๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ => Mucize Ve Büyük Özellikleri => Konuyu başlatan: Sümeyye üzerinde 08 Ocak 2010, 23:00:13



Konu Başlığı: Peygamberimize Vaçıb Olan Bazı Özelliklerine Ait Bir Bölüm
Gönderen: Sümeyye üzerinde 08 Ocak 2010, 23:00:13
Peygamberimize Vaçıb Olan Bazı Özelliklerine Ait Bir Bölüm


Denilmiştir ki: "Peygamberimiz´in özelliklerinden biri de, O´nun hoşuna giden bir şey gördüğü zaman, "Lebbeyk! înnel-ayşe ayşü´l âhirâti" demesi, üzerine vacibdi." Bunu, el-Râfii nakletmiştir. [27]

Yine denilmiştir ki: "Peygamberimiz´in farz namazlarını, hiç bir halel ve eksik bırakmaksızın edâ etmesi üzerine vâcib idi." Bunu da bu şekilde nakleden el-Mâverdi olmuştur. Başkaları da bunu benimsemiş tir. [28]

Îbnü´l-Kâs´m Telhis adlı kitabında anlattığına, el-Kaffâl´m dediği ne ve Nevevi´nin Zevâidur-Ravza´da naklettiğine göre; Peygamber´e (s.a.v.) vahiy geldiği zaman, kendisinden ve dünyasından geçerdi. Fakat bu halde dahi kendisinden namaz, oruç ve diğer hükümler sakıt olmaz dı." Bunun böyle olduğunu, Ibni Seb´ ise, kesinlikle hükmetmiştir. [29]

Peygamberimiz´in üzerine vacib olduğu kabul edilen özelliklerin den biri de, niyet edip başlamış olduğu nafile ibâdetlerden herhangisi olursa olsun, onu tamamlamasıdır. Bu da Ravza adlı kitapta anlatıl mıştır." [30]

O´nun vacib olan özelliklerinden biri de, insanlarla haşir-neşir o-lurken, onların arasında bulunup onlarla konuşurken bile Allah´ı müşâhade etmekten hiç ayrılmamasıdır. [31]

Keza o, bütün insanların tamamı itibariyle mükellef bulundukları ilim ve irfana, tek basma mükellef idi ve herhangi bir şeye, en güzel karşılık ne ise, onunla karşılık vermekle mükellef idi. [32] Keza bir diğer özelliği de, bazen kalbine darlık veya dalgınlık gelirdi. O da Rab-bi´ne günde yetmiş defa istiğfarda bulunurdu.[33]

Bunların hepsini, Şafii mezhebi âlimlerinden Îbnü´l-Kâs, Telhis adlı kitabında anlatmıştır. îbni Seb de... Allame Cürcani ise, el-Şâfîi adlı eserinde, O´nun özelliklerinden biri olarak da şunu söylemiştir: ´İmam lığın fazileti, Peygamberimiz Muhammed (s.a.v.)´in hakkında, müezzin likten daha üstündür. Başkaları hakkında ise böyle değildir. Zira Peygamber Efendimiz, sehiv ve galat üzerinde bırakılmaz. Başkaları ise, sehiv ve galatından haberdar olmamış olabilirler,"

Ben de derim ki: Peygamberimizin bu özelliği üzerinde; kesin ola rak bunun böyle olduğuna hükmetmek suretiyle ihtilafa mahal bırak mamak lazımdır. Fakat başkaları hakkında, imamlık mı af dal, yoksa müezzinlik mi afdal diye, ihtilaf edilebilir."[34]



[27] Sahîh olarak sabit olduğuna göre, Efendimiz hoşuna giden bir şey gördüğü za­man; "İyi ameller, ancak kendisinin nimeti sayesinde tamamlanan Allah´a hamdolsun!" diye rek hamdederdi. Kerîh bir şey gördüğü zaman ise; "Her hal üzerine Allah´a harnd olsun!" diyerek hamdederdi.

[28] Bunu, Efendimiz´in bir hususiyeti saymanın doğru olmayacağı kanâatindeyiz... Zira her mükellef kul dahi, namazını bir halel ve eksik bırakmaksızın edâ etmekle mükelleftir. Bundan dolayıdır ki, namazını kötü bir şekilde kılana hitaben: "Git namazını kıl, zira sen namaz kılmadın!" buyurulmuştur.

[29] Bazân Peygamber Efendimiz namazda iken dahî, vahiy geldiği olurdu. Nitekim namazdayken, ayakkabılarını çıkarmış, O´na uyarak ashâb dahî çıkarmıştı... O´nun ashaba: "Siz niçin ayakkabılarınızı çıkardınız?" diye sorması üzerine; "Sana uyarak çıkardık" ceva bını almış ve: "Ben Cebrail´in bana vahiy getirip ayakkabımda pislik olduğunu bildirmesi ü-zerine çıkarmıştım. Sizler mescid´e girmeden ayakkabılarınızı kontrol ediniz, bir pislik varsa gideriniz. Sonra giyip namazı onunla kılınız!" buyurulmuştur.

[30] Hanefî Mezhebine göre bu, herkes için böyledir. Peygamberi m iz´e hâs bir keyfi yet değildir. Herkes, başladığı nafile ibâdetini, bir özür sebebiyle bırakmış bile olsa, sonra bunu kaza etmesi gereklidir.

[31] Bu, bâzı tasavvufçulara âit bir sözdür. Onlar bu sözle demek isterler ki: "Pey­gamberim iz´den başkası, Hakk´ın müşahedesinde müsteğrak olduğu zaman, halktan fânî oiur. Artık Hakk´tan başka bir şey görmez..." Onların fena fillah dedikleri böyle bir hâl ve makam ile ilgili olarak, Allah´ın dininde bir emir ve övgü ise yoktur. Ashâb-ı Kiram efendileri miz, evliyanın en büyükleri oldukları halde, asla "fena fillah, cezbe, istiğrak..." gibi şeyler iddia etmemişlerdir. Halbukî onlar, dâima Hakk´ın müşahedesinde ve tâatinde idiler

[32] Bu ona bir teklif değil, Allah´ın kendisini bununla bir teşrîfi idi. Bununla birlikte O: "Rabbim, ilmimi artır!" niyazında bulunurdu.

[33] O, günde yetmiş defa istiğfarda bulunur ve bu kendisine vâcib olursa, bizlerin hakkında bu daha vâcib (daha gerekli) olmaz mı?...

[34] Celaleddin es-Suyuti, Peygamberimizin Mucizeleri ve Büyük Özellikleri, Uysal Kitabevi: 2/452-453.



Konu Başlığı: Ynt: Peygamberimize Vaçıb Olan Bazı Özelliklerine Ait Bir Bölüm
Gönderen: Ramazan. üzerinde 02 Nisan 2015, 15:22:11
Es Selamün Aleyküm ve Rahmetullahi  ve Berekatühü .  Efendimize Vacip olan bazı hususlar vardır . Efendimizin de bize bıraktığı sünneti vardır . Efendimiz veda hutbesinde kendisinin sünnetine ve Kur'an'a sımsıkı sarıldıkça doğru yoldan ayrılmayacağımızı buyurmuştur . Sünnet olan bazı şeyler :
Ezan okunurken hiçbir şey yapmadan oturmak,ve tekrar etmek
Her işe besmele ile başlamak
Her cuma sadaka vermek
Bunlar sadece birkaç  tane bize sünnet kılınan durumlardır.


Konu Başlığı: Ynt: Peygamberimize Vaçıb Olan Bazı Özelliklerine Ait Bir Bölüm
Gönderen: ✿ Yağmur ✿ üzerinde 02 Nisan 2015, 17:15:43
ve aleykum selam;
Keza o, bütün insanların tamamı itibariyle mükellef bulundukları ilim ve irfana, tek basma mükellef idi ve herhangi bir şeye, en güzel karşılık ne ise, onunla karşılık vermekle mükellef idi. [32] Keza bir diğer özelliği de, bazen kalbine darlık veya dalgınlık gelirdi. O da Rab-bi´ne günde yetmiş defa istiğfarda bulunurdu.[33]

Peygamber efendimiz sav in kimseyi kırmadan veya incitmeden karşılık vermesi de vacip olduğu davranışlardan biriymiş..Sıkıntıya veya darlığa düşen birisine de yardım etmesi de vacip davranışlarındandır..Peygamber efendimiz sav in sünnetlerine sahip çıkıp ,onları hayatına geçirenlerden etsin inşallah..