๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ => Kuranda İnsan Psikolojisi => Konuyu başlatan: ღAşkullahღ üzerinde 18 Şubat 2011, 18:28:00



Konu Başlığı: Sonuç
Gönderen: ღAşkullahღ üzerinde 18 Şubat 2011, 18:28:00
Sonuç

 Allah, bütün dünya halkına ve bütün milletlere 124.000 peygamber gönderdi. On­ların görevlerinin zor tarafı, insanlığı şirk bataklığından kurtarmaktı. Çağımız dün­yasının çeşitli kısımlarında yapılan geniş araştırmalar, şu gerçeği açıkça göstermek­tedir ki, geçmiş bütün medeniyetlerin beşiği olan yerlerde, insanların bir tek mabuda taptıklarını görmek dikkat çekicidir. Arke­olojik kazılardan, Mısır menşeli ilimlerde yapılan araştırmalar, ilk Mısır medeniyeti safhasında insanların Oziris denilen bir tek mabuda taptıklarını göstermektedir. Dicle ve Fırat vadisinde yapılan kazılar, ilk insan­ların tek bir mabuda inandıklarını kanıtla­maktadır. Pakistan Mohanjodarosındaki Sind vadisinde yapılan kazılar da aynı şeyi açıklamaktadır ki, onların da tek mâbud 'Oun'a iman ettikleri anlaşılmıştır. Bu bu­luntular,  Kur'ân'ın bildirdiği veçhile, geçmiş peygamberlerin görevlerinin, anlaşılma­sına yardım etmektedir,

Cahiliyye dönemindeki Araplar, çağdaş dünyamızla kıyaslanırsa, medeniyet alanın­da çok geri kalmışlardı. Putperestlik şirki tüm dünyadaki bütün kötülükleri bir araya getirmişti. Bu insanları hakikat yoluna sok­mak, onları sürekli dinamik bir medeniyet içinde tutmak ve aynı zamanda şirk batak­lığından kurtarmak, elbette başarılması ko­lay bir iş değildi.

Peygamber Efendimizin titizlikle öğretti­ği Kur'an doktrini, sadece Arabistan'da de­ğil, bütün dünyadaki hayat tarzını değiştir­di. Yine Kur'an'a göre şirk'in kaçınılmaz te­davisi, sadece son peygamberin (s.a.v) za­manına hasredilmedi. Bütün dünyaya tevhid nurlarını saçmak, ondan sonra gelen müslümanların da mecburî bir görevi oldu. Tarih, İslâm mücedditleri ve âlimlerinin, bu ilâhî rehberliği, asırlarca, bilfiil sürdür­düklerine ve İslâmın evrensel mesajı olan “Lâ ilahe illallah Muhammedün resûlüllah” sözünü kıyamete kadar yayacaklarına ait birçok işaretler göstermektedir. [121]


[121] M. İ. Hafız İsmail Surti, Kur’an’da Şirk Kavramı, Akabe Yayınları, İstanbul, 1985: 59-60.