> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > İslam Tarihi Eserleri > Siret Ansiklopedisi > Ahzab Gününden Sonraki Gazveler
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Ahzab Gününden Sonraki Gazveler  (Okunma Sayısı 643 defa)
20 Mayıs 2012, 16:12:08
Vatan Var Olsun !
Dünyalılar
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 8.940


« : 20 Mayıs 2012, 16:12:08 »



Ahzab Gününden Sonraki Gazveler

Benî Lihyan Gazvesi: Peygamber Hicret'in altıncı yılında müslüman davetçileri hunhar­ca katletmiş olan Recî halkını cezalandırmak üzere 220 atlıyla sefere çıktı. Benî Lihyan bu seferin haberini alınca tepelere kaçtılar ve Rasulullah da çarpışma olmaksızın geri döndü. Bununla beraber, sefer, bu kabilele­re, İslâm devletine yapacakları her türlü te­cavüz için bir uyarı vazifesi gördü. Rasulul­lah Ebu Bekir komutası altında Kureyş'i uyarmak için Usfan'a bir seriyye gönderdi.

Peygamber Benî Lihyan için Medine'den yola çıkarken, Benî Lihyan'ı şaşırtmak mak­sadıyla sanki Suriye'ye doğru yürüyormuş gi­bi davrandı.

et-Gaba Gazvesi: el-Gaba, Rasulullah'ın develerini otlatmak için kullanılan Medine-den 12 mil uzaklıkta bir yerdi. Ve burası Uyeyne b. Hısn'ın saldırısına uğradı. Uyey-ne, develeri alıp götürdü ve Ebu Zerr'in oğİTjnu öldürdü. Rasulullah 500 kişiyle bu adamların peşine düştü. Fakat adamlar kaç­tılar, ancak develer bulunabildi. Bu seferde ciddî bir çarpışma cereyan etmedi.

Hudeybiye Gazvesi: Hicret'in altıncı yılının Zülkade ayında Rasulullah 1400 sahabe-siyle beraber umre yapmak için yola çıktı. Peygamber'ın umre yapmaya kalkışması Kur'an-ı Kerim'de anlatılan, gördüğü şu rü­ya üzerine olmuştu: "Andolsun, Allah, El­çisinin rüyasını doğru çıkardı. (Allah'ın El­çisi, rüyada ashabıyla birlikte Mekke'ye gir­diklerini, bazılarının saçlarım tamamen traş ettiklerini, bazılarının da kısalttığını görmüş­tü.) Allah dilerse güven içinde (kiminiz) baş­larınızı traş ederek ve (kiminiz saçlarınızı) kı­saltarak, korkmadan Mescid-i Haram'a gi­receksiniz. Allah sizin bilmediğinizi bildi, bundan Önce, size yakın bir fetih (Hayber fet­hini) verdi." (48: 27). Rasulullah'ın Kâbe-i Mükerreme'ye barış ve güvenlik içinde gir­diğini gördüğü bu rüya bir yıl sonra Hicret'in yedince yılında gerçekleşti.

Peygamber ve dolayısıyla ashabı yanları­na kurbanlık hayvanlar aldılar. Kabe'yi zi­yarete geldiklerinin bir işareti olarak hepsi ihram giymişlerdi. Aynı zamanda, kılıçlan kınlarında taşıyarak, silahlarını kuşanma-mışlardı. Rasulullah, Abbâd b. Bişr ko­mutasında 20 atlıyı önden gönderdi ve bun­lar Mekke'den dokuz mil uzaklıkta, Cidde ile Mekke arasında olan Hudeybiye'ye gel­diler. Kureyş, Rasulullah'ın gelmekte ol­duğu haberini aldı ve onun Kabe'ye girme­sini önleme karan aldı. Peygamber, asha­bıyla gelerek Hudeybiye'de konakladı. Hu-zâa'nın reisi Büdeyl b. Verka'ya açıkça, sa­vaşmaya değil fakat Umre yapmaya geldiği­ni ve karşı çıkanlarla savaşmayacağını söy­ledi. Bunun üzerine Büdeyl, Kureyş'e gitti ve bütün vaziyeti açıkça anlattı. Rasulullah ile Kureyş arasında birçok elçiler gidip geldi ve sonunda barış ve uzlaşma kararına varıl­dı. Süheyl b. Amr, aşağıdaki maddeler üze­rine bir barış akdi yapmak üzere Kureyş ta­rafından gönderildi:

1- Her iki taraf arasındaki insanlardan on sene müddetle harp kaldırılmıştır. Taraf­lar birbirleri arasında emniyettedirler.

2- Muhammmed b. Abdullah ve ashabı, bu sene geri dönecekler ve Mekke'ye girme­yeceklerdir. Gelecek sene Mekke halkı oradan çıkacaklar ve Muhammed b. Ab­dullah ashabı ile birlikte oraya girecekler­dir. Mekke'de üç günden fazla kalınma­yacaktır ve beraberlerinde yalnız kılıçları bulunacak ve kılıçları kınlarında olacak­tır.

3- Her iki taraf da şartları yerine getirmek­le mükelleftir. Tarafsızlığı bozana gizli yardım yapılmayacak ve sadakatsızlıkla hareket olunmayacaktır.

4- Kim Muhammed'in birliğine ve ittifakı­na dahil olmak isterse oraya girebilir ve her kim Kureyş'in birliğine ve ittifakına girmek isterse o da oraya girebilir.

5- Velisinin izni olmadan Kureyş'den kim Muhammed'e gelirse o Kureyş'e geri ve­rilecektir. Fakat Muhammed'in ashabın­dan (irtidad ederek) Kureyş'e gelecek olan kimseler, ona iade edilmeyeceklerdir. (İbn Sa'd, Kitab et-Tabakat el-Kebir).

6- Muhammed'in ashabından kim haccet­mek, umre yapmak yahut da (Allah'ın) fazlından bir şey aramak maksadıyla Ye­men ve Taife gitmek üzere Mekke'ye ge­lirse, onun canı da, malı da emindir. Kim de Allah'ın fazlından aramak maksadıy­la Kureyş'ten Mısır yahut da Şam'a geç­mek için Medine'ye ayak basarsa, onun da gerek canı ve gerekse malı emniyette­dir.

Barış antlaşmasından sonra Rasulullah  ve ashabı yanlarında bulunan hayvanlardan kurbanlar kestiler, traş oldular. Antlaşma maddelerinden bazılarının çok katı görün­mesine ve sahabelerin bir çoğunun alçaltın bularak (kendi görüşlerince) bu maddelere üzülmeleri, hatta kızgınhk göstermelerine rağmen Rasulullah Kureyş'le arasındaki bu barış antlaşması sonucundan çok mem­nun olmuştu. Bu antlaşma her iki taraftan can kaybını önlemekle kalmamış, aynı za­manda Kureyş'e ve Arap kabilelerine sabır ve metanetle düşünmeleri ve herşeyi yerli ye­rince anlamaları için nefes alma imkânı ta­nımıştı. Bu antlaşma, Arap kabilelerine Hz. Peygamber'ın dinini önyargısız ve kin duymaksızın inceleme ve onun kültürlerine olan müsbet katkılarını görme fırsatı da ver­di. Böylelikle antlaşma hem faal savaşçılar ve hem de pasif İzleyiciler için hakiki man­zarayı görme, problemi kan dökmeksizin ve savaşmaksızın çözmeye çalışma hususların­da geniş imkanlar sağladı. Diğer bir deyişle, bu hakiki bir zaferdi; çünkü İki tarafı yak­laştırmış ve ayrılıklarını barışçı bir yoldan halletme fırsatı vermişti. Kur'an-ı Kerim'de bu teyid edilmiştir: "Biz sana apaçık bir fe­tih verdik." (48: 1). Antlaşmanın maddeleri müslümanların aleyhineymiş gibi göründü­ğünden, ashabdan biri: "Ya Rasululİah! Bu bir zafer mi?" dedi. Peygamber: "Nefsi­mi elinde bulundurana andolsun, muhakkak ki bu bir zaferdir." (İbn Sa'd, Kİtab et-Tabakat el-Kebir).

Bu dönem zarfında yapılan üç gazvede, ha­rekâtların süratli olması dolayısıyla düşman tamamen hazırlıksız yakalandı. Düşman çar­pışmaya girişmedi ve kaçtı.

 


[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Ahzab Gününden Sonraki Gazveler
« Posted on: 26 Nisan 2024, 19:27:53 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Ahzab Gününden Sonraki Gazveler rüya tabiri,Ahzab Gününden Sonraki Gazveler mekke canlı, Ahzab Gününden Sonraki Gazveler kabe canlı yayın, Ahzab Gününden Sonraki Gazveler Üç boyutlu kuran oku Ahzab Gününden Sonraki Gazveler kuran ı kerim, Ahzab Gününden Sonraki Gazveler peygamber kıssaları,Ahzab Gününden Sonraki Gazveler ilitam ders soruları, Ahzab Gününden Sonraki Gazvelerönlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes