๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ => Mükayeseli İbadetler İlmihali => Konuyu başlatan: Sümeyye üzerinde 08 Ağustos 2012, 16:13:07



Konu Başlığı: Cezayı Gerektiren Fiil
Gönderen: Sümeyye üzerinde 08 Ağustos 2012, 16:13:07
II. Cezayı Gerektiren Fiil:

A. Arafat'ta Vakfeden Önce Birleşme Yapmak: [643]

Bu durumda, -boşalma olmasa bile- cinsî birleşme yapan mü­kellefin haccı fasid olur. Ayrıca, hac bozuldu diye yarıtn bırakıl-mayarak, diğer hac işlemlerini tamamlamak, gelecek yıllarda haccı kaza etmek ve kaza ederken Hanefî, Mezhebine göre dem, eş-Şafiî'ye göre bedene kesmek gerekir.

Böylece, birleşmenin haccı bozması için iki şart vardır: [644]

a) Arafat'ta Vakfeden önce Olmak:

Cinsî birleşmenin haccı bozması için gerekli ilk şart, Hanefî Mezhebine göre birleşmeyi Arafat'ta vakfeden önce yapmaktır; eş-Şafiî'ye göre, böyle bir şart sözkonusu değildir.

b) Önden Olmak:


Birleşmenin haccı bozması için, önden olması şarttır. Arka yoldan birleşme yapınca, Ebu -Yusuf ve eş-Şeybanî'ye göre hac yine bozulur, Ebu Hanife'den bozulur ve bozulmaz diye iki görüş nakle­dilmiştir. eş-Şafiî'ye göre, ancak haddi gerektiren birleşme, sonucu haccı bozar. Malik'e göre, her türlü boşalma haccı bozar. Ahmed b.Hanbel'e göre, fere dışından birleşip boşalma olursa, hac bozulur; boşalma olmazsa, bedene gerekir.

Şafiî Mezhebine göre, lutîlik (homoseksüellik) ve hayvanla birleşme halinde, hac bozulur; Hanefî Mezhebi içinde her bir suç ayrı ayrı ele alınır. Lutîlik konusunda, Ebu Hanife'den bozulur ve bozulmaz görüşlerinin her ikisi de nakledilir; Ebu Yusuf ile eş-Şeybanî'ye göre, bu suç, hacci bozar. Hayvanla birleşme ise, haccı boz­maz, boşalma olmazsa bir şey gerekmez, olunca keffaret gerekir.




[643] İbn Rüşd, BM, c. I, s. 299; Kâsânî, BS, c. II, s. 217; Mergınânî, age, c. I, s. 164; Serahsî, age, c. IV, s. 117; Şeybânî, Asl, c. II, s. 350, 393;

[644] Ahmed b. Hanbel, Mesâil, s. 242, no: 897; İbn Kudame, age, c. III, s. 334-337, 364; İbn Rüşd, BM, c. I, s. 299; Kâsânî, BS, c. II, s. 217-218; Serahsî, age, c. IV, s. 57, 120; Şafiî, Umm, c. II, s. 218; Şeybânî, Asl, c. II, s. 395.