๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ => Mucize Ve Büyük Özellikleri => Konuyu başlatan: Sümeyye üzerinde 08 Ocak 2010, 23:48:43



Konu Başlığı: Peygamberimizin Ehli Kitâbtan Bir Kadını Nikahlamasının Kendisine Haram Olması
Gönderen: Sümeyye üzerinde 08 Ocak 2010, 23:48:43
Peygamberimizin Bir Özelliği De, Ehli Kitâbtan Bir Kadını Nikahlamasının
Kendisine Haram Olması İdi...


Ebâ Dâvâd Nâsih´inde Mücâhid´den şu haberi rivayet etmiştir: ´Yüce Allah´ın Peygamberimiz´e hitabla: "Bundan böyle artık sana, ka dınlarla evlenmek haramdır" [61]buyurması; Peygamber Efendi-miz´e, ehl-i kitâbtan olan kadınlarla evlenmeyi yasaklamıştır." [62]

Yine Mücâhid´den Sâid bin Mansûr´un bir rivayeti bulunmakta. Bu rivayete göre de Mücâhid, aynı âyetle ilgili olarak şöyle demiştir: "Yüce Allah´ın bu yasağı, yahûdî ve nasrânî kadınlarıyla ilgilidir. Onla rın, Peygamber´e zevce, mü´minlere anne olmaya lâyık olmadıklarını bildiriyordu."

Bizim Mezhebin (Şâfu Mezhebinin) âlimleri derler ki: "Peygam-berimiz´in hanımları, hem mü´minlerin anneleri, hem de cennette ebe diyen Peygamberimiz´in eşleri oldukları için, bunların, yâni gayr-i müslim kadınlarının O´na eş olmaları haram kılınmıştır. Zira O´nun eş lerinin, O´nunla ebediyen cennette beraber olmaları münâsebetiyle, aynı zamanda O´nun derecesinde bulunmaları gerekmektedir. Buna göre, çok yüksek şeref de kazanmış olmaktadırlar. Hem, Sevgili Peygamberimiz, gayr-i müslim kadınlarıyla arkadaşlık etmekten de hoşlanmazdı. Ayrıca Peygamberimiz´e nikahlanacak bir kadın, müslümanlardan biri bile olsa, Allah yolunda hicret etmiş olması da şart idi. Müslüman bir kadı nın, Peygamberimiz´e nikahlanabilmesi için, hicret etmiş olması şart o-lursa; müslüman dahî olmamış bir kadının Peygamberimiz´e helâl olmayacağı-, kolaylıkla anlaşılır."

Şafiî Mezhebi âlimlerinden Ebû îshâk şöyle demektedir: "Eğer Pey gamberimiz, gayr-i müslim bir kadını nikahlamış olsaydı, Peygamberi-miz´în keremi ve şerefi için o kadına islâm hidâyeti nasîb olurdu." [63]

Mezhebimiz âlimlerinden bâzıları, Peygamber Efendimizin ehl-i kitaptan olan bir câriye edinmesinin de kendisine haram olduğunu söy lemişlerdir. Fakat, en sahîh kavle göre, bu kendisine haram değildir. Nitekim el-Hâvî adlı kitabında el-Mâverdî şöyle demektedir: "Peygam ber (s.a.v.), cariyesi Reyhâne´yi, henüz o müslümanhğı kabul etmemiş ken câriye edinmişti." Mâverdî´nin bu sözüne göre, "Peygamber Efendimiz´e bu durumda; böyle bir cariyesine müslüman olmasını şart koşması, müslümanlığı kabul ettiği takdirde onu tutması, kabul et e-diği takdirde ise, onu terk etmesi üzerine vâcib mi idi, değil mi idi?" diy ihtilâf edilmiştir ve iki vecih üzerinde durulmuştur: Birincisine göre: "Peygamberimiz´in onu iki seçim arasında muhayyer bırakması vâcib idi. Eğer müslüman olmayı kabul ederse, ne güzel! Bu takdirde o da; âhirette ebediyen Peygamberimiz´in eşi olur." ikinci kavle göreyse; Pey-gamberimiz´in onu iki seçim arasında muhayyer kılması vâcib değildir. O, kendi isteği ile dilerse müslümanhğı kabul eder. Eğer etmezse, Pey-gamberimiz´in böyle bir kitabî (ehli kitap) cariyesinden ayrılması ge rekmez. Nitekim Reyhâne misâli, buna delâlet eder."[64]





[61] Ahzab suresi, 52

[62] Bu, bir delîle dayanmayan bir tahsîstir. Zira ilgili âyette: "Kadınlarla..." buyurul-muştur ve bütün kadınlara şâmildir. Bunu, yalnız ehl-i kitâbtan olan kadınlar olarak anlamak ve böyle bir tahsisde bulunmak, doğru değildir.

[63] Bu, delile dayanmayan bir faraziyedir. Peygamberimiz, eğer ehl-İ kitâbtan birini nikahlamış olsaydı, müslüman olması için onu zorlayamazdı. Eğer o, kendi irâde ve isteği ile müslaman olursa, mü´minlerin annesi ve Peygamberimizin ebedî eşi olmayı kazanmış olur du. Eğer kendi dîni üzerinde isrâr ederse, bunlardan bir şey kazanamazdı. Fakat sahîh olanı, Peygamberimiz ehl-i kitabdan biriyle nikah akdi yapmaz, ona cariyesi (mülk-i yemini) olarak mâlik olurdu.-

[64] Celaleddin es-Suyuti, Peygamberimizin Mucizeleri ve Büyük Özellikleri, Uysal Kitabevi: 2/464-465.