ilitam ,arapça klavye, ilahiyat, önlisans > Forum > ๑۩۞۩๑ İslami İlimler Dunyası ๑۩۞۩๑ > Tasavvuf Nedir ?  > Nakşibendilik > Nakşibendiliğin Esasları
Sayfa: [1] 2 3   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Nakşibendiliğin Esasları  (Okunma Sayısı 5670 defa)
11 Aralık 2007, 04:54:47
ღAşkullahღ
Muhabbetullah
Admin
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 25.839



Site
« : 11 Aralık 2007, 04:54:47 »



Nakşibendi tarikatı, Hz. Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem'in ve ashab-ı kiramın âdâbıyla âdâblanmaktan ibarettir. Hz. Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem, birincisi âdâb-ı ders, diğeri âdâb-ı nefs olmak üzere Allah-u Zülcelal tarafından iki âdâbla âdâblandırılmıştır.
1-) Adâbı Ders: Zâhirî olarak yapılan bütün ibadetlerde,    farzlarda mendup ve müstehaplara kadar hepsinin, Allah-u              Zülcelal'in isteği şekilde, bid'at ve ruhsatlardan kaçarak şeriatı tatbik etmektir.
2-) Adâbı Nefs: Nefis ve ruhun temizlenmesidir. Nakşibendi sadat-ı kiramının, Hz. Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem'e uyma hususunda iki dairesi vardır.
1. Zâhirî daire: Zikir halkaları.
2.Manevi daire: Kalp, nefis ve ruhun temizlenmesidir. Nakşibendi tarikatı dört ana unsur üzerine bina edilmiştir.
1-Dinin Hükümleri.
2-İhlas.
3-Muhabbet.
4-Teslimiyet.

1. Dinin Hükümleri:
Bid'at ve ruhsatlardan kaçınarak, farzlardan, mendup ve müstehaplara kadar, hepsinin Allah-u Zülcelal'in rızasına göre yapılmasıdır. Bu konuda Şah-ı Nakşibend Hazretleri şöyle buyurmuştur:
"Bizim tarikatımız azimet ve sahih olan kavillerle amel yapmak, bid'at ve ruhsatları terk etmektir."

2. İhlas:
Mürid, ihlasın en alt mertebesi olarak şunu bilmelidir: Bütün dünya gavslarla, kutuplarla dolu olsa dahi, yine de feyiz kapısı bana, ancak mürşidimin vasıtasıyla açılmaktadır. Bütün amelimden ve taatımdan daha önemli olan, mürşidimin şefkat ve merhametle bana nazar etmesidir.
İhlasın en üst mertebesi ise mürşidinin bütün hareketlerinin, davranışlarının, konuşmalarının, nasihat ve sohbetlerinin Allah için olduğunu bilmesidir. Mürşidinin asla, dünyevi veya uhrevi, nefsani bir arzu içinde olmadığını anlamalıdır.
İmam-ı Rabbani kuddise sırruh, Seyyid Mahmud'a yazmış olduğu mektubunda şöyle buyurmuştur.
"Allah-u Zülcelal'in veli kulları, her yaptıkları işi, Allah için yaparlar, nefislerinin hazzı için yapmazlar. Çünkü onların nefisleri, yüce Hakk'ın kurbanı olmuştur. Sonra onların ihlasın husulü için niyetlerini tashihe (düzeltmeye) de ihtiyaçları yoktur. Zira onların niyetleri, fenafillah ve beka billah ile sıhhate kavuşmuştur."

3. Muhabbet:
Muhabbetin en alt mertebesi, mürşidinin isteklerini, kendi istek ve arzularından üstün görüp mürşidinin isteği yönünde ter-cihte bulunmaktır. Muhabbetin en üst mertebesi ise müridin, mürşidinin muradında kaybolmasıdır. Hatta mürşidi bir şey irade ettiği zaman, müridin irade ve muradı da mürşidiyle aynı olmalıdır. Öyle ki müridin kalbi, mürşidinin suretini gördüğü zaman, manevi olarak ateş olup alev alev yanmalıdır.
Mürid, zahiren mürşidine ne kadar yakın olsa da, kendini yine uzak görmelidir. Ve devamlı olarak daha yakın olup muhabbet içerisinde olmayı talep etmelidir. Çünkü yakınlığın sınırı yoktur. Mevlana Halid-i Bağdadi kuddise sırruh Nakşibendiğilin şartlarını şöyle açıklamıştır.
"Muhabbetin aslı, Allah ile kullar arasında vasıta olan, Allah'ın dinini öğreten mürşid-i kamilin muhabbetidir. Mürşide olan muhabbet kemalatın aslıdır."
Çünkü mürşid-i kamile olan itaat, muhabbete bağlıdır. Onun muhabbeti ise Allah'ın muhabbetine tabidir. Mürid mürşidini sevdiği zaman, onun emir ve yasaklarına tabi olur. Mürşide itaat, muhakkak surette Allah-u Zülcelal'e itaata götürür.
Muhabbetin varlığı, yokluğu, kuvvetlisi ve zayıfı mutabaata (Mürşide ittiba; tam uyum) göredir. Muhabbet olmazsa, mutabaat mümkün değildir.
Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem, nübüvvetin varisliği demek olan mürşidliğe şu hadis-i şerif ile işaret etmiştir:
"Nefsimi kudret elinde tutan Allah'a yemin ederim ki, Allah'ın kullarından O'na sevimli olan, o kimselerdir ki, Allah'ı kullarına sevdirip, kullarını da Allah'a sevdirirler." (Beyhaki, Ş. İman: 1/367)

4. Teslimiyet:
Teslimiyet, hiçbir şekilde ve hiçbir konuda ne dil ile ne de kalp ile müridin mürşidine itiraz etmeme halidir. Tıpkı bir ölünün, yıkayıcısının eline teslim olması gibi mürid de mürşidine teslim olmalıdır.
Teslimiyetin en yüksek derecesi, müridin hiçbir konuda, ne dünyevi ne de uhrevi olarak bir niyet taşımamasıdır. Mürşidinden gelecek olan bir emri, derhal yapmaya hazır olmalıdır. Mürşid, müridin durumuna göre, seyr-i süluk yolunda çeşitli emirler verir. Sohbetle, râbıtayla murakabeyle hülasa, bazen iki yolla, bazan üç yolla emreder. Müride de mürşidinden gelecek her emri yerine getirmeye hazır olmak düşer. İşte bu hale kesin teslimiyet denir. İmam-ı Rabbani kuddise sırruh şöyle buyurmuştur:
"Her hususta tabi olana, tabi olunanın kemalatından büyük bir pay vardır."

 


[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Moderatöre Bildir   Kayıtlı
Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.034


View Profile
Re: Nakşibendiliğin Esasları
« Posted on: 17 Haziran 2019, 14:31:29 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Nakşibendiliğin Esasları rüya tabiri,Nakşibendiliğin Esasları mekke canlı, Nakşibendiliğin Esasları kabe canlı yayın, Nakşibendiliğin Esasları Üç boyutlu kuran oku Nakşibendiliğin Esasları kuran ı kerim, Nakşibendiliğin Esasları peygamber kıssaları,Nakşibendiliğin Esasları ilitam ders soruları, Nakşibendiliğin Esasları önlisans arapça,
Logged
02 Ağustos 2009, 20:04:23
Zehibe

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 31.682



Site
« Yanıtla #1 : 02 Ağustos 2009, 20:04:23 »

Nakşibendilik yolu ne kadar güzel ve hak yol olduğu okuduğumuz bu yazıda belirtiliyor
Önemli olan bizleri Allahac.c. ulaştıracak yollardan gidebilmek
Allah razı olsun değerli paylaşımlarınızdan dolayı +rep
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Moderatöre Bildir   Kayıtlı
06 Şubat 2010, 01:17:07
Sems

Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 381


Site
« Yanıtla #2 : 06 Şubat 2010, 01:17:07 »

Gerçekten çok güzel bir yol. O'na giden herbir yol güzeldir.

"Eğer O razı olsun, tüm dünya sana küssün , tüm kainat düşmanın olsun ehemmiyeti yok"

Bu arada  Habibuddin hocam. profilimde mail ve anlık iletişim adresim var bir sohbet edebilirmiyiz.

+rep

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Moderatöre Bildir   Kayıtlı
11 Mart 2010, 15:53:24
Sümeyye

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 29.261



Site
« Yanıtla #3 : 11 Mart 2010, 15:53:24 »

Esselamu aleykum Allah (c.c.) razi olsun.Rabbim yollarini açik eylesin ve bizlere de nasip eylesin.Selametle.
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Moderatöre Bildir   Kayıtlı
29 Kasım 2014, 00:07:46
Ceren
Görevli Sorumlusu
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 24.699


« Yanıtla #4 : 29 Kasım 2014, 00:07:46 »

Aleykümselam.Rabbim razı olsun paylaşımdan hocam.Nakşibendilliğin esaslarını öğrenmiş olduk...
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Moderatöre Bildir   Kayıtlı
Sayfa: [1] 2 3   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &