๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ => Mucize Ve Büyük Özellikleri => Konuyu başlatan: Sümeyye üzerinde 07 Ocak 2010, 23:12:15



Konu Başlığı: Peygamberimizin Bir Özelliği De, Kendisini Rüyada Görmenin Hak Olduğudur
Gönderen: Sümeyye üzerinde 07 Ocak 2010, 23:12:15
Peygamberimizin Bir Özelliği De, Kendisini Rüyada Görmenin Hak Olduğudur


Buhari ve Müslim Ebû Hüreyre´den rivayet ederler. O şöyle demiş tir: Peygamber (s.a.v.) bir hadislerinde şöyle buyurdular:

"Beni rü´yasmda gören, gerçekten beni görmüştür. Çünkü şeytan benim suretime temessül edemez (benim suretimde görünemez)!" [104]

Kadı Ebû Bekir bu konuda kısa bir açıklamasında demiştir, ki: "Bu hadisin manası, rüyasında peygamberimiz´i gören kişinin gördüğü bu rüya, gerçek bir rüyadır. Azğas u ahlâm değildir. Yani hiçbir mana ifade etmeyen karışık hayallerden ibaret değildir. O kişinin gördüğü bu rü´ya. sahih ve sâlih bir rü´yadır."

Diğer bazı alimler de: "O´nu rü´yasında gören, hakikaten onu gör müş olur" demişlerdir. [105] Bazıları ise; "Peygamberin (s.a.v.) bir ö-zelliği olarak, O´nu rüyada görenin bu rü´yası, gerçekten sahih bir rüyadır. Zira şeytan onun suretine giremez. Şunun için giremez ki, şeytanın Peygamberimiz´in dilinden birtakım yalanlar uydurmasına ve bu yolla bir müslümanı rü´yasmda sapıtmasına imkan kalmaya... Nite kim şeytanın, Peygamberimiz´in suretine girip de uyanık olan bir müs-lümana "ben senin peygamberinim" diyebilmesine de imkan verilmemişti. Bunda, hem peygamberimiz´in kerem ve şerefinin büyük lüğü, hem de onun ümmetine bir büyük iyilik ve ikram vardır."

İmam-ı Nevevi´nin Müslim Şerhi´ndeki açıklaması ise şöyledir: Bir kimse rü´yasında peygamber´i (s.a.v.) görse ve rüyasında Peygamberi miz kendisine bir şey emretse, bu şey de aslında dinimizin teşvik ettiği amellerden bulunsa; yahud Peygamberimiz kendisini bir işden menetse, bu şey de aslında menedilen şeylerden olsa; bu taktirde bu rü´yayı gören kişiye O´nun bu emri veya nehyi ile amel etmesi müstehab olur." [106]

Fetâvâ´l-Hannâti adlı kitapta da şöyle denilmektedir: "Bir kimse, rü´yasında Hz. Peygamber´i, O´nun hakkında kitapların verdikleri bilgi lere uygun bir şekilde görmüş olsa ve O´na bir meselenin hükmünü sor sa, Hz, Peygamber de kendisine, kendisinin takip ettiği mezhebe aykırı bir şekilde cevap vermiş olsa; fakat verilen bu hüküm dinin naslarına ve icmâa muhalif bulunmasa; bu rüyayı gören kişi nasıl hareket edecektir? İşte bu hususta iki vecih vardır. Birincisi: "Hz. Peygamber´in, rü´yasında kendisine söylediği sözüyle emel eder. Zira O´nun sözü mezhepten ve kıyastan önce gelir" şeklindedir. İkinci vecih ise: "Hayır onunla amel etmez. Zira kıyas delildir. Rüyalar ise şer´i bir delil teşkil etmez. Bir rü´yaya dayanarak delil terk edilemez" şeklinde ifade edilmiştir."

Üstâd Ebû İshâk el-İsferâinı nin Kitâbü´l-Cedel´inde ise şöyle de nilmektedir: "Rü´yasında Peygamber´i (s.a.v.) görüp de O´ndan bir emir almış olan bir kimsenin, bu emre uyup uymayacağı hakkında iki kavil bulunmaktadır. Birincisine göre uymaz. Bunun açıklamasında ise: "Çünkü rü´yâda aldığı emir veya nehiy hakkında tam bir kanâat hasıl edemez. Yoksa rü´yânm kendisi hakkında şek ettiği için değil... Nitekim râvîlerin rivayet yollarıyla gelen haberler için de, âkil ve âdil râvîlerin, o haberi güzelce zapt etmiş olmaları aranmaktadır. Uykuda rü´yâ göre nin ise, bu hususta ve bu şekilde bir garantisi yoktur..."

Kâdî Huseyn´in Fetâvâ´sında da böyle denilmiştir ve misâl olarak Hilâl meselesi ele alınmış ve şöyle açıklama yapılmıştır: "Meselâ birisi Şâbân´m otuzuncu gecesi rü´yasında Ramazan Hilâli´ni görse ve ertesi günün Ramazan olduğu kabul edilir mi? Önceki meselede kabul edil mediği gibi, bu meselede de kabul edilmez..."

Kâdî Şürayh´a âit Ravdatü´l-Ahkâm adlı kitapta yapılan bir açık lama şu merkezdedir: "Birisi rü´yasında Peygamber (s.a.v.)´i görse ve Peygamber kendisine: "Falancaya söyle, onun falancaya şu kadar borcu vardır!" dese, bunu işiten için, bu şekilde amel edip şahitlik yapma yet kisi ve vazifesi var mıdır? işte bunda dahî iki vecîh ileri sürülüp ihtilâf edilmiştir." [107]



[104] Bu keyfiyet, tam doğrusunu Allah bilir yâ, herhalde Peygamberimiz´i sağlığında dünya gözüyle görüp de çok iyi tanımış birisinin, rü´yasmda dahi onu gördüğü zaman, uya nıkken gördüğü aynen uyduğuna kesin kanâat getirmiş olmasıyla ilgilidir. Fakat hayatında Hz. Peygamber´i görmemiş birisi için, bu hususta kesin kanâate varmak çok zor olsa gerek tir.

[105] Hakikaten O´nu görmüş olması kabul edilmez. Zira bu taktirde onu uyanıkken ve hakikaten görenle, rü´yasmda gören arasında fark olmaması gerekir ki, bu ise doğru de ğildir. Aslında bu, kâdi Ebû Bekir´in dedediği gibi, o kişinin gördüğü rü´ya; bâtıl ve hayâl ol-mavıo gercek ve sahih bir anlama aittir.

[106] Uykuda görülen rü´yâ ile; aslolan herhangi bir şer´i hükmün sabit olmamasıdır.

[107] Rü´yâ iie Ramazan Hilali sabit olmayacağı gibi, şahitlik yapmak yetkisi ve görevi de sabit olamaz. Nitekim sevgili Peygamberimiz bir hadislerinde aynen şöyle buyurmuştur: "Sen sâhidlik yapacağın bir şeyi, güneş gibi aşikar gördüğün zaman, şahitliğini yap!

Celaleddin es-Suyuti, Peygamberimizin Mucizeleri ve Büyük Özellikleri, Uysal Kitabevi: 513-514.


Konu Başlığı: Ynt: Peygamberimizin Bir Özelliği De, Kendisini Rüyada Görmenin Hak Olduğudur
Gönderen: Ramazan. üzerinde 03 Nisan 2015, 16:37:57
Es Selamün Aleyküm ve Rahmetullahi ve Berekatühü . şeytan , Peygamber Efendimiz (S.A.V.)'in suretiyle bizlere rüyalarımızda görünemez. Eğer bir kimseye Peygamber Efendimiz  (S.A.V.) rüyasında görünürse bu sahihtir . Bu yüzden şeytan Efendimizin  (S.A.V.) suretiyle bizlere görünemez. şeytanın gücü , hile ve tuzakları sınırlıdır . Yüce Allah bizleri şeytanın şerrinden korusun .
                                                                         AMİN


Konu Başlığı: Ynt: Peygamberimizin Bir Özelliği De, Kendisini Rüyada Görmenin Hak Olduğudur
Gönderen: Yakupcan üzerinde 03 Nisan 2015, 20:11:12
Şeytan Hz.Muhammed'in suretine görünüp bizim rüyalarımıza girmeden men edilmiştir.
Yani biri rüyasında Hz. Muhammed'i görürse gerçekten görmüş demektir.