๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ => Mükayeseli İbadetler İlmihali => Konuyu başlatan: Sümeyye üzerinde 05 Eylül 2012, 15:27:03



Konu Başlığı: Mescid-i Haramda Tahıyyetul Mescid
Gönderen: Sümeyye üzerinde 05 Eylül 2012, 15:27:03
II. Özel Olarak: Mescid-i Haramda Tahıyyetu’l-Mescid

 

(a) Hanefî Mezhebine göre, Mescid-i Haram’daki tahıyyyetu’l-mescid iki rekâttır, fakat buraya tavaf için giren kimse önce tavaf yapar, sonra tavaf namazını kılar, böylece bu ikisi onun yerine geçmiş olur.

(b) Şafiî Mezhebine göre, Mescid-i Haram’a giren mükellefin tahıyyetu’1-beyt olarak tavaf,  tahıyyetu’l-mescid olarak iki rekât namaz kılması gerekir. Efdal olan, önce tavaf yapmaktır; ‘tavaftan sonra da tavaf namazı kılınır, böylece tahıyyetu’l-mescid de kılın­mış olur. Önce tahıyyetu’l-mescid, sonra tavaf namazı da kılınabilir, aksi caiz değildir. Mescid-i Haram’a tavaf gayesi taşımadan giren mükellefin, sadece tahıyyetu’l-mescid kılması gerekir.

(c) Maliki Mezhebine göre, Mescid-i Haram’a tavaf gayesiyle giren mükellefin, sadece tavaf yapması gerekir, tahıyyetu’l-mescid bunun içinde düşünülür. Tavaf gayesi taşımayan Mekkeli mükel­lefin tahıyyetu’l-mescid  kılması, afakinin (Mekkeli olmayanın) tavaf yapması gerekir.

(d) Hanbelî Mezhebine göre, Mescid-i Haram’ın tahıyyesi, ta­vaftır.

 
Abdest Ve Gusülden Sonraki Namaz (Rek’ata’l-Vudû ve’l-Gusl): [414]

 

Abdest veya gusülden sonra, vakit müsaitse, yani mekruh va­kit içinde bulunulmuyorsa, -böyle bir temizliğe nail olmanın şük-ranesi olarak- daha ıslaklık kurumadan iki rekât namaz kılın­ması menduptur.




[414] Bilmen, Büyük İslâm İlmihali, s. 204; Halebî, el-Halebiyyu'l-Kebîr, s. 37; Gazali, İhya, c. I, s. 205.