> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > Çeşitli Konularda Eserler > Sabredenler ve Şükredenler > Sabra Yardım Eden Sebepler
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Sabra Yardım Eden Sebepler  (Okunma Sayısı 735 defa)
18 Temmuz 2010, 17:20:48
Zehibe

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 31.681



Site
« : 18 Temmuz 2010, 17:20:48 »



بســـم الله الرحمن الرحيم
 
 
 Sabra Yardım Eden Sebepler
 
 
Sabır, emredilenlerden olunca, Allah Teala sabra yardım eden ve ona ulaştıran bir çok sebepler kılmıştır. Cenab-ı Hak, herhangi birşeyi emrettiğinde mutlaka ona yardım eden bir çok sebepler kılar. Nitekim Cenab-ı Hak takdir etmiş olduğu her hastalığın devasını da takdir buyurmuştur. Hasta tedavi olunca, Allah'ın inayetiyle şifa bulur.

Sabrın -her ne kadar nefislere ağır ve zor gelse de- elde edilmesi mümkündür.

Sabrın iki asıl maddesi vardır:

1 - biri "ilim",

2 - diğeri "amel" dir.

Kalplerin ve bedenlerin tedavi edildiği bütün ilaçlar, bu iki maddeden yapılmaktadır. O halde sabrın asıl maddeleri olan ilim ile amelin birarada bulunması gerekir. Çünkü en faydalı ilaçlar bunlardan yapılmaktadır.

Sabrın asıl maddelerinden olan ilim; emredilenlerdeki hayrı, faydayı, lezzeti ve olgunluğu ve yasaklardaki kötülüğü, zararı, ve noksanlığı kavramaktır.

Bu iki ilim tam manasıyla anlaşılınca, bunlara azimetin, yüksek himmet gayretin, mürüvvet ve insaniyetin eklenmesi de gerekir. ilim ile amel birleştirilince, bütün meşakkatlere sabır kolaylaşır. Sabrın acılığı ve elemi lezzete dönüşür.

Yukarıda geçtiği üzere "sabır", akıl ile din ve heva ile nefis kuvvetinin çarpışmasıdır. Bunlardan herbiri diğerini mağlup etmek ister. Burada tutulacak yol bunlardan hangisinin üstün, gelmesi isteniyorsa ona yardım edilmesidir. Bu çarpışma, insan sıhhatta iken de hasta iken de devam eder.

Bir kimsenin haram olan cinsî münasebete şehveti kabarınca kendine malik olamaz. Kendisine malik olsa bile gözüne malik olamaz, gözüne malik olsa kalbine malik olamaz. Hatta şeytan içinden durmadan kötülükleri telkin ederek onu, dünya ve ahirette kendisine fayda verecek tefekkür ve zikrin hakikatından alıkoyar.

Bu hastalıktan kurtulmak isteyen kimsenin önce şunları yapması gerekir:

1 - Birincisi, şehvet kuvvetinin asıl maddesinin gıdalar olduğunu bilip, bunları azaltmak suretiyle şehveti tahrik eden bu maddeyi kesmesidir. Eğer gıdaları azaltmakla şehveti tahrik eden madde kesilmiş olmazsa oruç tutmaya devam etmesidir. Çünkü oruç şehvet yollarını daraltıp, hiddetini kırar. Bilhassa iftar vaktinde az yemelidir.

2 - İkincisi, şehveti tahrik eden bakmakdan sakınmalıdır. Mümkün mertebe gözlere hakim olmalıdır. Çünkü şehvani arzuları davet eden bakmaktır. Bakmak, şehvetin kalbe gelmesine sebep olur. Müsned'de rivayet edilen bir hadis-i şerifde şöyle denilmektedir:

"Bakmak şeytanın oklarından zehirli bir oktur."

Şeytan, bu oku kalbe yöneltir. Kalbin önünde kalkan bulunmazsa, ona ulaşır. Kalbin önündeki kalkan, gözü kapamaktır Çünkü şeytan şehveti tahrik eden yaylardan bu oku atar. Sen bu okun yolunda bulunmazsan ok sana isabet etmez. Sen kalbini bu oka hedef dikersen bu zehirli oklardan biri seni öldürebilir.

3 - Üçüncüsü, haram olanların yerine mubah olanları almakla nefsi korumaktır. Zira nefsin ve tabiatın arzu ettiği her şey Allah'ın mubah kıldıklarında vardır. İnsanların çoklarının hakkında faydalı tedavi yolu budur. Nitekim Resul-ü Ekrem (sallallahu aleyhi ve sellem) bunları bildirmişlerdir.

Birinci tedavi yolu, azgın hayvanın ve saldırgan köpeğin kuvvetlerinin zayıflaması için yiyeceklerinin azaltılmasına benzer.

İkinci tedavi yolu da köpeğe eti, hayvana arpayı göstermemeğe benzer. Çünkü bunları gördüklerinde kuvvetleri harekete geçer.

Üçüncü tedavi yolu, hayvan ile köpeğin kuvvetleri baki kalıp sahiplerine alışmaları için ihtiyaca göre kendilerine istedikleri yiyeceği vermeye benzer. Zira fazla verildiği takdirde sahiplerine alışmazlar.

4 - Dördüncüsü, fena yoldan ihtiyaçların elde edilmesinden beklenen dünyevi bozuklukları düşünmektir. Şayet cennet ve cehennem olmasaydı, aklı başında olan kimse bu kötülükleri yine yapmazdı. Bu kötülükler saymakla bitmez. Fakat aşkın gözü kördür.

5 - Beşincisi, seni kendisine davet eden, hem seni hem de başkasını davet etmekle biliniyorsa onun çirkinliğini düşünmelidir. Köpeklerin ve kurtların içtiği havuzdan su içmekten nefsini ve şerefini korumalıdır.

Nitekim, denilmiştir ki:

"Sizinle buluşmayı izzet ve şerefime yediremediğimden bırakacağım. Çünkü orada diğer alçak ortaklar vardır."

Diğer biri de şöyle demiştir:

"Bir yemek üzerinde sinekler çoğalınca yemeği şiddetle arzu ettiğim halde bırakırım. Zira bir sudan köpekler içince arslanlar ondan uzaklaşırlar."

Bir kimse tükürüğünün habis kimsenin hastalıklı olan tükürüğü ile karışmasını hatırlasın, çünkü fasıkın tükürüğü hastalıktır.

Ey kalbim, varını yoğunu iyi ve kötü demeden herkese sarf eden ve ruhunu cömertçe feda eden kimseyi düşünerek teselli ol.

Nitekim o cömert insan, suya benzer. Suya gelen her hayvan ondan içer. O cömert insan dala benzer. Her rüzgar onu Sallar. Her ne kadar tükürük tatlı ise de ağzı kokan bir kimsenin tükürüğünü emdiğinde onun acılığını hatırla.

Kendisinde biraz insanlık ve haysiyet olan kimse, bu durumdakilerle içli dışlı olmayı uygun görmez. Şayet nefsi bu kötü kimselerden uzaklaşmayıp onlarla düşüp kalkmaya razı olursa aklı ile bu sahte güzelliklerin ardındaki gerçek çirkinlikleri düşünsün.

Kendini kullandıran kimse, hayvanların dahi düşemiyeceği en alçak duruma düşmüş olur. Domuzdan başka hiçbir hayvan bu çirkin işin kendisine uygulanmasına razı olmaz. Domuzdan başka bu çirkin işi yapan hiçbir hayvan yoktur. Bu çirkin işi kendisine yaptıran, domuz gibi olur. Bu çirkin iş, yüzdeki ve bedendeki bütün güzellikleri örter. Bil ki bir şeyi sevmen, seni kör ve sağır eder.

Tutulmuş olduğun, kadın olursa, o, Allah'a, Resulüne, ehline, kocasına ve kendisine hıyanet etmiş olur. Bu en çirkin iş, kendisinden sonraki nesline sirayet edip, onların günahlarından da ona her zaman hisse ayrılır. Onun yaptığı bu çirkin işin yanında, sahte güzelliğinin hiçbir kıymeti yoktur. Bu çirkinliği öğrenmek istersen, böyle kötü kimseler yaşlandıklarında içlerindeki çirkinliklerin yüzlerine aksettiğini görürsün. Allah Teala nasıl güzellikleri çirkinliklere çevirerek onların yüzlerinde bu çirkinlikleri gösteriyor. Nitekim bir şiirde şöyle denilmiştir:

"Aşık, esiri olduğu güzelliğin

Sonucunu düşünseydi,

Aşık olmazdı"

Bu hadis çok uzundur fakat biz temellerini zikr etmekle yetindik.
 

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Sabra Yardım Eden Sebepler
« Posted on: 28 Mart 2024, 11:53:59 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Sabra Yardım Eden Sebepler rüya tabiri,Sabra Yardım Eden Sebepler mekke canlı, Sabra Yardım Eden Sebepler kabe canlı yayın, Sabra Yardım Eden Sebepler Üç boyutlu kuran oku Sabra Yardım Eden Sebepler kuran ı kerim, Sabra Yardım Eden Sebepler peygamber kıssaları,Sabra Yardım Eden Sebepler ilitam ders soruları, Sabra Yardım Eden Sebeplerönlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes