Konu Başlığı: Bir masum öldüren insanlığı öldürmüş gibidir Gönderen: Sefil üzerinde 23 Ocak 2012, 17:25:44 Bir masum öldüren insanlığı öldürmüş gibidir
Bismillahirrahmanirrahim مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ اَوْ فَسَادٍ فِى اْلاَرْضِ فَكَاَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ اَحْياَهَا فَكَاَنمَّاَ اَحْياَ النَّاسَ جَمِيعًا (“Kim bir cana kıymamış veya yeryüzünde fesat çıkarmamış birisini öldürürse, bütün insanları öldürmüş gibidir. Kim de birisini diriltirse, bütün insanları diriltmiş gibi olur (Yani, kim bir canı kurtarırsa, bütün insanları kurtarmış gibi olur)” Mâide Sûresi, 5:32.) Şu âyet haktır, akla münâfi olamaz, hakikattir. Mücâzefe, mübalâğa, içinde bulunamaz. Hâlbuki zahir düşündürür. BİRİNCİ CÜMLE: Adalet-i mahzânın en büyük düsturunu vaz ediyor. Der ki: Bir mâsumun hayatı, kanı, hatta umum beşer için olsa da, heder olmaz. İkisi nazar-ı kudrette bir olduğu gibi, nazar-ı adalette de birdir. Cüz’iyatın küllîye nispeti bir olduğu gibi, hakkın dahi mizan-ı adâlete karşı aynı nispettir. O nokta-i nazardan, hakkın küçüğü büyüğü olamaz. (Sünuhat) Bediüzzaman Said Nursi SÖZLÜK: adalet-i mahzâ : tam ve mükemmel adalet; “ferdin hukukunu hiçbirşey için fedâ etmeme” esasına dayanan adalet beşer : insanlık cüz’iyat : bireyler, fertler; tikel olanlar düstur : kural, yasa heder olma : boşa gitme, ziyan olup gitme küllî : belli bir sınıfa bağlı bireylerin hepsini içine alan, tür; tümel mizan-ı adâlet : adâlet terâzisi mübalâğa : abartı mücâzefe : ölçüp tartmadan söyleme; aldatma münâfi : aykırı, zıt nazar-ı adalet : adaletin gözü, bakış açısı nazar-ı kudret : kudretin gözü, bakış açısı nokta-i nazar : bakış açısı umum : bütün zahir : âyetin ilk ifade ettiği mânâ, ilk akla gelen mânâsı |