Konu Başlığı: İslam Hukuk Usulü Soru-Cevap Gönderen: Zehibe üzerinde 06 Ocak 2010, 21:08:02 İSLAM HUKUKU USULU
S-1) Camiul beyan adlı eser kime ailttir? C-1) Taberi. S-2) Tevilatul kur’an adlı eser kime aittir? C-2) Maturidi. S-3) Siyerle alakalı günümüze ulaşan en eski eser kime aittir? C-3) ibn ishak S-4) Evrenin sonradan meydana gelip bunun bir yaratıcısı olduğunu kaleme alan ilim dalı hangisidir? C-4) Kelam. S-5) Manevi hayatı yönlendiren zühd veya zahitlik şeklinde disipline edilen oluşumun adı nadir? C-5) Tasavvuf. S-6) Aktarımsal bilgiyle düşünceyi birleştiren ilmin adına ne denir? C-6) Fıkıh. S-7) Fıkıh,kişinin hak ve yükümlülüklerini,avantajına yada dezavantajına olan şeyleri bilmesidir ifadesi kime aittir? C-7) imamı Azam. S-8) Fıkıh usulu kimle başlamıştır? C-8) Ebu Abdullah muhammed b. idris eş Şafi. S-9) Kur’anın yaratılmış olduğunu Kabul eden kelam ekolu hangisidir? C-9) Mutezile. S-10) Kelam,usulculere gore kaç esastan oluşmaktadır? C-10) 4 kısımdan. Haber,soru,emir,nehiy. S-11) Şer’I hüküm kaç kısma ayrılır? C-11) 3 kısma. itikadi,ahlaki,ameli. S-12) Ahkamı fıkhiyye neye denir? C-12) Ameli hükümlere. S-13) Şer’i hükümler kaça ayrılır? C-13) ikiye ayrılır. Teklifi hükümler,Vaz’I hükümler. S-14) Tek başına ve iştirak olmaksızın tek bir anlam için konulan her lafza,fıkıh literatüründe ne denir? C-14) Has lafız. S-15) Nehyi;Muhatabın seçim hakkı kalmakla birlikte en güzel bir biçimde bir şeyi yapmaktan kaçınması şeklinde tarif eden İslam alimi kimdir? C-15) Serahsi. S-16) Edile ve ahkamı şeriyye hangi ilmin konusudur? C-16) Usulu fıkıh. S-17) Maslahat teorisi kimin eseridir? C-17) İmam-Şatıbi. S-18) Tek bir manayı teker teker ifade etmek üzere konulmuş lafza ne denir? C-18) Hass Lafız. S-19) Belirli olmayan bir ferdi veya fertleri gösteren ve kendisinin herhangi bir sıfatla kayıtlandığına dair bir delil bulunmayan lafza ne denir? C-19) Mutlak lafız. S-20) Cinsinin fertleri arasında yaygın olması ve delalet ettiği şeyin mahiyet ve hakikatinden,belirli olmayan bir ferdi veya fertleri göstermesine ne denir? C-20) Şüyu. S-21) Lafzın delalet ettiği fertlerin bütününü,hiçbiri dışarıda kalmayacak şekilde kapsamasına ne denir? C-21) İstiğrak ve Şümül. S-22) Belirli olamyan bir ferdi veya fertleri göstermekle birlikte,kendisinin herhangi bir sıfatla sınırlandırıldığına dair delil bulunan lafza ne denir? C-22) Mukayyed lafız. S-23) Tek bir manayı gösteren ve belirli bir miktarla sınırlı olmaksızın bu mananın kendisinde gerçekleştiği bütün fertleri kapsayan lafza ne denir? C-23) Amm Lafız. S-24) Ammı ihtiva eden nassın bir cüz’ü olmayan tahsis deliline ne denir? C-24) Munfasıl muhassıs. S-25) Amm lafzın kullanıldığı cümle içinde kapsamı bir açıdan daraltan unsurlar bütününe ne denir? C-25) Muttasıl muhassıs. S-26) Her biri ayrı bir vaz’ ile olmak üzere birden fazla manaya konulmuş lafıza ne denir? C-26) Müşterek Lafız. S-27) Müşterek bir lafzın bütün manalarının aynı anda kastedilmiş olmasına ne denir? C-27) Umumül Müşterek. S-28) Dilde hangi mana için konulmuş ise o manada kullanılan lafıza ne denir? C-28) Hakiki Lafız. S-29) Konulduğu anlamın dışında kullanılan lafıza ne denir? C-29) Mecaz Lafız. S-30) Bir lafzın,hakikat yada mecaz olarak bir anlamda çok kullanılıyor olmasından dolayı,tam bir açıklıkla kendisi ile kastedilen anlamın açık olduğu lafıza ne denir? C-30) Sarih Lafız. S-31) Hakikat yada mecaz olsun kendisi ile kastedilen anlamın,kullanım gereği gizli olduğu lafıza ne denir? C-31) Kinaye Lafız. S-32) Kendisinden murad edilen anlamın hiçbir düşünceye gerek kalmaksızın işitilmekle bilindiği lafıza ne denir? C-32) Zahir Lafız. S-33) Kendisinden çıkarılan hüküm,sözün asıl sevk sebebini teşkil eden lafıza ne denir? C-33) Nass Lafız. |