> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > İslam Fıkhı Eseleri > Mükayeseli İbadetler İlmihali >  Ziraî Borçlar
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Ziraî Borçlar  (Okunma Sayısı 542 defa)
27 Ağustos 2012, 14:23:09
Sümeyye

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 29.261



Site
« : 27 Ağustos 2012, 14:23:09 »



B. Ziraî Borçlar: [316]

a) Ebu Hanife'nin de içlerinde yer aldığı Cumhur'a göre, borçların ziraî ürünlerin nisabını eksiltmesi sözkonusu  değildir. Bunun dışındaki mallarda ise, borç,  nisabı eksiltebilir.   Bununla birlikte, Ebu Hanife'den ziraî ürünler için de borcun nisaba tesirli olduğu görüşü nakledilir.

b) İbn Ömer'e göre, üretimin artması ve aile için harcanan borçlar nisabı düşürür.

c) İbn Abbas, Mekhul, Ata, İbn Cureyc, Tavus, Câbir b. Zeyd ve bir rivayette Ahmed b. Hanbel'e göre, üretim için harcanan ziraî borçlar zekât mükellefliğine tesirlidirler.

Hanbelî Mezhebi de kişinin özel ihtiyacını karşılamak için yaptığı borçlanma ile ziraat işlerine harcamak için yaptığı borç­lanmayı ayn tutar. Birincisi nisabtan sayılmaz, ikincisi sayılır.

d) Ebu Ubeyd'e göre, borç sağlamsa, matrahtan düşülür, sa­dece mükellef borçlu olduğunu iddia ediyorsa düşülmez.

e) Yusuf Kardavî ve Muhammed Ebu Zehra, her çeşit mal için borcun tesirli olduğunu benimseyerek, kredi ile veya -gübre, ziraî âletler dahil- borçlanarak ziraat yapan bir çiftçinin, ürettiğinin ze­kâtını ödemesi için borçlarını matrahtan düşmesi gerektiği kanaatindedirler.

Üretim-yatırım kredileri ve zekât konusunu inceleyen Muhammed Osman Şibbeyr, Malikî mezhebinin görüşünden hareketle, araziyi iyileştirme, su kanalı getirme gibi bir yolla doğan borca karşılık tutulacak başka malî imkanı veya aslî ihtiyaç fazlalığı olan malı yoksa ziraî borcun matrahtan düşüleceğini; yeni toprak veya âletler/makinalar satın alma yoluyla daha fazla gelir sağlamak için doğan borcun matrahtan düşülemeyeceğini, satın alınan toprak veya [317] âletlerin borca karşılık tutulması gerektiğini savunur.

Gerçekten de mükelleflerin zekât yükümlülüğünden kaçma yoluna girdiği dönemlerde bu görüşün dikkate alınması uygun gö­zükmektedir.




[316] Ebu Ubeyd, age, s. 507-508, no: 1549-1553; Ebu Zehre-Şekerci, age, s. 31-32; İbn Kudame, Mugni, c. III, s. 42; İbn Rüşd, BM, c, I, s. 226; Kardavî, FZ, c. I, s. 157; Kâsânî, BS, c. II, s. 6.

[317] Şibbeyr, Muhammcd Osman: "Medâ Te'sîri'd-Duyûni'l-İstismâriyye ve'l-Îskâniyyeti'l-Mu'eccele fî Tahdidi Viâi'z-Zekât", Mecelletu'ş-Şeria ve'd-Birâsâti'l İslâmiyye, c. VII, sayı: 16. (Kuveyt-Mart 1990), s. 160.

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Ziraî Borçlar
« Posted on: 23 Nisan 2024, 22:54:18 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Ziraî Borçlar rüya tabiri, Ziraî Borçlar mekke canlı, Ziraî Borçlar kabe canlı yayın, Ziraî Borçlar Üç boyutlu kuran oku Ziraî Borçlar kuran ı kerim, Ziraî Borçlar peygamber kıssaları, Ziraî Borçlar ilitam ders soruları, Ziraî Borçlarönlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes