> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > İslam Tarihi Eserleri > Siret Ansiklopedisi > Kasden Adam Öldürmenin Cezası
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Kasden Adam Öldürmenin Cezası  (Okunma Sayısı 602 defa)
30 Temmuz 2012, 17:52:38
Vatan Var Olsun !
Dünyalılar
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 8.940


« : 30 Temmuz 2012, 17:52:38 »



Kasden Adam Öldürmenin Cezası

Kasden ve teammüden adam öldürme için ta­yin edilen ceza (2:178 ve 5:36) âyetlerinde belirtildiği üzere ölümdür. Kısas, adam öl­dürme olaylarında "cana karşılık can" kuralı­nı ifade eder. Bununla birlikte, Öldüren kişi­nin cinayeti işlediği şekilde öldürülmesi ge­rektiği anlamına gelmez. Onun yerine ölenin yakınlarına, eğer kabul ederlerse diyet verile­bilir. Kur'ân bu esastan şu ifadelerle bahse­der: "Ey iman edenler! Öldürmede kısas size farz kılındı. (Dolayısıyla, katilin de öldürül­mesi gerekir). Hüre hür, köleye köle, kadına kadın. Ama kim (yani katil), kardeşi tarafın­dan affedilirse, o zaman (affedenin, örfe gö­re) uygun olanı yapma(sı uygun diyeti iste­mesi, affedilenin de) güzelce onu ödeme(si) gerekir. Bu, Rabbiniz tarafından bir hafiflet­me ve rahmettir. Kim bundan soma da saldı­rıya kalkarsa artık onun için acı bir azâb var­dır. Ey akıl sahipleri! Kısasta sizin için hayat vardır, böylece korunursunuz." (2:178-179). Bu âyet aynı zamanda, İslâm Ceza Hukukuna göre, cinayetin bağışlanabilir bir suç olduğu­nu göstermektedir. Ayet, ölenin yakınlarına, eğer dilerlerse katili affetme hakkını tanı­maktadır. Bu durumda mahkeme, katile ölüm cezası vermek konusunda diretemez. Tabiî ki, katil bunun için diyet ödemek zorundadır. Hak, talep edeceklere ödenecek olan diyet toplumdaki âdil ve mâkûl örfî kurallar çerçe­vesinde tesbit edilmelidir.

Sözkonusu âyet, aşırıya kaçıp ölüm cezasını tamamen ortadan kaldıranlara karşı çıkar. Başka çarelere başvurmaksızın ölüm cezası üzerinde durmak nasıl insanlık dışı ise, bazı Batı ülkelerinde yapıldığı gibi ölüm cezasını tamamen kaldırarak cinayeti teşvik etmek de aynı derecede insanlık dışıdır. Bu sebeple Al­lah, kısas'ta hayat olduğunu bildirmektedir. Şayet bir toplum insan hayatına gereken kut­siyeti vermezse, katili korumaya çalışırsa, su­ça prim vermiş ve pek çok masum insanın hayatını tehlikeye atmış demektir. Bunun ya­nında hayat hakkının ihlâli gibi menfur bir suçu işleyen kişi insan sayılamaz. Allah'ın sı­nırlarını aşarak, böyle bir fiille insanlık sevi­yesinin altına düştüklerini açıkça göstermiş­lerdir. Dolayısıyla bu nevi suçlulara karşı söz konusu hükümleri uygulamayı insanlık dışı olarak nitelemek son derece abestir. Dahası, onlar diğer insanların canlarını gayri meşru bir şekilde alarak kendilerinin hayat haklarını da inkâr etmiş olmaktadırlar. Eğer bu gibi in­sanların hayatlarını hür olarak sürdürmelerine izin verilecek olursa, sadece ellerine öldürme ehliyeti verilmiş olmakla kalmaz, toplumdaki binlerce masum insanın da hayatı tehlikeye sokulmuş olur. Böyle bir tavır aynı zamanda katle ve masum insanların öldürülmesine göz yuman, dolayısıyla hayatın dokunulmazlığını lekeleyen insanların ahlâkî ve sosyal davra­nışlarının bir yansımasıdır.

Allah'ın rasûlü Muhammed, masum insan­ların öldürülmelerini şiddetle takbih etmiş ve katillere haddi uygulamıştır. Rasûlullah şöyle buyurmuştur: "Yakını öldürülen kimse iki şey arasında muhayyerdir. Ya kısas yapar, yahut diyet alır." (Ahmed, Buharı ve Müs­lim). Ebû Şürayh Hazâ'î'den rivayet olundu­ğuna göre o, Rasûlullah'i; "Eğer bir kimse­ye kan veya habel (yara) isabet ederse o kim­se üç şey arasında muhayyerdir. Ya kısas ya­pacak, ya diyet alacak yahut da affedecektir. Dördüncüyü isterse onu men edin. Şayet bu üç şeyden birini kabul eder de sonra cayarsa ona muhakkak cehennem vardır." derken işit­tim, demiştir (Ahmed ve Ebu Davud).

İbni Ömer, Rasûlullah'dan işitmiş olarak rivayet olunduğuna göre Rasûlullah: "Bir adam bir adamı tutar da onu diğeri öldürürse, öldüren öldürülür, tutan da hapsedilir" buyur­muştur (Darekutni). İmam Mâlik'in Muvat-ta'da kaydettiği bir olayda, Hz. Ömer, San'a'lılann pusuya düşürerek öldürdükleri bir adam mukabilinde beş veya altı kişi ödürmüş ve: "Bunun aleyhine bütün San'a'lılar toplanarak yardımlaşsalar bunun sebebiyle hepsini katlederdim." demiştir (Muvatta). Aynı olay bir başka rivayetle Buharî'de de yer almaktadır.



[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Kasden Adam Öldürmenin Cezası
« Posted on: 28 Mart 2024, 19:42:25 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Kasden Adam Öldürmenin Cezası rüya tabiri,Kasden Adam Öldürmenin Cezası mekke canlı, Kasden Adam Öldürmenin Cezası kabe canlı yayın, Kasden Adam Öldürmenin Cezası Üç boyutlu kuran oku Kasden Adam Öldürmenin Cezası kuran ı kerim, Kasden Adam Öldürmenin Cezası peygamber kıssaları,Kasden Adam Öldürmenin Cezası ilitam ders soruları, Kasden Adam Öldürmenin Cezasıönlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes