> Forum > ๑۩۞۩๑ İslami İlimler Dunyası ๑۩۞۩๑ > Dini Konular > Nurdan Damlalar > Değişen dünya düzeninde Risale i Nur dan tesbitler 2
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Değişen dünya düzeninde Risale i Nur dan tesbitler 2  (Okunma Sayısı 394 defa)
21 Eylül 2010, 15:10:05
Sümeyye

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 29.261



Site
« : 21 Eylül 2010, 15:10:05 »



DEĞİŞEN DÜNYA DÜZENİNDE RİSALE-İ NURDAN ORİJİNAL TESBİTLER 2

D- SINIFLAR MÜCADELESİ VE İNSANLIĞIN GELECEĞİ
Bediüzzaman, insanlığın dünyaya gelişinden günümüze kadar geçirmiş bulunduğu hayat devreleri ve bunların hususiyetleri üzerinde durmuş, getirdiği muazzam tahlille daha o günden Karl Marks'ın iddialarının boşa çıkacağını bilmiştir. Karl Marks'ın, bu afakî doğruluğa, sahip tesbitler karşısında devrilen "Marks'ın maddecilik fikri izah edilirken: İnsan cemiyetlerinin temeli ne hukuk, ne siyaset, ne din, ne felsefe, ne de herhangi bir içtimaî şuur ve düşüncedir. Bu temel maddî şartlardır ki, yalnız iktisadî şartlarda aranabilir"10 denilmiştir.

Bunun böyle olduğu isbat edilmedikçe veya böyle olmadığı, isbat edilince Marksizm çöker. Bunun böyle olduğu isbat edilmiş midir? Hayır. Çünkü Marks'ın devrinde ibtidaî bir halde bulunan Antropoloji bize ilk insan faaliyetlerinin sadece iktisadî olduğuna dair hiçbir delil vermemiştir. Burada Marks tamamıyle tahmin ve hayale dayanmaktadır.11

Marks'ın ihtilalinin en ileri sanayi memleketinde olacağı iddiası da yanlıştır. Bilakis, Rusya'da komünizme benzer bir ihtilal olduğu zaman bu memleket en geri sanayi memleketlerinden biri idi.12

Bediüzzaman yaptığı tesbitte "Beşerin edvar-ı hamsesi var" diyerek, o beş devreyi bu şekilde tasnif etmiştir. "Vahşet ve bedeviyet devri memlukiyet devri, esirlik devri, ecir (ücretlilik) devri, malikiyet ve serbestiyet devri"13 "Bediüzzaman tarafından yapılan bu tasnifin zamanla en isabetli görüş olarak ortaya çıktığına burada bilhassa işaret etmek gerekir. Çünkü aynı yolda bir tasnif, geçen asırda Marks tarafından da yapılmış, fakat o son devir için malikiyet ve serbestiyet devrini kabul etmeyerek, bu son devrenin sosyalizm ve bunu takiben komünizm dönemi olacağını iddia etmişti. Halbuki, bilhassa, 19. asırdan itibaren görülmeye başlayan sanayileşme hareketi, Marks'ın iddialarının aleyhine, Özel mülkiyete dayalı, hürriyetlere sahip insanların orta sınıf halinde geliştiği bir toplum yapısı geliştirmiştir. Böylece Marksizm'in proleterya diktatörlüğü bekleyen sınıfsız toplum görüşü tatbikatla imkansız hale gelmiş ve günümüzde terkedilmeye başlanmıştır. Prensipte kabul edilen proleterya diktatörlüğü, komünist liderlerin istibdadı altında sadece teoride 60-70 yıl devam ettirile-bilmiş ve sonunda yıkılıp gitmiştir. Bütün bu gelişmeler, beşerî yaşama safhasının sonuncusu olan malikiyet ve serbestiyet devresinin geçerliliğini isbatlamış olmaktadır. Böylece kitlelerin sosyal gelişme çizgisinde görülen neticeler Bediüzzaman'ın teşhisini doğrulamıştır."14

Evet, Bediüzzaman bütün dikkati mütecaviz dinsizliğin, komünizmin, ararşizmin üzerine çekmekte ve alakalıları ikaz ede-gelmektedir: "Şimdi küfrü mutlak, öyle cehennemi manevî neşrinde çalışıyor ki; kainatta hiçbir kafir, ona yanaşmamak, lazım geliyor. Kur'ân'ın rahmeten lil alemin olduğunun bir sırrı budur ki; nasıl Müslümanlara rahmetin, ahirete iman, Allah'a iman ihtimalini vermesiyle de bütün dinsizlere ve bütün aleme ve nev-i beşere rahmet olmasına bir nükte bir işarettir ki; o manevi cehennemden dünyada da onları bir derece kurtarmış." 15

E. İSLÂM'IN ÖNLENEMEZ GELİŞMESİ
Bediüzzaman yaptığı tesbitlerin hemen hemen hepsinde netice itibarı ile gelecek adına çok ümitvar olmuş, en karanlık devrelerde bile bu ümidini yitirmemiştir. Onun, İslâm aleyhine zulmet zulmet üstüne bindiği dönemlerde söylediği şu söz kuru ve mücerret bir dâvâ değil, aksine tahlil ve teşhisi yapılarak söylenen muhteşem bir sözdür: "Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılabatı içinde en gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."16 Bu söze karşı olunup "İfrat ediyor ve hayali hakikat görüyorsun, zaman ahir zamandır ve gittikçe daha fenalaşacak."17 diyenlere verdiği enteresan cevapla da daha o günden, bugünkü İslâmi uyanışı görmüş ve bugünün insanlarına seslenip; "Ey yüksek asrın arkasına gizlenmiş ve Nur' un sakitane sözünü dinleyen Saidler, Hamzalar, Ömerler, Osmanlar, Tahirler, Yusuflar, Ahmedler vs.ler.. size hitab ediyorum. Ne yapayım acele ettim, kışta geldim. Sizler cennet-âsâ bir baharda geleceksiniz. Şimdi ekilen İslâm tohumları zemininizde çiçek açacaktır" diyerek ileri görüşünü o zamanlarda kayıt altına aldırmıştır. Gelecek görüşünü tarihe tevdi etmiştir.

F- IRKÇILIK VE ÇÖZÜM YOLLARI
Bediüzzaman'ın yaptığı tahlillerde rahatlıkla, gerçek ve ideal arasındaki sapmanın derecelerini yakalayabiliriz. Bunun en mühim sebebi ise, onun İslâmî bir model oluşturması ve bu modelde "Vahy"i esas almasıdır. Fakat neticeye gitmede sadece vahyi değil, aynı zamanda onun yol göstericiliğinde tarihi, istatistiği ve hatta gözlem ve deney gibi objektif unsurları da kullanmış ve tahlillerinde tam isabet sağlamıştır.18 Bunun en müşahhas misalini ırkçılık meselesi üzerindeki tahlilinde ve meseleye getirdiği çözümde görmekteyiz. O, ırkçılık ve kavmiyetçilik düşüncelerinin getirdiği menfî durumları ve kargaşaları ortadan kaldırmak için "Ancak inananlar kardeştir." (Hucurat 49/13) ayetinin geniş müsamaha iklimine sığınılması gerektiğini savunmuştur. Bu hususta verdiği ölçülerde bugünün yara ve problemlerini daha o günden görmüş ve şu güzel çözüm yollarını teklif etmiştir: "İslâmiyet'te ırkçılık yoktur. Kur'ân ve hadisler kati surette menfi milliyeti (ırkçılığı) kabul etmiyorlar. İslâm'da takva üstünlüğü esastır. İslâm sayesinde bugün bir milyar kardeşe sahip oluyoruz. Acaba hangi unsur var ki bir milyar vardır. Ve İslâmiyet yerine hangi unsuru koyabilirsin ki, bu kardeşliği tesis etsin. Evet, ırkçılığın tarihçe pek çok zararları görülmüştür.19 Onun bu görüşlerini teyid ederek, olması gerektiği şekli gösteren şu misali vermeden geçemeyeceğiz. Bediüzzaman Said Nursi, Hucurat Suresi'nin (13. ayeti) meali ve açıklamasıyla meselenin künhüne iniyor. "Sizi taife taife, kabile kabile, millet millet yaratmışız, tâ birbirinizi tanıyasınız ve birbirinizdeki hayat-ı içtimaiyeye ait münasebetleri bilesiniz, birbirinize muavenet edesiniz". Şu ayeti kerimenin işaret ettiği tearüf ve teavün düsturunun beyanı için deriz ki; Nasıl ki bir ordu fırkalara, fırkalar alaylara, alaylar taburlara, bölüklere, tâ takımlara kadar tefrik edilir. Tâ ki her neferin muhtelif ve müteaddit münasebâtı ve münasebâta göre vazifeleri tanınsın, bilinsin; tâ o ordunun efradları, düsturu teavün altında, hakiki bir vazife-i umumiye görsün ve hayat-i içtimaiyeleri a'danın hücumundan masun kalsın. Yoksa tefrik ve inkısam, bir bölük bir bölüğe karşı rekabet etsin, bir tabur bir tabura karşı muhasemet etsin, bir fırka bir fırkanın aksine hareket etsin değildir. Aynen öyle de, hayat-ı içtimaiye-i İslâmiye büyük bir ordudur. Kabail ve tavaife inkısam edilmiş. Fakat binbir bir birler adedince cihet-i vahdetleri var. Halikları, bir, Rezzaklan bir, Peygamberleri bir, kıbleleri bir, kitapları bir, vatanları bir, bir, bir... binler kadar bir bir... İşte bu kadar birler, uhuvveti, muhabbeti ve vahdeti iktiza ediyorlar. Demek kabail ve tavaife inkısam, şu âyetin ilan ettiği gibi tearüf içindir, teavün içindir, tenakür için değil, tehasum için değildir.20

Bugün Bediüzzaman'ın getirmiş olduğu çözüm yollarına ne kadar muhtaç olduğumuzu, İslam dünyasının halini görüp onu tanıyan herkes tasdik etmektedir. Hâlâ, yanlış teşhis ve tedavi yollan ortaya atıp, onlarla İslâm âlemini oyalamak, gelecekte yeni yeni tehlikeleri vücuda getirecek ve içinden çıkılmaz kaoslar birbirini takip edip duracaktır.

G. YAPILACAK İŞLER VE NETİCE
Biz, sadece yukarıdaki mezkur tâhlilleri vererek, esas onun eserlerindeki bu muazzamlığı yakalamak isteyenleri, meselenin kaynağına çekmek ve eserler ile daha yakından tanıştırmak arzusunda olduğumuzdan, bütün tahlilleri burada vermeyi uygun görmedik. İnşallah ileride onun eserlerinin akademik tahlilleri yapılarak insanlığın istifadesine takdim edilir. Biz himmetlerin harekete geçmesini ümid ederek, meselemizi yine onun muhteşem bir cümlesi ile bitirmek istiyoruz: "Biz Kur'an talebeleri, delillere tabi oluyoruz. Akü, fikir, ilim ve fennin hükmettiği gelecekte, elbette aklî delillere dayanan ve bütün hükümlerini akla tesbit ettiren Kur'an hükmedecek."21
Bu sözün tezahürünü ve hakkaniyetini bugün müşahhas bir şekilde görüyor ve hayret secdesine kapanıyoruz.
Ne mutlu bu yolun hakikat soluyan erlerine... Gelecek onlarındır..

DİPNOTLAR
1-Akademi, Zaman Gaz. 17.7.92
2- İhsan Sezai, Sosyal Bilimlerde Temel Kavramlar, sh.117.
3- Ö. Demir-M. Acar, Sosyal Bilimler Söz., sh, 332- 333.
4- Tarihçe-i Hayat, sh.55-56
5- A.g.e. sh.79-80 6-A.g.e. sh. 140
7- Bekir Berk, Doğu Olayları ve Tehlikenin Kaynağı, sh.59
8- Ahmet Akgündüz, Belgeler Gerçekleri Konuşuyor, IV, 42-43
9-Berk, a.g.e. sh.69
10- Peyami Safa, Sosyalizm-Komünizm-Marksizm, sh.37.
11-Safa, a.g.e. sh.38
12- Safa, a.g.e., sh.41
13- Mektubat (Osm.) sh.563, Sözler, sh.661
14- Safa Mürsel, B.S.Nursi ve Devlet Felsefesi, sh. 126
15-Berk, a.g.e. sh.73 16-Tarihçe-i Hayat, sh.76
17- A.g.e. sh.85
18- S.Yusufoğlu, Sorguluyorum (basılmamış kitap) sh.14
19-Mektubat, 330-345
20- Berk, a.g.e., sh.83,84
21- Tarihçe-i Hayat, sh.91


Cemal Doğan

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Değişen dünya düzeninde Risale i Nur dan tesbitler 2
« Posted on: 20 Nisan 2024, 01:22:26 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Değişen dünya düzeninde Risale i Nur dan tesbitler 2 rüya tabiri,Değişen dünya düzeninde Risale i Nur dan tesbitler 2 mekke canlı, Değişen dünya düzeninde Risale i Nur dan tesbitler 2 kabe canlı yayın, Değişen dünya düzeninde Risale i Nur dan tesbitler 2 Üç boyutlu kuran oku Değişen dünya düzeninde Risale i Nur dan tesbitler 2 kuran ı kerim, Değişen dünya düzeninde Risale i Nur dan tesbitler 2 peygamber kıssaları,Değişen dünya düzeninde Risale i Nur dan tesbitler 2 ilitam ders soruları, Değişen dünya düzeninde Risale i Nur dan tesbitler 2önlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes