> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > İslam Tarihi Eserleri > Hazreti Muhammed a.s.v > Mucize Ve Büyük Özellikleri > Peygamberimizin, Kendisinden Sonra Hanımlarıyla Nikah Edilmesinin Haram Oluşudur
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Peygamberimizin, Kendisinden Sonra Hanımlarıyla Nikah Edilmesinin Haram Oluşudur  (Okunma Sayısı 1227 defa)
04 Ocak 2010, 22:55:10
Sümeyye

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 29.261



Site
« : 04 Ocak 2010, 22:55:10 »



Peygamberimizin Bir Özelliği De, Kendisinden Sonra Hanımlarından Herhangi Birinin Herhangi Bir Kimse Tarafından Nikah Edilmesinin Haram Oluşudur


Bu hususta Yüce Allah, Kerim Kitabında buyuruyor ki: "Sizin Allah Resûlü´ne eziyet etmeniz ve kendisinden sonra O´nun hanımlarını ni kahlamanız, asla olmaz! Çünkü bu, Allah katında büyük bir günahtır!"

Halbuki bu, daha önceki peygamberlerde böyle değildi. Sâre vali demizin o zalim hükümdarın yanında geçen kıssası ve ibrahim (a.s.)´m Sâriye hakkındaki; "bu benim kardeşimdir" sözü, aynı zamanda İbra him´in Sâriye´yi o sırada o Cebbar´ın nikahlaması için boşamak istemesi göz önüne alındığında; diğer peygamberlerden herhangi birinin hanı mının başkası tarafından nikahlanmasının haram olmadığına delil sa yılabilir." [66]

Hakim ve Beyhaki Huzeyfe´nin, kendi hanımına şöyle dediğini ri vayet etmiştir: "Ey hanımım, eğer sen cennettâ de benim hanımım ol mayı arzu edersen, benden sonra başkası ile evlenmemelisin! Zira cennetlik bir kadının cennetteki kocası, dünyada iken en son kocası kim ise odur." [67]

işte Huzeyfe´nin dile getirdiği bu sebebtendir ki, Peygamberimizin hanımlarının, O´ndan sonra bir başkası ile evlenmesi haram kılınmıştır. Zira peygamberimizin hanımları, cennette de peygamberimizin hanım ları olacaktır. Sonra peygamberimizin hanımları, bütün mü´minlerin a-nalarıdırlar. Bu bakımdan da onlardan herhangi birinin, bir başkası tarafından nikah edilmesi mümkün değildir. Aksi halde böyle bir şey, Peygamber Efendimiz´in çok yüksek makamına da ters düşerdi. Sonra, Peygamber Efendimiz vefatından sonra da kabrinde diri bulunmaktadır. Bu bakımdan da, böyle bir şey doğru olamazdı. [68] Bu yüzdendir ki el-Mâverdi, Peygamberimiz' in vefatından sonra hanımlarının dört ay on Ahzab suresi, 53 günlük Ölüm iddetini çekmelerine gerek olmadığına dair bir söz naklet-miştir. Peygamberimizin bayatta iken ayrıldığı hanımı ile bir başkasının nikahlanmasmın haram olup olmadığında ise bir kaç söz vardır. Bun lardan biri: Onun da başkası ile evlenmesinin haram oluşudur. îmam-ı Şâfn bunu savunmaktadır. Ayetin umumuna bakarak el-Ravzâ´da sahih görülen mezheb de budur.

"Peygamberimiz´den sonra" denilince; Peygamberimiz´in vefatın dan sonra demek değil "Peygamberimiz´in nikahlamasından sonra" de mektir. [69] Tabii bunun zıddını söyleyenler de olmuştur. Üçüncü söz: Peygamberimizin hanımlarından Peygamberimizle birleşmesi gerçek leşmiş olanların bir başkası tarafından nikah edilemeyeceği; nikahtan sonra birleşme gerçekleşmeden ayrılanın, bir başkası tarafından nikah edilebileceği merkezindedir. Nitekim el-Şerhu´s-Sağir´da bildirildiğine göre, îmam-ı Haremeyn ile îmam-ı Rafii, bu sözü seçmişler ve sahih görmüşlerdir. Buna delilleri de, Eş´aş bin Kays´m, Peygamberimiz´den birleşme gerçekleşmeden ayrılmış bulunan el-Müsteize ile evlenmiş ol masıdır. [70] Eş´aş, bu kadın ile evlendiği zaman; bunu haber alan halife Ömer, Eş´aş´ı recm ettirerek öldürtmek istemişti. Fakat kendisine, bu kadın ile Hz. Peygamber arasında nikahtan sonra birleşme gerçek leşmemiş olduğu haber verilmiş, o da bundan vazgeçmiştir, ihtilâf, Peygamber Efendimiz´in: "Allah ve Resulü ile dünyayı seçmek" arasında kendilerini serbest bıraktığı zaman dünyayı seçerek Peygamberimiz´den ayrılmış olanın üzerinde de vardır. îmam-ı Haremeyn ile îmam-ı Gazali arasında en sahih görülen; böylesinin nikah edilmesinin helâl olduğu şeklindedir. Hatta bazıları buna kesin olarak hükmetmiştir. Zira Pey gamber Efendimiz´in onları muhayyer bırakmasının hikmeti ancak bu şekilde anlaşılır, demişlerdir. Onlar da, dünyayı değil de, Allah ve Resûlü´nü seçince, dünyada da, çenette de Resûlüllah Efendimiz´in ha nımları olma mükafatını kazanmışlardır."[71]




[66] Müelitimiz´in bu İstidlal tarzı, son derece zayıftır. Zira İbrahim (a.s.) Sâriye´yi e-linden almalarından korktuğu için: "Bu benim kardeşimdir" demişti. Eğer "karımdır" deseydi, Sâriye´yi temelli almak maksadıyla İbrahim´i öldüreceklerdi. Zâlim hükümdar, Sâriye´yi zorla alıp nikahlamış olsaydı bile, hiç zâlimin yaptığı ile delîl göstermek doğru olur mu? Sonra İbrahim; Sâriye´yi boşamak istemiş de değildi! Müellifimizin bu iddiası yerinde değildir

[67] Ebud-Derdâ´nm da bu şekilde hanımına bir vasiyeti olmuştur

[68] Bunu, iddete manî bir dirilik mânâsında almak doğru değildir. Zira Efendimiz´in hanımları, O´ndan sonra iddetlsrini çekmişlerdir

[69] Ayetin zahirinin mânâsı, "O´nun ölümünden sonra" mânâsıdır

[70] Bu müsteîze; Ümeyme bınîı Nûmân adındaki kadındır. Bâzıları bunun, Leys´li prenses, bâzıları da Fâtıma binti Dahhâk olduğunu söylemiştir.

[71] Celaleddin es-Suyuti, Peygamberimizin Mucizeleri ve Büyük Özellikleri, Uysal Kitabevi: 2/373-374



[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Peygamberimizin, Kendisinden Sonra Hanımlarıyla Nikah Edilmesinin Haram Oluşudur
« Posted on: 19 Nisan 2024, 16:31:19 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Peygamberimizin, Kendisinden Sonra Hanımlarıyla Nikah Edilmesinin Haram Oluşudur rüya tabiri,Peygamberimizin, Kendisinden Sonra Hanımlarıyla Nikah Edilmesinin Haram Oluşudur mekke canlı, Peygamberimizin, Kendisinden Sonra Hanımlarıyla Nikah Edilmesinin Haram Oluşudur kabe canlı yayın, Peygamberimizin, Kendisinden Sonra Hanımlarıyla Nikah Edilmesinin Haram Oluşudur Üç boyutlu kuran oku Peygamberimizin, Kendisinden Sonra Hanımlarıyla Nikah Edilmesinin Haram Oluşudur kuran ı kerim, Peygamberimizin, Kendisinden Sonra Hanımlarıyla Nikah Edilmesinin Haram Oluşudur peygamber kıssaları,Peygamberimizin, Kendisinden Sonra Hanımlarıyla Nikah Edilmesinin Haram Oluşudur ilitam ders soruları, Peygamberimizin, Kendisinden Sonra Hanımlarıyla Nikah Edilmesinin Haram Oluşudurönlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes