Konu Başlığı: Bedenî Çalışma Gönderen: Vatan Var Olsun ! üzerinde 19 Haziran 2012, 20:58:14 Bedenî Çalışma Kur'an-ı Kerim, Peygamberlerin kıssalarında fikri olduğu kadar bedenen de çalışmaya İşaret etmektedir: "(kızların babası, Musa'ya) dedi ki: '(Bak), bana sekiz yıl hizmet etmen şartıyla şu iki kızımdan birini sana nikahlamak istiyorum. Eğer (bu süreyi) on (yıl) a tamamlarsan artık o, senin tarafından (bir iyilik)tir. Ben sana zahmet vermek istemem. İnşaallah beni iyilerden bulacaksın." (28:27). Musa ile Hızır birlikte seyahat ederlerken başlarına gelen hadiselerin zikredildiği Kehf süresindeki bahislerde de bedenen çalışma sözkonusu edilmektedir: "Yine yürüdüler. Nihayet bir köy halkına varıp onlardan yemek istediler. (Köy halkı), onları konuklamaktan kaçındılar. Derken orada yıkılmak isteyen (yıkılmak üzere olan) bir duvar buldular, hemen onu doğrulttu. (Musa): 'İsteseydin, buna karşılık bir ücret alırdın.' dedi." (18: 77). Sebe suresinde Davud'a hitab edilerek zanaatkarlığını ifa etmesi istenir: "Andolsun, Davud'a tarafımızdan bir üstünlük verdik: 'Ey dağlar, (onun yaptığı teşbihi) onunla beraber yankılayın. Ve ey kuşlar (siz de onun teşbihine katılın)! 'Ve ona demiri yumuşattık. Geniş zırhlar yap, dokumasını Ölçülü yap ve (hepiniz) iyi işler yapın. Çünkü ben yaptıklarınızı görmekteyim.' diye (vahyettik)". (34: 10-11). Davud'ın demiri yumuşatması, kendi döneminde demirin savaş ve diğer gayeler için yoğun bir şekilde kullanımım ifade etmekte ve dolayısıyla bir sonraki ayette zırhtan bahsedilmektedir. Nuh'a bir gemi yapması emredildi. Hud suresinde bu husus ile ilgili ayet meali şöyledir: "Gözlerimizin önünde ve vahyimiz gereğince yap ve zulmedenler hakkında bana hitabetme (onların kurtuluşu için bana yalvarma) onlar mutlaka boğulacaklardır! 'Nuh gemiyi yapıyor..." (11: 37-38) Aşağıdaki ayetlerde de Zülkarneyn'in kıssasında geçen demirden duvarın inşasına ait ifadeler yer almaktadır: "(Zülkarneyn) dedi ki: 'Rabbimin beni içinde bulundurduğu (mal ve mülk, sizin vereceğinizden) daha hayırlıdır. Siz bana (insan) gücüyle yardım edin de sizinle onlar arasına sağlam bir engel yapayım. Bana demir kütleleri getirin. '(Zulkarneyn) iki dağın arasmı (demir kütleleriyle doldurtup dağlarla) aynı seviyeye getirince: 'Üfleyin' dedi. Nihayet o (demir kütleleri)ni bir ateş haline koyduğu zaman: 'Getirin bana, üzerine erimiş bakır dökeyim' dedi." (18: 95-96). Süleyman'ın zenaatkarlarmm yeteneği ve işçiliği Sebe' suresinde şu şekilde ifade edilmektedir: "(Süleyman)a dilediği gibi kaleler, heykeller, havuzlar kadar (geniş) leğenler, sabit kazanlar yaparlardı. 'Ey Davud ailesi, şükredin! 'Kullarımdan şükreden azdır." (34: 13). Davud'un halkına sulh ve sükunet dolu bir hayatı elde edebilmeleri için çok çalışmaları tavsiye edilmektedir. Refah dolu bir hayat, ancak, çok çalışmaları şartıyla vadedilmektedİr. Kur'an-ı Kerim'in bütün bu ayetlerinde Peygamberler ve ümmetleri geçimlerini temin etmek için çok çalışmaktan zevk duyarlardı. Onlar, bir topluluğun refahı elde etmek ve arttırmak için çalışmayı ısrarla tavsiye etmektedirler. Çünkü hiç bir ülke, emek faktörünün yardımı olmaksızın ekonomik refahını ve başka milletler üzerindeki üstünlüğünü sürdüremez. Bu şekilde emeğin önemi gösterilmek suretiyle Kur'an-ı Kerim toplumda emeğe itibar kazandırmıştır. Günümüzde kapitalist sistemin etkisiyle birçok sermaye sahibi müslü-manın el emeğine gereken önemi vermemeye başlaması son derece üzüntü verici bir haldir. Rasulullah emeğin değerini arttırmış, ashabına kendisi dahil bütün Peygamberlerin yaptığı gibi hayatlarını el emeği ile kazanmalarını tavsiye etmiştir. Bir buçuk asırdan beri önemli gelişmeler kaydetmiş olan batı ülkelerinin müslümanlardan emeğe önem verme prensibini almış görünmektedir. |