ile tüm insanların günahını tazmin ediyordu. Ve ölümden yeniden dirilişi ile de tüm beşeriyeti günah ve ölümden kur­tardı ve onlara kefaret oldu. (Resullerin İşleri, 18: 33-34; 17: 31). Haç üzerinde ölümü ve sonrasında yeniden hayata dönüşüyle Allah ile aramızı yapmıştır (Romalılara, 4: 25).

Pavlus bu yeni felsefeyi Hıristiyanlığa İsa Peygamber adına soktu, oysa ki Hz. İsa haya­tı boyunca ne böyle bir söz sarfetmiş ne de bu yollu bir îmada bulunmuştur. Pavlus son derece ustalıkla bunu planlamış ve Hıristi­yanlığa yerleştirmiştir. Şimdi artık Hıristi-yanlara kalmıştır; ya İsa'ya ve onun Hıristi­yan itikadına İman ederler ya da Pavlus'a ve Pavlusçuluğa. Pavlus sarfettiği her sözü haklı çıkarmak için İsa'nın adım kullandı: "Kudsiyet ruhuna göre ölülerden kıyam ile kudretle Allah'ın Oğlu ilan edilmiş olan kendi Oğlu Rabbimiz İsa Mesih hakkındadır; aralarında İsa Mesih'in davetlileri bulunduğumuz bütün milletlerde onun ismi için imana itaat olun­mak üzere, kendi vasıtası ile inayet ve risalet aldık." (Romalılara, 1:4-6).

"Önce hepiniz için İsa Mesih vasıtası ile Al­lah'ıma şükrederim ki, imarımız bütün dünya­da ilân olunuyor. Çünkü Allah'ın iradesiyle nihayet şimdi size gelmek için, mümkünse hayırlı bir yol bulmayı niyaz ederek, daima dualarımda sizi nasıl durmadan andığıma, Oğlunun incilinde ruhumla hizmet ettiğim Allah şâhidimdir." (Romalılara, 1: 8-10).

Bütün bahisler toplulukları yanıltmak ve on­ları İsa Peygamberin Hak ve Hakikat Yolun­dan saptırmak doğrultusunda Pavlus'un kendi tasavvurunun bir hâsılasıdır. Tezlerinde ne sağlıklı ve mantıklı iddialar ve ne de Hz. İsa'nın öğreti ve uygulamalarından somut bir delil sözkonusudur. Zaten gayreti ve çabası İsa Peygamberin bütün hayat ve faaliyetini silmek ve boşa çıkarmaktır.