๑۩۞۩๑ İslami İlimler Dunyası ๑۩۞۩๑ => Nurdan Damlalar => Konuyu başlatan: Zehibe üzerinde 13 Mayıs 2009, 16:25:33



Konu Başlığı: Gayr-ı Müslimlerle nasıl dost olunur dersiniz?
Gönderen: Zehibe üzerinde 13 Mayıs 2009, 16:25:33
(http://www.risalehaber.com/images/news/56662.jpg)

Bismillahirrahmanirrahim

Asya'nın bahtını, İslâmiyetin taliini açacak yalnız meşrûtiyet ve hürriyettir. Fakat, Şeriat-ı Garranın terbiyesinde kalmak şartıyla.

Tenbih: Mehasin-i medeniyet denilen emirler, Şeriatın başka şekle çevrilmiş birer meselesidir. (Muhakemat, s. 39.)

Sual: Yahudi ve Nasara ile muhabbetten Kur'ân'da nehiy vardır. "Yahudileri ve Hıristiyanları dost edinmeyin." (Mâide Sûresi: 5:51.) Bununla beraber nasıl dost olunuz dersiniz?

Cevap: Evvelâ: Delil kat'iyyü'l-metîn olduğu gibi, kat'iyyü'd-delâlet olmak gerektir. Halbuki tevil ve ihtimalin mecâli vardır. Zira, nehy-i Kur'ânî âmm değildir, mutlaktır. Mutlak ise, takyid olunabilir. Zaman bir büyük müfessirdir; kaydını izhar etse, itiraz olunmaz. Hem de hüküm müştak üzerine olsa, me'haz-ı iştikakı, illet-i hüküm gösterir.

Demek bu nehiy, Yahudi ve Nasara ile Yahudiyet ve Nasraniyet olan aynaları hasebiyledir.

Hem de bir adam zâtı için sevilmez. Belki muhabbet, sıfat veya san'atı içindir. Öyleyse herbir Müslümanın herbir sıfatı Müslüman olması lâzım olmadığı gibi, herbir kâfirin dahi bütün sıfat ve san'atları kâfir olmak lâzım gelmez. Binaenaleyh, Müslüman olan bir sıfatı veya bir san'atı, istihsan etmekle iktibas etmek neden câiz olmasın? Ehl-i kitaptan bir haremin olsa elbette seveceksin!

Saniyen: Zaman-ı Saadette bir inkılâb-ı azîm-i dinî vücuda geldi. Bütün ezhânı nokta-i dine çevirdiğinden, bütün muhabbet ve adaveti o noktada toplayıp muhabbet ve adavet ederlerdi. Onun için, gayr-ı müslimlere olan muhabbetten nifak kokusu geliyordu. Lâkin, şimdi âlemdeki bir inkılâb-ı acîb-i medenî ve dünyevîdir. Bütün ezhânı zapt ve bütün ukulü meşgul eden nokta-i medeniyet, terakki ve dünyadır.

Zaten onların ekserisi, dinlerine o kadar mukayyed değildirler. Binaenaleyh, onlarla dost olmamız, medeniyet ve terakkilerini istihsan ile iktibas etmektir. Ve her saadet-i dünyeviyenin esası olan âsâyişi muhafazadır. İşte bu dostluk, kat'iyen nehy-i Kur'ânîde dahil değildir. (Münazarat sh. 70)

Bediüzzaman Said Nursi

SÖZLÜK:

ŞERİAT-I GARRÂ : Parlak din; İslâmiyet.
MEHÂSİN-İ MEDENİYET : Medeniyetin nîmetleri, güzellikleri.
MUHABBET : Sevgi, sevmek.
NEHİY : Yasak etmek. Menetmek.
KAT\'İYYÜ\'L-METİN : Metnin, ibârenin kesin, şüphesiz oluşu.
KAT\'İYYÜ\'D-DELÂLET : Bir ibârenin, ifâde ettiği mânâya ve hükme işaretinin kesin olması.
TEVİL : Bir fikir veya sözden bir başka mânâ çıkarmak; anlaşılması zor olan âyet ve hadîslerde ne kast edildiğini ve ince mânâları bildirme.
MECALÎ : (Meclâ. C.) Aynalar.
NEHY-İ KUR’ANİ :Kur’an\'ın yasaklaması.
ÂMM : Genel, umumî.
MUTLAK : Salıverilmiş, serbest bırakılmış. Katî, şüphesiz, asla bir şarta bağlı olmayan, yalnız, tek, sınırı ve sonu olmayan.
TAKYİD : Kayıt ve şarta bağlama.
MÜFESSİR : Tefsir eden, izâh eden, anlayabildiği mânâyı söyleyen
İZHÂR : Ortaya koymak, açığa çıkarmak, göstermek.
MÜŞTAK : Arzulu, fazla istekli, iştiyak gösteren.
ME'HAZ : Menba'. Bir şeyin alındığı, çıkarıldığı yer.
İŞTİKAK : Türeme.
İLLET-İ HÜKÜM : Hükmün sebebi.
ZAMAN-I SAADET : Asr-ı Saadet; Hz. Peygamber (a.s.m.) ve Sahabî devri.
İNKILÂB-I AZÎM-İ İSLÂMÎ : İslâmın büyük inkılâbı; meydana getirdiği değişiklik.
EZHÂN : Zihinler.
NİFAK : Dıştan Müslüman göründüğü halde inanmamak, ikiyüzlülük, dinde riyâ.
MUKAYYED : Bağlı, kayıtlı, sınırlı.


Konu Başlığı: Ynt: Gayr-ı Müslimlerle nasıl dost olunur dersiniz?
Gönderen: Ceren üzerinde 26 Ocak 2018, 18:03:06
Esselamu aleykum.rabbim razı olsun paylasimdan kardeşim. Bizleri de üstad said nursinin yolunda ogutlerine uyarak yaşayan kullardan eylesin inşallah. ..


Konu Başlığı: Ynt: Gayr-ı Müslimlerle nasıl dost olunur dersiniz?
Gönderen: Sevgi. üzerinde 27 Ocak 2018, 01:34:15
 Aleyküm Selam. Bilgiler için Allah Razı olsun