> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > İslam Fıkhı Eseleri > Mükayeseli İbadetler İlmihali > Balın Zekât Mevzuu Olması
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Balın Zekât Mevzuu Olması  (Okunma Sayısı 537 defa)
21 Ağustos 2012, 13:17:40
Sümeyye

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 29.261



Site
« : 21 Ağustos 2012, 13:17:40 »



1- Balın Zekât Mevzuu Olması: [1060]


Bal, ALLAH'ın insanlara ihsan ettiği en önemli nimetlerden biridir. [1061] Balın zekât mevzuu olmasıyla ilgili olarak, sünnet uy­gulaması bulunmamaktadır; yalnızca Hz. Ömer, baldan zekât tah­sil etmiştir. [1062]

a) Bir gruba göre, bazı şartlarla bal zekâta tâbidir:

1) Hanefî Mezhebine göre, haraç toprağında bulunmayan arının ürettiği bal zekâta tâbidir, zira bu toprak için haraç öde­nir, diğer toprakların öşür toprağı olması dikkate alınmaz.

2) Buharî ve İbn Ebi Şeybe'nin nakline nazaran- Ahmed, Mekhul, Zuhrî, Süleyman b. Musa, Evzaî, İshak, Hz. Ömer, el-Hadi ve Müyyid Billah ile Ömer b. Abdilaziz ve bir kavlinde eş-Şafiî'ye göre, arazi farkı hükmü değiştirmez, her halde bal zekâ­ta tâbidir.

b) Şafiî ve Malikî Mezhebleri ile İbn Ebi Leyla, el-Hasan b. Salih ve İbnu'l-Munzir'e göre, bal zekâta tâbi değildir. Bunlar, balı süte benzetmiş ve hakkında sağlam delil  (hadis) bulunmadığını ifade etmişlerdir.

İbn Kudame, bu görüşü, “sütün aslı olan sâime, zekâta tâbidir” diyerek reddetmektedir.

c) İlk iki görüşü birleştirmeye çalışan Ebu Ubeyd'e göre, sün­net uygulaması ve bağlayıcı bir hüküm bulunmamakla birlikte, bal zekâta tâbi olmalıdır. [1063] Ona göre, farz gibi telakki edilmeksizin, bal sahiplerinin zekât ödemesi emredilmeli, bu konuda teşvikte bu­lunulmalı ve ödenmemesinin kötülüğü anlatılmalıdır. Buna rağ­men zekâtını ödemezse,  diğer mallardaki gibi, kendilerine karşı savaş açılmaz. Ancak, ödememek dinî açıdan hiçbir zaman doğru değildir. Bal sahibi, malının zekâtım getirince, idarenin bunu ka­bul etmesi gerekir.                          

Şevkânî, Sıddık Hasen Han, İbnu'l Kayyım ve Yusuf Kardavî'ye göre, birinci görüş tercih edilip, bal zekât mevzuu olmalıdır. [1064] Zaten Tirmizî, bu görüş ilim ehlinin çoğunluğuna aittir, demekte­dir. Ancak, şunu da belirtelim ki, İbn Abdilberr'in ifadesine göre, çoğunluğun görüşü, balın zekât mevzuu olmadığı yolundadır.






[1061] Nahl: 19/68-69.

[1062] Kardavî, FZ, c. I, s. 422.

[1063] Ebu Ubeyd, Emval, s. 406-408; Kardavî, FZ, c. I, s. 425.

[1064] Kardavî, FZ, c. i, s. 424, 426; Sıddık Hasen Han, age, c.I,s.2OO.


[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
« Son Düzenleme: 21 Ağustos 2012, 13:20:10 Gönderen: Sümeyye »
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Balın Zekât Mevzuu Olması
« Posted on: 28 Mart 2024, 13:02:03 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Balın Zekât Mevzuu Olması rüya tabiri,Balın Zekât Mevzuu Olması mekke canlı, Balın Zekât Mevzuu Olması kabe canlı yayın, Balın Zekât Mevzuu Olması Üç boyutlu kuran oku Balın Zekât Mevzuu Olması kuran ı kerim, Balın Zekât Mevzuu Olması peygamber kıssaları,Balın Zekât Mevzuu Olması ilitam ders soruları, Balın Zekât Mevzuu Olmasıönlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes