๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ => Mükayeseli İbadetler İlmihali => Konuyu başlatan: Sümeyye üzerinde 02 Eylül 2012, 14:23:34



Konu Başlığı: Namazı Tamamlamadan Kaldırmamak
Gönderen: Sümeyye üzerinde 02 Eylül 2012, 14:23:34
Namazı Tamamlamadan Kaldırmamak:

 

Şafiî Mezhebine göre, mesbûk, namazı tamamlamadan, cena­zeyi kaldırmamak sünnettir.

 
Tekrarı:

 

Şafiî Mezhebine göre, önceden namazı kılmayanların cenaze namazının tekrarı sünnet, kılanların tekrarı ve kefenlenmezden önce namaz mekruhtur.

 
11- Mekruhları: [510]
 
Tekfinden Önce Namaz:

 

Şafiî Mezhebine göre, kefenlemezden önce namaz kılmak mekruh olduğu gibi, önceden kılanların tekrarı da mekruhtur.

 
Üç Mekruh Vakitte Kılmak:

 

Mekruh üç vakitte cenaze namazı kılmak mekruhtur, ancak bu vakitlerde kılınan namaz sahihtir, iade edilmez.

 
94. Musalladan Kabre

 

İbn Kudame cenazeye katılma ve ittibanın (defnin) üç dere­cesi olduğunu, bunların birincisini, yapanın da vazifesini yapmış bulunacağını, ancak üçüncüsüne kadar devamın daha ecirli oldu­ğunu hadislere istinaden tesbit etmiştir:

(1) Namaz kılıp ayrılmak, 

(2) Defnedilinceye kadar hizmetlere katılmak,

(3) Definden sonra da kabrin başında bir müddet bekleyip dua ve istiğfarla meşgul olmak. [511]




[510] Şeybânî, Asl, c. I, s. 383-384; Serahsî, age, c. II, s. 68; Cezîrî, Fame, c. I, s. 523; Kâsânî, BS, c. I, s. 316-317.

[511] İbn Kudâme, age, c. II, s. 473-474.