> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > Çeşitli Konularda Eserler > Merak Ettiklerimiz > İslam Alimlerinin Evrim Görüşü
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: İslam Alimlerinin Evrim Görüşü  (Okunma Sayısı 1945 defa)
21 Temmuz 2010, 19:04:23
Zehibe

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 31.681



Site
« : 21 Temmuz 2010, 19:04:23 »



İSLÂM ÂLİMLERİNİN EVRİM GÖRÜŞÜ
 

Prof. Dr. Âdem TATLI

İslâm âlimlerinin, canlıların yaratılışı ve gelişmesiyle alâkalı düşünceleri zaman zaman yanlış değerlendirilmektedir. Bunda bazı tâbir ve terimlerin değişik anlaşılmasının rol oynadığı mu­hakkak. Farklı değerlendirmeye sebep sadece bu değil, tabiî. Bilhassa evrimciler, onların bu konudaki görüşlerini istismar ediyorlar. Bu tip yanlış anlaşılmalara ve istismara mani olmak için, İslâm âlimlerinin konuyla alâkalı eserlerinden bazı pasajlar vererek hakikati açıklamaya çalışacağız.

Bilindiği gibi evrim; "kademeli olarak gelişme ve değişme" demektir. Lügat manası böyle olmakla beraber, terim manası, bir türden bir başka türün veya bir varlıktan başka bir varlığın yavaş yavaş ve tesadüfen meydana gelmesidir. Bütün canlıların tek bir menşe (orijin)'den türeyip silsile halinde birbirinden te­sadüfen geliştiğini savunan teori de evrim teorisidir. Bu evrim felsefesinin dayandığı prensipleri dört kategoride toplamak mümkündür. Bunlar:

1- Tedricilik (kademeli gelişme), yani, evrim hadiseleri uzun zaman içinde ve adım adım cereyan etmiştir.

2- Bir türden başka bir tür veya bir varlıktan başka bir var­lık hasıl olmuştur.

3- Günümüzdeki bütün varlıklar, tek bir hücrenin farklılaşmasıyla meydana gelmiştir. Yani tek hücreden omurgasız çok hücreliler, onlardan balık, balıktan kurbağa, kurbağadan sürüngen, sürüngenden kuş ve memeli ve neticede maymundan insan hasıl olmuştur.

4- Bütün hadiseler, tesadüfen ve kendi kendine cereyan eder.

Burada hemen şunu ilâve edelim ki, İslâm alemindeki her âlimin şahsi görüş ve düşüncelerini, yorum ve içtihatlarını İslâm adına kabul etmek doğru değildir. Bu sahada çalışanlar iki grupta mütalaa edilebilir. Birinci gruptakiler, İslâmî kaynak­lardaki hükümlerin tefsir ve yorumunu yaparlar. Diğer grubu da felsefeciler teşkil ederler. "İslâm âlimleri" deyince, daha ziyade birinci gruptakiler anlaşılmalıdır. Çünkü, felsefeciler başka kaynakların etkisinde de kalmış olabilirler.

Şu hususu da belirtmek yerinde olacaktır. O da yaratılışçı görüştür. Varlıkların meydana gelişini tamamen ilmî esaslarla açıklamaya çalışan ve evrimci düşünceye zıt olarak ortaya çık­mış bir görüştür.

Esasen şu anda, geçmişteki müslümanların evrim konusun­daki değerlendirme ve düşüncelerini aktüel hale getiren evrim­cilerdir. Yaratılışçılar bu konunun fenni sahada tartışılmasını is­temektedirler. Fakat evrimciler, zaman zaman dinden de medet istiyorlar. Kendi evrim teorilerine İslâm âlimlerinden destek arı­yorlar. Bu çabaları herşeyden önce iddialarını destekleyen ilmî delillerinin bulunmadığını gösterir.

Türlerin orijinini ve getirdikleri değişiklikleri mantıkla çöz­mek mümkün değildir. Bu hususta isabetli bir şey söyleyebil­mek için ya deney ve tecrübeye dayanacaksınız, ya da vahye. Bu konunun fiilen ele alındığı 150 yıldır, yapılan deney ve elde edilen tecrübeler, tatmin edici bir netice hasıl etmemiştir. İnsa­nın topraktan yaratılışının dışında dini bir hüküm de yoktur. Dolayısıyla, yirminci asrın sağladığı her türlü bilgi birikimine rağmen, türlerin menşei hakkında kesin bir şey söylenemezken, günümüzden asırlarca önceki âlimlerin bu sahada fazla bilgi sahibi olması elbette mümkün değildir. Kaldı ki, çoğu zaman herhangi bir vahye veya deneye dayanmayan bir felsefeci­nin görüş veya düşüncesi bize ne dereceye kadar delil ola­caktır? Bir başka ifadeyle, bize, evrimin felsefesi değil, delil­leri lâzımdır. Evrim, bir felsefecinin ne "var" demesiyle var olur, ne de "yok" demesiyle yok olur.

Evrimcilerin iddialarına geçmişten delil aramalarına elbette kimsenin bir diyeceği olamaz. Ancak, geçmişteki bu mana ve mefhumların nasıl ifade edildiğine dikkat edilmesi kaydıyla. Şimdiye kadar yapılageldiği gibi uydurma terimlerle mesele izaha kalkışılır, değişim ve başkalaşımı ifade eden her kelime yerine "evrim" kullanılırsa, belirli bir sonuca varmak mümkün olmayacaktır. Dolayısıyla evrim görüş ve düşüncelerinin kritiği yapılırken, bilhassa bu konuda geçmişte kullanılmış Arapça ve Osmanlıca kelimelerin mânâsı iyi anlaşılmalıdır. Nitekim bu hassasiyetin yeterince gösterilemeyişinden dolayı, her sahada olduğu gibi, burada da, kavram kargaşasına yol açılmıştır. Bu ifade ve terimleri tam yerinde kullanmayanlar, belki de farkında olmayarak bütün İslâm âlimlerinde evrimci düşüncenin hakim olduğu imajını uyandırmışlardır.

Bu hususta mefhum anarşisine, kavram kargaşasına mani olunması veya en azından asgariye indirilmesi, evrim termino­lojisine gereken hassasiyetin gösterilmesiyle mümkündür.[54]

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: İslam Alimlerinin Evrim Görüşü
« Posted on: 18 Nisan 2024, 19:03:08 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: İslam Alimlerinin Evrim Görüşü rüya tabiri,İslam Alimlerinin Evrim Görüşü mekke canlı, İslam Alimlerinin Evrim Görüşü kabe canlı yayın, İslam Alimlerinin Evrim Görüşü Üç boyutlu kuran oku İslam Alimlerinin Evrim Görüşü kuran ı kerim, İslam Alimlerinin Evrim Görüşü peygamber kıssaları,İslam Alimlerinin Evrim Görüşü ilitam ders soruları, İslam Alimlerinin Evrim Görüşüönlisans arapça,
Logged
24 Mart 2016, 23:32:08
Ceren

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 26.620


« Yanıtla #1 : 24 Mart 2016, 23:32:08 »

Esselamu aleykum.Islam alimleri kur ani kerimi okuyup anlariktan sonra evrimin yaratilisi hususunda goruslerini sunmuslardir.Rabbim razi olsun bilgilerden Reyyan abla....
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

24 Mart 2016, 23:33:54
Hatice 08
Öğrenci Grubu
***
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 378


« Yanıtla #2 : 24 Mart 2016, 23:33:54 »

Ve aleykumusselam
Bu konu hakkında bi bilgin yoktu bu paylaşımı yaptığınız için teşekkür ederim Allah razı olsun
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
25 Mart 2016, 11:15:05
Pelinay
Bölüm Görevlisi
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 8.696


« Yanıtla #3 : 25 Mart 2016, 11:15:05 »

Ve aleykumusselam ve rahmetullah.elimizde insanin topraktany yaratilmis oldugu hakkinda keisn bir bilgimiz olmadigi halde o kadar cok evrim gorusleri mevcut ki.hatta bi ara maymundan geldigimizi soyluyolar bizi buna inandiriyorlardi.hatirliyorum da ilkooulda sinifimizdaki tarih seridi panosunda insanligin baslangici olarak belirtilen yere. Maymuna bnzer bir insan resmi vardi.cok sacma gercekten ve bize bu sacma fikirleri boyle empoze ettiler.
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes