๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ => Mükayeseli İbadetler İlmihali => Konuyu başlatan: Sümeyye üzerinde 16 Ağustos 2012, 07:24:42



Konu Başlığı: Yolculuğun Meşru Gayeli Olması
Gönderen: Sümeyye üzerinde 16 Ağustos 2012, 07:24:42
Yolculuğun Meşru Gayeli Olması: [186]

Hanefî Mezhebine göre, böyle bir şart aranmazken, ÜM'e göre, yolda kalana zekât ödenebilmesi için yolculuğunun sahih ve meşru gayeli olması gerekir, Libya Bakanlar Kurulu da ÜM'in görüşünü benimsemiştir; lîanbelî Mezhebi yolculuktaki gayesi meşru olma­yanların tevbe etmesi halinde onlara zekât ödenebileceği görüşün­dedir.

Meşru gayeli yolculuk, gezi veya taat yolculuklarıdır. Bu­nunla birlikte, birinci ve ikincilerde hukukçuların farklı görüşleri bulunmaktadır:

1) Birinci çeşit yolculuklarda, Maliki ve Hanbelî Mezheblerine göre, yolda kalana zekât ödenebilirken, bazı şafii hukukçulara göre ödenmez.

2) İkinci çeşit yolculuklarda da, bazı şafii hukukçulara göre zekât ödenebilirken, diğer bazılarına göre ödenmez.

 

[186] Cezîrî, Fame, c. I s. 62g, 624, 626; Maverdî, age, s. 123; Siddıki, age, s. 183.