1- Vasiyetsiz Kesilen Kabir Kurbanı:
Hükmü:
a) Hanefî Mezhebine göre, ölü için kurban kesmek caizdir.
b) Şafiî Mezhebine göre, ölü için kurban kesmek, sünnet değildir; bazı şafiî hukukçulara göre, bu şekilde kurban kesmek sahihtir.
Kesim Vakti:
Kabir kurbanında da, udhiye (bayram) kurbanının şartları aranır. Kendi arzusu ile kurban keserek sevabını ölüye bağışlamak isteyen kimse, bunu yılın herhangi bir gününde kesebilir; ancak arefe günü kesilmesi efdaldir. Zira arefe günü kesilince etler fakir-fukaraya dağıtılacak ve onların daha bayram gelmeden sevinmesi sağlanacaktır. Fakirler nasıl olsa kurban bayramında kesilen kurbanlardan faydalanacaktır. Halbuki, arefe günü fakirlerin bu şekilde bayramı sevinçli olarak karşılamasından doğacak sevap da büyük olacaktır. Bu konuda, Fetva Emîni Hacı Nuri Efendinin Şeyhülislamlığı zamanında verilen fetva da arefe gününü tercih etmektedir. .
Kabir kurbanının bayram günleri kesileceği görüşü de bulunmaktadır. Bununla birlikte, bu görüşe göre, kurban niyetiyle kesilecekse bayram günleri, sadaka olarak kesilecekse istenilen günde kesilebilir. [805]
Vasiyetsiz olarak kesilecek kabir kurbanının etinden sahibi ve ailesi yiyebilir.[805] Ahmed Hamdi Akseki, İslâm Dini, s. 224.[
Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın