ilitam ,arapça klavye, ilahiyat, önlisans

๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ => Ölüm psikolojisi => Konuyu başlatan: Vatan Var Olsun ! üzerinde 21 Ocak 2012, 12:46:42



Konu Başlığı: Ölümün Anlamı İle İlgili Bulgular
Gönderen: Vatan Var Olsun ! üzerinde 21 Ocak 2012, 12:46:42
3- Ölümün Anlamı İle İlgili Bulgular


Deneklere ”Ölüm hadisesini nasıl değerlendiriyorsunuz?” şeklinde yönelttiğimiz soruya verilen cevaplara baktığımızda; Tablo 3'te de görüldüğü gibi toplam popülasyonun %81.5'inin (426 kişi) ölüm hadisesini “önceden tayin edilen ecelin gelip çalmasıyla gerçekleşen bir olay” şeklinde değerlendirdiği görül­mektedir. Deneklerin %9.5'i bu soruya açık uçlu cevap vermeyi yeğleyerek, anket formunda verdiğimız değerlendirmelerden farklı değerlendirmelerde bulunmuşlardır. Açık uçlu olarak ölüm fenomenini değerlendiren 50 kişiden 25’i (%4.8) , tamamen aynı şekilde ifade etmeseler de ölüm hadisesini “Fani hayattan ebedi hayata ulaşmak, yaratana kavuşmak” şeklinde değerlendirmişlerdir. Ölümü, takdiri ilahi olarak değerlendiren 6 kişi, açık uçlu cevap vermekle birlikte, aslında bizim verdiğimiz “önceden tayin edilen ecelin gelip çatmasıyla gerçekleşen bu olay” şeklindeki değerlendirmeye katıldıklarını göstermelerdir. 4 kişi ölümü bir kurtuluş olarak gördüğünü ifade etmiş,     3’ kişide ölümü yeni bir başlangıç olarak değerlendirmiştir. Ölümle il­gili olarak; “Boyut değiştirmek”, “dünyada yapılanların hesabı­nın verilmesi” “ölümsüzlüğe atılan adım”, “ebedi, aleme göç”, “herşeyi anlamsız kılan bir olay”, “imtihanın bitişi”, “mekan değiştirme”, “misafirliğin sona erişi”, “bir tür nimet”, “bir tür te­mizlik”   “sevgiliye kavuşmak”, “varoluş sürecinin en büyük denklemi” şeklindeki değerlendirmeler, ölüm hakkında yapılan bireysel değerlendirmelerin bazılarıdır. Ölüm hadisesini, “orga­nizmadaki bazı bozukluklar neticesinde gerçekleşen biyolojik bir olay” olarak algılayanların sayısı, 23 (%4.4)'tür. Deneklerin %3.1’i ölümü “bir yok oluş” olarak algıladıklarını belirtirken 3 kişi de ölümü “Allah'ın insanlara bir musibeti” olarak yorumla­mıştır. Ölüm hadisesini “bilim ve teknolojinin ilerlemesiyle ça­resi bulunabilecek bir olay” olarak değerlendiren hiç kimse çıkmamıştır. [1063]

[1063] Yrd. Doç. Dr. Faruk Karaca, Ölüm Psikolojisi, Beyan Yayınları: 321-322.