II. Başka Mallarla Değişimi:
A. Takvim Yılı Sona Erer:
Hanefî Mezhebine göre, saime hayvanların başka zekât mevzuu mallarla değiştirilmesi halinde, takvim yılı kesilmiş olur; alındıkları tarihten itibaren yeni takvim yılı başlar. Böyle bir durumda, zekât mükellefliğinden kaçınma amacı taşınırsa, Muhammed'e göre, bu davranış mekruhtur, Ebu Yusuf’a göre mekruh değildir; ancak zekât farz olduktan sonra hile, ittifakla mekruhtur.
B. Takvim Yılı Sona Ermez:
Eski görüşünde eş-Şafiî'ye göre, saimelerin kendi cinsleriyle veya başka zekât mevzuu malla değiştirilmesi halinde, takvim yılı kesilmiş olmaz.[
Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın