๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ => Mucize Ve Büyük Özellikleri => Konuyu başlatan: Sümeyye üzerinde 02 Ocak 2010, 18:22:36



Konu Başlığı: Peygamberimizin, İbn-i Abbas´ın Halini Haber Vermesi
Gönderen: Sümeyye üzerinde 02 Ocak 2010, 18:22:36
Peygamberimizin, İbn-i Abbas´ın Halini Haber Vermesi


Beyhakî ve Ebû Nuaym, Abdü´l-Muttalib´in oğlu Abbas´tan rivayet eder: "Ben oğlum Abdullah´ı Peygamber Efendimiz´e göndermiştim, işini görüp dönecekti... Gittiğinde Peygamberimizin yanında bir adam gör müş ve birşey demeden dönüp gelmiş... Sonra Hz. Peygamber beni gör düğü zaman ben kendisine: "Ey Allah´ın Resulü, oğlum Abdullah´ı bir iş için size göndermiştim. O da yanınızda bir adam gördüğü için bir şey demeden dönüp gelmiş" dedim ve bunu, sırf O´nun yanındaki adama saygısından böyle yapmış olduğunu da haber verdim. Bunun üzerine Hz. Peygamber: "Demek o, O´nu görmüş mü?" dedi. Ben de "evet" dedim. O da: "Onun gördüğü Cebrail idi. Abdullah, sonunda gözleri âmâ olmadan ölmez ve mutlaka kendisine çok geniş bir ilim de yerilmiş olacaktır" bu yurdu. [184]

Ebû Nuaym ise, îbn-iAbbas´ın kendisinden şu haberi nakletmiştir; Bir gün Peygamber (s.a.v,) bana dedi ki: "Ey Abdullah, sonunda senin gözlerin âmâ olacaktır." Nitekim de öyle oldu. Yine bir defasında Hz. Peygamber bana: "Gün gelecek, suya batacak ve Ölümden döneceksin!" buyurmuştu. Nitekim gün geldi ben, Taberiye gölüne düşüp ölümden döndüm. Bir defasında da Hz. Peygamber bana, fitneden sonra bir hicret yapacağımı söylemişti. Öyle ümid ediyorum ki bu işaret buyurulan hic ret de, Ali bin Ebû Talib´in oğlu Muhammed bin Hanefi´ye´ye olan hicre-timdir. Böyle söylemekle bir yanlışım varsa, Allah beni affetsin. Ali ile oğlu Muhammed´den de Allah razı olsun!"[185]



[184] Ibn-i Abbas´ın Peygamber´in yanına gittiği zaman Cebrail´i görmüş olması İle gözlerinin amâ olması arasındaki sebeb ve bağlılığı anltyamayız. Gerçekten de sonunda Ibn-i Abbas´ın gözleri amâ olmuştur. Fakat ölümünden bir müddet önce de açılmıştır. Kendi sine çok geniş bir ilim verilmiş olmasına gelince: Daha Önce de belirttiğimiz gibi, O, ilminin çokluğu sebebiyledir ki "bahrideniz", "el-hıbr, yani ümmetin alimi" olarak anılıyordu.

[185] Celaleddin es-Suyuti, Peygamberimizin Mucizeleri ve Büyük Özellikleri, Uysal Kitabevi: 2/278.