> Forum > ๑۩۞۩๑ İslamda Bayanlar Dünyası (Tıbbi & İlmi Konular) ๑۩۞۩๑ > Müslüman Bayanlar ve İslami ilimler > Müslüman Bayanlar İçin Fetvalar > Kadın ve Kuran
Sayfa: [1] 2   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Kadın ve Kuran  (Okunma Sayısı 6847 defa)
15 Ocak 2011, 21:23:37
ღAşkullahღ
Muhabbetullah
Admin
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 25.839


Site
« : 15 Ocak 2011, 21:23:37 »



KADIN VE KUR’ÂN


1- Baş açık Kur’ân okumak: Bunda sakınca yoktur. Tilavet secdesinde ise başı örtmek ihtiyat gereğidir. (İbn Fevzan)

2- Cemaat halinde tek sesle Kur’ân okumak: Eğer öğrenim amaçlı olursa bunda bir sakınca olmaması ümit edilir. Öğrenim amaçlı değilse meşru değildir. (el-Lecnetud Daime)

3- Kur’an hatmi sebebiyle yemek vermek veya merasim yapmak: Bu ne Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem’den ne de raşid halifelerden sadır olmamıştır. Şayet böyle yapsalardı mutlaka bize kadar nakledilirdi. Bu sonradan çıkarılmış bir bidattir. (el-lecnetud Daime)

4- Kehf, Secde, Yasin, Fussilet, Duhan, Vakıa, Haşr ve Mülk surelerinin “Münciyat” (kurtarıcılar) olarak tahsis edilmesi:

Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem’den bu sekiz sureye ayrıcalık verdiği ve bunları “münciyat” diye vasfettiği sabit olmamıştır.  Kim müstakil olarak diğer Kur’ân surelerinden ayrı halde bunları bir araya getirirse, Osman radıyallahu anh’ın Mushaf tertibine muhalefet ettiğinden ve Kur’ân surelerini ayırdığından dolayı kötülük etmiş ve isyan etmiş olur. Kur’ân’ın bütün sureleri şifa, hidayet ve rahmettir. (el-Lecnetud Daime)

5- Kız öğrencinin erkekler yanında sesini güzelleştirmesi büyük bir fitne olduğu için caiz değildir. (İbn Useymin)

6- Ev işleriyle uğraşırken Kur’ân dinlemek: Bunda sakınca yoktur. “Kur'ân okunduğu zaman onu dinleyin ve susun ki size merhamet edilsin.” (A’raf 204) ayetine de muhalif hareket edilmiş olmaz. Zira burada imkân dairesinde susmak söz konusudur. Kur’ân dinlemekle meşgul olan da imkânı olduğu kadar susar. (İbn Fevzan)

7- İş vakitlerinde Kur’an okumak: Eğer o an işi yoksa bunda sakınca yoktur. Tesbih, tehlil ve zikir de böyledir. Bunlar susmaktan hayırlıdır. Ama Kur’ân okuması işiyle ilgili bir şeyden alıkoyarsa bu caiz değildir. (İbn Baz)

8- Kur’an okumak mı, yoksa kasetten dinlemek mi daha faziletlidir?: Okuma veya dinlemeden kalbine daha faydalı olanı ve onu daha fazla etkileyeni yapmak faziletlidir. Zira okumaktan amaç düşünüp anlamaktır. (İbn Baz)

9- Ayetlerin hayvan şeklinde, kuş ve nakış şeklinde yazılması: Caiz değildir. Bütün bunlar Allah Azze ve Celle’nin Kitabının korunması gereken abes şeylerdir. (İbn Fevzan)

10- Ayet, hadis ve Esmaul Hüsna yazılı olan levha, tabak gibi şeylerin asılması:

Bunun gibi süs için veya hatırlatma için, ya da ticareti artırma vesilesi olarak asılan şeylere insanların rağbet göstermesi, İslam’ın Kur’ân ve hadislerle hedeflediği yüce amaçlardan uzaklaşmaktır. Kur’ân: hidayet, kanun, nasihat, ibret ve hükümler kitabıdır. Kur’an ayetlerinin bunlara yazılması indiriliş sebebine muhaliftir. Bizlerin Allah’ın kitabına hürmet göstermemiz ve tazim etmemiz, indiriliş sebebine uygun hareket etmemiz gerekir. O, duvarlara asılmak ve nakışlanarak yazılmak için inmemiştir. (el-Lecnetud Daime)

11- Kur’ân ayetlerinin hastaya suyu içirilmek için yazılması: Peygamber Sallallahu Aleyhi ve Sellem’den hastaya Kur’ân okuyup vücuduna üflediği varid olmuştur. Eğer bir suya okunup hastaya içirilirse bunda sakınca yoktur.

12- Kur’ân sure veya ayetlerinin kâğıda yazılıp, su, zaferan gibi şeylerle yıkanması ve bereket umarak bu suyun içilmesine gelince: İmam Ahmed, İbn Teymiye ve İbn Kayyım gibi bazı âlimler, Kur’ân ile şifa istemenin umumi cevazına dayanarak buna ruhsat vermişlerdir.

— Peygamber Sallallahu Aleyhi ve Sellem’in kendisinin bunu yaptığını bilmiyoruz. Evla olanı bunu yapmamak ve Şeraitte sabit olanla yetinmektir. Sabit olan da hastaya okumak veya suya okuyup hastaya içirmektir. (el-Lecnetud Daime)

13- Tecvit hükümlerini bilmeden ve çok hata ederek Kur’ân okumak: Kadının tecvitli okuyuncaya kadar Kur’ân okumasını öğrenmesi gerekir. Doğru şekilde okuyuncaya kadar kelimeyi tekrar etmelidir. Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem şöyle buyurmuştur: “Kur’anı zorlanarak okuyana iki kat ecir vardır.” (Müslim) (İbn Fevzan)


[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Kadın ve Kuran
« Posted on: 25 Nisan 2024, 07:32:00 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Kadın ve Kuran rüya tabiri,Kadın ve Kuran mekke canlı, Kadın ve Kuran kabe canlı yayın, Kadın ve Kuran Üç boyutlu kuran oku Kadın ve Kuran kuran ı kerim, Kadın ve Kuran peygamber kıssaları,Kadın ve Kuran ilitam ders soruları, Kadın ve Kuranönlisans arapça,
Logged
22 Ocak 2013, 19:27:03
Ekvan
Varlıklar, alemler, dünyalar. (Evren).
Tecrübeli Üyeler
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 19.233


« Yanıtla #1 : 22 Ocak 2013, 19:27:03 »



    4- Kehf, Secde, Yasin, Fussilet, Duhan, Vakıa, Haşr ve Mülk surelerinin “Münciyat” (kurtarıcılar) olarak tahsis edilmesi:

Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem’den bu sekiz sureye ayrıcalık verdiği ve bunları “münciyat” diye vasfettiği sabit olmamıştır.  Kim müstakil olarak diğer Kur’ân surelerinden ayrı halde bunları bir araya getirirse, Osman radıyallahu anh’ın Mushaf tertibine muhalefet ettiğinden ve Kur’ân surelerini ayırdığından dolayı kötülük etmiş ve isyan etmiş olur. Kur’ân’ın bütün sureleri şifa, hidayet ve rahmettir. (el-Lecnetud Daime)

      Bu şekilde hazırlanmış pekçok kitapçık mevcut..Bunun yanlış olacağını düşünmemiştim..Tabii niyetler önemli..Rabbim rızası için bütün ayetlerden istifade edenlerden eylesin..
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

22 Ocak 2013, 20:36:22
Hadice
Tecrübeli Üyeler
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 5.945


« Yanıtla #2 : 22 Ocak 2013, 20:36:22 »

11- Kur’ân ayetlerinin hastaya suyu içirilmek için yazılması: Peygamber Sallallahu Aleyhi ve Sellem’den hastaya Kur’ân okuyup vücuduna üflediği varid olmuştur. Eğer bir suya okunup hastaya içirilirse bunda sakınca yoktur.

12- Kur’ân sure veya ayetlerinin kâğıda yazılıp, su, zaferan gibi şeylerle yıkanması ve bereket umarak bu suyun içilmesine gelince: İmam Ahmed, İbn Teymiye ve İbn Kayyım gibi bazı âlimler, Kur’ân ile şifa istemenin umumi cevazına dayanarak buna ruhsat vermişlerdir.

— Peygamber Sallallahu Aleyhi ve Sellem’in kendisinin bunu yaptığını bilmiyoruz. Evla olanı bunu yapmamak ve Şeraitte sabit olanla yetinmektir. Sabit olan da hastaya okumak veya suya okuyup hastaya içirmektir. (el-Lecnetud Daime)

Rabbim şifayıda rasulünün yolunda arayarak uygulayabilmek nasip etsin...
Allah razı olsun..
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

06 Eylül 2013, 01:22:03
Ceren

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 26.620


« Yanıtla #3 : 06 Eylül 2013, 01:22:03 »

Kur an ayetlerinin şifa niyetiyle yazılıp suya atılması ve onun içilmesi.Ve onun düzgün telaffuz edene kadar tekrar edip okumak.Onu dinlemek.
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

29 Ağustos 2014, 15:37:49
Pelinay
Bölüm Görevlisi
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 8.696


« Yanıtla #4 : 29 Ağustos 2014, 15:37:49 »

Esselamü aleykum;
10- Ayet, hadis ve Esmaul Hüsna yazılı olan levha, tabak gibi şeylerin asılması:

Bunun gibi süs için veya hatırlatma için, ya da ticareti artırma vesilesi olarak asılan şeylere insanların rağbet göstermesi, İslam’ın Kur’ân ve hadislerle hedeflediği yüce amaçlardan uzaklaşmaktır. Kur’ân: hidayet, kanun, nasihat, ibret ve hükümler kitabıdır. Kur’an ayetlerinin bunlara yazılması indiriliş sebebine muhaliftir. Bizlerin ALLAH’ın kitabına hürmet göstermemiz ve tazim etmemiz, indiriliş sebebine uygun hareket etmemiz gerekir. O, duvarlara asılmak ve nakışlanarak yazılmak için inmemiştir. (el-Lecnetud Daime)


bunun yanlış olduğunu bilmiyordum ve hiç düşünmemiştim de..çokça karşılaştığım bir durum çünkü..
Rabbim hakikatten ayırmasın..bizleri daima ilimle şereflenenlerden eylesin inşallah...
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Sayfa: [1] 2   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes