> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > İslam Fıkhı Eseleri > Mükayeseli İbadetler İlmihali > Birleşmenin Hazırlayıcıları Ve İhtilâm
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Birleşmenin Hazırlayıcıları Ve İhtilâm  (Okunma Sayısı 2198 defa)
31 Ağustos 2012, 14:22:06
Sümeyye

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 29.261



Site
« : 31 Ağustos 2012, 14:22:06 »



Cinsî Birleşmenin Hazırlayıcıları Ve İhtilâm:

Öpmek-Okşamak Ve Oynamak:

a) Hanefî Mezhebine göre, yalnızca öpmek,  okşamak ve oy­namak orucu bozmaz; bir erkek eşini veya bir kadın kocasını öpüp erkekte atmık, kadında yaşlılık belirirse oruç bozulmuş olur, ka­zası  gerekir. [674]  Kadın bu öpme sonunda yaşlılık değil, bir lezzet duyacak olsa, Ebu Yusuf’a göre oruç bozulur; eş-Şeybani’ye göre bo­zulmaz. Okşama, el tutuşma, boyna sarılma da öpme hükmündedir.

b) Şafiî, Caferî ve Hanbelî Mezheplerine göre, öpme do­layısıyla boşalma olursa oruç bozulur, kaza gerekir. [675]

 
Cildi Tutmak Ve Dokunmak:
 
El Vb. İle Dokunmak:

 

Yalnızca elle tutmak ve dokunmakla oruç bozulmaz.

Eşini elbisesi üstünden tutarak boşalma yapan mükellef, cil­dinin sıcaklığını hissetmişse orucu bozıulur; hissetmemişse bozul­maz. Fakat, kadın eşini boşalma oluncaya kadar tutacak olsa, kocasının orucu bozulmaz.

Hanbelî ve Caferi Mezheplerine göre, boşalma olunca, oruç bo­zulur ve kaza gerekir. [676]

 
Cinsî Organla Dokunmak: [677]

 

a) Hanefî ve Hanbelî Mezheplerine göre, cinsî organla, iki yoldan başka herhangi bir yere dokunma sonunda atmık gelmezse oruç  bozulmaz; atmık gelirse  bozulur, yalnız kaza gerekir. Elle atmık getirmek (mastürbasyon), hayvan ve ölüyle birleşme yapmak da bu hükümdedir.

b) Şafiî Mezhebine göre öpme, dokunma vb. dolayısıyla boşalma olunca oruç bozulur, sadece kaza gerekir.

 
Bakmak Ve Düşünmek:

 

a) Hanefî Mezhebine göre, -kime  olursa  olsun-  bakma  ve düşünme sonunda boşalma olursa oruç bozulmaz. [678]

b) Maliki Mezhebine göre, bakmak ve düşünmekle orucun bo­zulup keffaretin gerekmesi için,

(a) Bunların aralıksız, uzunca ve devamlı olması,

(b) Bakışını uzatınca boşalma olması,

(c) Boşalmanın bu gibi durumlarda mükellefin âdeti ol­ması şartlarının gerçekleşmesi gerekir. [679] Fakat, sadece bakınca, boşalmayla oruç bozulmaz.

c) Şafiî, Mezhebine göre, bakma  ve düşünmeyle  boşalma olunca, bu, mükellefin âdetiyse oruç bozulur, değilse bozulmaz. [680]

d) Hanbelî Mezhebine göre, bakışın devamlı olmasından do­layı boşalma olursa oruç bozulur, kaza gerekir. [681]

 
İhtilam (Rüyada Boşalma): [682]

 

İhtilam ile oruç bozulmaz:

a) Cumhur’a göre, cünüp olarak oruç tutmak, orucun sahih olmasını -gusül güneş batana kadar geciktirilse bile- zedelemez.

b) Tavus, Urve b. ez-Zubeyr ve Nehaî’ye göre, kasıtlı olarak bu şekilde oruç tutulmaz. Nehâî’ye göre, bu şekilde oruç tamamlanır, daha sonra kaza edilir.

c) Ebu Hureyre’ye göre, cünup olarak oruç tutulmaz.

d) Caferî Mezhebine göre de kasten cünup olarak hem Rama­zan, hem de kaza orucu tutulamaz, hatta kaza orucu, kasten olmasa da cünup olarak sabahlamakla bozulur. Ramazan orucunda, cünüplük için fecirden önce gusül yapmanın unutulmasında da kuvvetli olan bozulacağıdır. Gusül veya teyemmüm imkânı olmayanlar ise oruç tutabilirler.

 
Cinsî Arzunun Giderilmesi:

 

Cinsî arzunun giderilmesini, arzunun tam ve eksik gideril­mesi başlıkları altında inceleyebiliriz:

 
Cinsi Arzunun Tam Giderilmesi:
 
Kasıtlı Birleşme: [683]

 

Erkek ve kadının,  önden veya  arkadan,  birleşme  yaparak cinsî arzunun tam giderilmesi orucu bozar:

a) Cumhur’a göre, kasıtlı birleşme halinde hem kaza, hem keffaret gerekir

b) Bir grup hukukçuya (bir kavlinde eş-Şafiî’ye) göre, sadece keffaret gerekir. Diğer gruba (Zeydiye’nin Hâdeviye koluna) göre sadece kaza gerekir.

 
Unutarak Birleşme: [684]

 

a) Hanefî ve Şafiî Mezheplerine  göre, unutarak  birleşme yapma halinde oruç bozulmaz, hiçbir ceza gerekmez. Zeydiye Mez­hebi de bu görüştedir.

Ramazan’da gündüz veya fecir doğarken unutarak birleşme halinde, oruçlu olduğunu hatırlayıp hemen geri çekilince, eş-Şeybânî’ye göre kaza gerekmez. Ebû Yusuf’tan bir rivayete göre fe­cirde olan için kaza gerekir. Kendini çektikten sonra, yeniden birleşilirse keffaret gerekir; Ebu Hanife’den bir rivayete göre, kef­faret gerekmez.

b) Malik’e göre farz orucu bozmaz ve hiçbir ceza gerekmez, nafile orucu bozar ve kazası gerekir.

c) Ahmed b. Hanbel’e ve Zahirî Mezhebine göre, bu durumda, hem kaza, hem keffaret gerekir.

d) Atâ ve es-Sevrî’ye göre, unutarak birleşme halinde oruç bo­zulur.

 
Hata Ve İkrah Yoluyla Birleşme: [685]

 

a) Hanefî Mezhebine, Sevrî ve Evzâî’ye göre, hata ve ikrah yo­luyla birleşme yapılması orucu bozar.

b) eş-Şafiî’ye göre, bu durumda oruç bozulmaz.

 
Kadının Birleşmeye Teşviki: [686]

 

a) Hanefî ve Malikî Mezheplerine göre, kadının birleşmeye teşviki halinde keffaret gerekir.

b) eş-Şafıî ve Davud ez-Zahirî’ye göre, bu durumda keffaret ge­rekmez.

 
Cinsî Arzunun Eksik Giderilmesi: [687]
 
Mastürbasyon (Elle Boşalma): [688]

 

a) DM’e göre, el ile boşalma (mastürbasyon) halinde, oruç bo­zulur ve yalnızca kaza gerekir; Hanbelî Mezhebine göre, başkasına yapılsa da hüküm böyledir.

b) İmamiye (Caferi) Mezhebine göre, oruç bozulur, hem kaza, hem de keffaret gerekir.

 
Hayvanla Birleşme: [689]

 

Hayvanla birleşme halinde Cumhur’a göre boşalma olmazsa oruç bozulmaz, boşalma olursa oruç bozulur ve yalnızca kaza gere­kir; ölüyle birleşme halinde de hüküm aynıdır; Caferî Mezhebine göre, boşalma olsun olmasın oruç bozulur.

 
Sevicilik (Müsahaka): [690]

 

Sevicilik de orucu bozar ve yalnızca kazayı gerektirir.

 
Küçükle Birleşme:

 

Küçüklerle birleşme yapılması halinde, oruç bozulur ve yalnızca kaza gerekir.

 
Homoseksüellik:

 

Homoseksüellik halinde, Cumhur’a göre, boşalma olunca, oruç bozulur ve sadece kaza gerekir; Caferî Mezhebine göre, boşalma olmasa da oruç bozulur.

 
3- İğne Yaptırmak (Enjeksiyon):

 

Oruçluyken iğne yaptırmanın orucu bozup bozmadığı konu­sunda görüş ayrılığı bulunmaktadır. Bu olayla karşılaşan mükel­lefin orucu da, bu görüş ayrılığına göre bozulur veya bozulmaz:




[674] Kâsânî, BS, c. II, s. 93; Merginânî, Hidâye, c. I, s. 12.3; Serahsî, age, c. III, s. 58,65; Şeybânî, Asl, c. II, s. 169, 172.

[675] Cezirî, Fame, c. I, s. 568; İbn Kudâme, Mugnî, c. III, s. 11-113.

[676] Cezirî, Fame, c. I, s. 568; Humeynî, Zubdetu'l-Ahkâm, s. 92; Şeybânî, el-Camiu's-Sagîr, s. 141.

[677] Cezirî, Fame, c. I, s. 568, 569.

[678] Kâsânî, BS, c. II, s. 91; Cezirî, Fame, c. I, s. 566; Merginânî, Hidâye, c. I, s.122.

[679] Kâsânî, BS, c. II, s. 91; Cezirî, Fame, c. I, s. 562, 567; Serahsî, age, c. III, s. 70;Şeybânî, Asl, c. II, s. 175; Humeynî, Zubdetu'l-Ahkâm, s. 92; İbn Kudâme, Mugnî, c. III, s. 111-113.

[680] Cezirî, Fame, c. I, s. 569.

[681] Cezirî, Fame, c. I, s. 568; İbn Kudâme, Mugnî, c. III, s. 113.

[682] Ahmed, Mesâil, s. 179, no: 669; Humeynî, Zubdetu'l-Ahkâm, s. 92; İbn Kudâme,Mugnî, c. III, s. 137; İbn Rüşd, BM, c. I, s. 204; Kâsânî, BS, c. II, s. 92; Cezirî, Fame, c. I, s. 566, 568; Merginânî, Hidâye, c. I, s. 122; Şeybânî, Asl, c. II, s. 164,173.

[683] Ahmed, age, s, 189-190, no: 709-711; İbn Rüşd, BM, c. I, s. 210-211; Kâsânî, BS, c.II, s. 90, 98; Merginânî, Hidâye, c. I, s. 122; Şafiî Umm, c. II, s. 100, 106; Şeybânî, Asl, c. II, a. 173, 292.

[684] Ahmed, Mesâil, s. 191, no: 712; İbn Rüşd, BM, c. I, s. 212; Kâsânî, BS, c. II, s.90; Merginânî, Hidâye, c. I, s. 122.

[685] İbn Kudâme, Mugnî, c. III, s. 123; Kâsânî, BS, c. II, s. 90; Merginânî, Hidâye,c. I, s. 122; Şeybânî, Asl, c. II, s. 182.

[686] İbn Rüşd, BM, c. I, s. 213.

[687] Ebu Hanife, arka yoldan birleşmeyi de eksik giderme içerisinde ele alır; haddi de gerektirmeyeceğinden bu  durumda sadece kaza   gerekir (Merginânî, Hidâye, c. I, s. 124; Kâsânî, BS, c. II, s. 98).

[688] Humeynî, Zubdetu'l-Ahkâm, Kâsânî, BS, c. II, s. 94; Cezirî, Fame, c. I, s. 568; İbn Kudâme, Mugnî, c. III, s. 113; Şehhate, Fıkhu'l-lbâdât, 190.

[689] Kâsânî, BS, c. II, s. 94; Humeynî, Zubdetu'l-Ahkâm, s. 92; Merginânî, Hidâye,c. I; s. 124; Serahsî, age, c. III, s. 79.

[690] İbn Kudâme, Mugnî, c. III, s. 124.

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Birleşmenin Hazırlayıcıları Ve İhtilâm
« Posted on: 26 Nisan 2024, 11:42:24 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Birleşmenin Hazırlayıcıları Ve İhtilâm rüya tabiri,Birleşmenin Hazırlayıcıları Ve İhtilâm mekke canlı, Birleşmenin Hazırlayıcıları Ve İhtilâm kabe canlı yayın, Birleşmenin Hazırlayıcıları Ve İhtilâm Üç boyutlu kuran oku Birleşmenin Hazırlayıcıları Ve İhtilâm kuran ı kerim, Birleşmenin Hazırlayıcıları Ve İhtilâm peygamber kıssaları,Birleşmenin Hazırlayıcıları Ve İhtilâm ilitam ders soruları, Birleşmenin Hazırlayıcıları Ve İhtilâmönlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes