> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > İslam Tarihi Eserleri > Hazreti Muhammed a.s.v > Mucize Ve Büyük Özellikleri > PeygamberimizinOnun Vefat Ettiği Yere Defnedilmesi Cenaze Namazının ÜçGün olmasi
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: PeygamberimizinOnun Vefat Ettiği Yere Defnedilmesi Cenaze Namazının ÜçGün olmasi  (Okunma Sayısı 2907 defa)
07 Ocak 2010, 23:55:58
Sümeyye

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 29.261



Site
« : 07 Ocak 2010, 23:55:58 »



Peygamberimizin Özelliklerinden Biri De, Onun Vefat Ettiği Yere Defnedilmesi Ve
Cenaze Namazının Üç Gün Sürmesidir


Peygamber´in (s.a.v.) özelliklerinden biri de, O´nun vefat ettiği yere defnedilmesi ve cenaze namazının üç gün sürmesidir. Keza kabrine ka dife yayılması da O´nun bir özeliği idi.

Îbni Sa´d îkrime´den şöyle nakleder: Peygamber (s.a.v.), vefatından sonra kabrinin kenarına konuldu ve üzerine namaz kılındı. Vefat günü Pazartesi idi. Kabrine defnedildiği vakit ise, ertesi günün gecesridi."

Beyhakî´nin îkrime kanalıyla Îbni Abbas´tan rivayeti de şöyledir: "Peygamber´in (s.a.v.) cenazesi hazırlanıp kabrinin kenarına, Pazartesi gününün öğle vakitlerinde konulmuştu... Salı günü Güneş battığında ise, hâlâ insanlar O´nun namazım kılmakta idiler."

îbni Sa´d´m Sehl bin Sa´d el-Sâidî´den rivayeti ise şöyledir: "Pey gamber (s.a.v.), Pazartesi günü vefat etti... Pazartesi günü, Salı günü namazı kılınmaya devam edildi. Nihayet Çarşamba günü defnedildi." [24]

Beyhakî´nin Mekhûl´dan nakli de şöyledir: "Peygamber (s.a.v.), vefatından sonra, üç gün kabrine defnedilemedi. İnsanların onun üzeri ne kıldıkları cenaze namazı üç gün sürdü... İnsanlar; bölük bölük gelip namazını edâ ediyorlardı. Saf tutmuyorlar ve bir imama da uymuyor lardı."

Yine Beyhakî ile îbni Sa´d´ın îbni Abbas´tan rivayetleri de şöyledir: "Peygamber1 in (s.a.v.) vefatından sonra, nereye defnedileceği hususunda ihtilâfa düşüldü... Bâzıları: "O´nu, Mescid´e defnedelim!" dediler. Bâzıları: "Medine Kabristanına defnedelim!" dedi. Ebû Bekir de: "Ben, Peygamber´in (s.a.v.) kendisinden duydum! O, bu hususta şöyle buyurmuştu: "Hiç bir peygamber, vefat ettiği yerden başka bir yere defnedil-memiştir!" işte Ebû Bekir´in bu sözü üzerine Peygamberimiz´in üzerinde vefat ettiği yatak kaldırıldı, bu yatağın serildiği yere O´nun kabri kazıldı ve O buraya defnedildi."

(Bu rivayetin, mevsûl ve mürsel başka tarikleri de bulunmakta dır.) [25]

îbni Sa´d, ibniEbû Müleyke´den nakleder. O şöyle der: "Peygamber (s.a.v.) bir hadîslerinde şöyle buyurmuştur: "Allah´ın vefat ettirdiği her bir peygamber, ancak vefat ettiği yere defnedilmiş tir."

Beyhakl, Salim bin Ubeyd´den nakleder. Salim bin Ubeyd, Askâb-ı Suffe´den olan bir zâttır ve şöyle demiştir: "Peygamber (s.a.v.) vefat et tiği zaman, Ebû Bekir gelip içeri girdi. Sonra dışarı çıktı... Bu sırada kendisine: "Resûlüîlah (s.a.v.) vefat etti mi?" diye soruldu. O da: "Evet" diye cevâb verdi. Onun bu cevâbı ile, Peygamberimiz´in artık vefat etmiş olduğunu anladılar. Sonra kendisine: "Peki O´nun namazını nasıl kıla­cağız?" diye soruldu. O da: "Önümüzde bir imam bulunmaksızın, bölük bölük girip O´nun üzerine namazını kılacaksınız" dedi. Onlar da onun dediği gibi yaptılar. Onlar daha sonra: "Peygamberimiz defnedilecek midir?" dediler. O da: "Evet" dedi. "Nereye defnedilecek?" diye sordular. O da: "Vefat ettiği yere" karşılığını verdi. Onlar da, bunun böyle yapıl ması gerektiğini anladılar ve öyle yaptılar."

(Ebû Yâlâ´nm rivayetine göre, Aişe, bu husustaki ihtilâf sırasında, Ali´nin dahi bu şekilde söylediğini ifâde etmiştir.)

Ahmed, îbni Sa´d ve Beyhakl îbni Abbas´tan rivayet ederler: O şöyle demiştir: "Peygamberimiz´in (s.a.v.) vefatından sonra, O´nun kabrini kazmayı mûrad ettikleri sırada, bu işi kimin yapacağım müzâkerede bulundular. Bu sırada Medine´de müslümanlarm kabrini kazan iki kişi vardı. Bunlardan biri Ebû Ubeyde, diğeri de Ebû Talha idi. Ebû Ubey-de´nin usûlü şakk, Ebû Talha´nın usûlü da lahd idi. Peygamberimiz´in amcası Abbas, iki adam çağırıp bunlardan birini Ebû Ubeyde´ye, diğerini de Ebû Talha´ya yolladı. Hangisi erken gelirse, Resûllüllah´ın kabrinin ona göre olmasını istedi ve: "Ey Allah´ım, sevgili peygamberimiz için sen, hangisi hayırlı olacaksa, onu nasîb eyle!" diyerek de istihare, yâni ha yırlısını Allah´tan isteme şeklinde bir duada bulundu. Ebu Talha erken bulunup erken oraya geldi ve Resûlüllah´m kabri de böylece, lahd usûlüne göre kazılmış oldu." [26]

îbni Sa´d, Hâkim ve Beyhakî Aişe´den nakleder. O şöyle demiştir: "Ben rü´yâmda üç Ay görmüştüm... Bu üç Ay, semâdan kucağıma düş tü... Babam Ebû Bekir´e bu rüyamın tâbirini sordum. O da dedi ki: "Yeryüzünün en hayırlı üç insanı senin odana defnedilecektir." Pey gamber (s.a.v.) vefat ettikten sonra benim odama defnedildi. Babam da bana dedi ki: "Ey Aişe, işte senin rüyanda gördüğün üç Ay´dan birincisi ve en hayırlısı! Senin odana defnedilmiş bulunmaktadır."

îbni Sa´d, îbni Abbas´ın şöyle dediğini nakleder: "Peygamber (s.a.v.), kabrine defnedilin e zden ve konulmazdan önce, altına kırmızı renkli bir kadife serildi. Sonra bunun üzerine konuldu." işte îbni Ab bas´ın bu rivâyetiyle ilgili olarak Vekî´ der ki: "Bu, sâdece Peygamberi-miz´e hâs idi. O´nun bir özelliği idi."

(Bu hadîsi, Vekî´in bu sözü olmaksızın Müslim dahî rivayet etmiş tir.) [27]

îbni Sa´d, Hasanın da şöyle dediğini nakletmiştir: "Resulüllah (s.a.v.) Efendimiz bir hadîslerinde: "Benim kabrim de lahdim açıldığı zaman, altıma şu kadifemi seriniz! Biliniz ki yeryüzü, Peygamberin ce sedine, musallat olamaz..."

Bezzâr, sahih bir senedle îbni Saîd´den şöyle rivayette bulunur: Biz, Resulüllah (s.a.v.)´i kabrine defnettikten sonra, aradan henüz fazla bir zaman geçmeden, kalbi erimizin çok değiştiğini hissettik..."

îbni Sa´d, Hâkim ve Beyhakî´nin Enes´ten rivayetleri de şöyledir: "Peygamberin (s.a.v.) vefat ettiği gün, sanki Medine´nin üzerine koyu bir zulmet çökmüştü!... Her şey, kapkaranlık idi. O´nun kabrine defnedilip ellerimizin toprağını silkeleyerek hayâta döndük... Aradan çok zaman geçmeden, kalblerimizde çok değişiklik oldu."

(Yine Hâkim ile Beyhakî´nin Enes´ten diğer bir rivayetleri de, buna yakın bir mealdedir.)[28]






[24] Bu husustaki ifadelerde mühim bir fark bulunmamaktadır. Zira: "Salı günü def­nedildi" diyenin maksadı, Salı günü akşamında defnedildiğini haber vermektir. "Çarşamba günü defnedildi" diyenin maksadı da, Çarşamba gününün gecesinde defnedildiğini haber vermekten ibarettir.

[25] Ebû Bekr"İn bu hadisi rivayet etmesiyle de, vâki´ ihtilaf sona ermiştir. Zaten Peygamberimiz´in ashabı hep böyle idiler. Bazı meselelerde ihtilaf ve İçtihat ederler. Pey gamberimiz´in bir hadisi nakledilince de, işi o noktaya bağlıyarak ihtilaft sona erdirirlerdi.

[26] Tirmizi´nin rivayetine göre de: Peygamberimiz´in kabrini kazan ve (ahdini (sap­masını) yapan Ebû Talha idi. Altına kadifeyi seren de Şakrân idi.

[27] Yani başka herhangi bir kimsenin kabrine defnedilirken, altına bir yaygı sermek müstehab değildir. (Başkaları için böyle bir şey, güzel görülmemiştir.)

[28] Celaleddin es-Suyuti, Peygamberimizin Mucizeleri ve Büyük Özellikleri, Uysal Kitabevi: 546-548.


[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: PeygamberimizinOnun Vefat Ettiği Yere Defnedilmesi Cenaze Namazının ÜçGün olmasi
« Posted on: 29 Mart 2024, 13:42:24 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: PeygamberimizinOnun Vefat Ettiği Yere Defnedilmesi Cenaze Namazının ÜçGün olmasi rüya tabiri,PeygamberimizinOnun Vefat Ettiği Yere Defnedilmesi Cenaze Namazının ÜçGün olmasi mekke canlı, PeygamberimizinOnun Vefat Ettiği Yere Defnedilmesi Cenaze Namazının ÜçGün olmasi kabe canlı yayın, PeygamberimizinOnun Vefat Ettiği Yere Defnedilmesi Cenaze Namazının ÜçGün olmasi Üç boyutlu kuran oku PeygamberimizinOnun Vefat Ettiği Yere Defnedilmesi Cenaze Namazının ÜçGün olmasi kuran ı kerim, PeygamberimizinOnun Vefat Ettiği Yere Defnedilmesi Cenaze Namazının ÜçGün olmasi peygamber kıssaları,PeygamberimizinOnun Vefat Ettiği Yere Defnedilmesi Cenaze Namazının ÜçGün olmasi ilitam ders soruları, PeygamberimizinOnun Vefat Ettiği Yere Defnedilmesi Cenaze Namazının ÜçGün olmasiönlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes