> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > Kuranı Kerim > Kuranda İnsan Psikolojisi > Kuranda Aile Hukuku
Sayfa: [1] 2   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Kuranda Aile Hukuku  (Okunma Sayısı 3599 defa)
15 Eylül 2011, 21:12:06
müzzemmil

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 374


« : 15 Eylül 2011, 21:12:06 »



Kur'anda Aile Hukuku

Menfi propagandaların tesirinde kalan bâzı aydınlar, İslâm Hukukunun kadınları ikinci planda esir bir insan gibi telakki ettiğine inanırlar. Halbuki durum, bunun tam tersi­dir. İşte bunu belritmek için İslâmiyetten önce kadınlığın içinde bulunduğu fecî hale ait bâzı tabloları çizmek isteriz.
Cahiliyet devrinde kadınlık o kadar hakir görülürdü ki kadın( âdeta hayvan mesabesinde telakki edilrdî. Bir erkeğin istediği kadar kadın alması normaldi. Fuhuş meslek halindey­di. Bir kısım erkekler, kadınlarına fuhuş yaptırır, onun kazancıyle sevet edinebilirdi. Hasılı kadın, bir eşya parçasından farksızdı. Kocası ölen kadın, erkek mirasçıların malı sayılır ve ona istedikleri şekilde tasarruf ederlerdi. [736]
Cahiliyet devrinde “İstibdâ' nikâhi» denen bir evlenme şekli de vardı ki, gayet enteresandı. Bir insan güzel bir çocu­ğa sahib olabilmek için karısını yakışıklı kimselere teslim eder, doğuruncaya kadar almazdı. Doğurunca kadını çocuğuy­la geri alır ve çocuk artık, meşru kocanın olurdu. [737]
Yine cahiliyet devrinde göçebe halinde yaşayan kabileler­de kız evlat veya kadın, ailenin felâketine sebep olabilirdi. Zi­ra bir savaşta kadının esir düşmesi ihtimali vardı. Onun için babalar, bir gün namının lekeleneceğinden veya fakir düşece­ğinden korkarak kız çocuklarını diri diri toprağa gömerlerdi. Hayatta kalmalarını istedikleri kızlarına, softan bir cübbe giydirerek, ona çobanlık yaptırırlardı. Canlı gömme is­tedikleri kızlarını da, altı yaşına varınca ona, süslü elbiseler giydirip akrabalarını ziyarete gideceklerini söylerler ve böylece onu bir kuyunun veya açılmış bir çukurun başına götüre­rek gömerlerdi. Bâzı kabileler, hamile olan kadını açılan bir çukurun başına götürüp doğurturlardı. Doğan çocuk eğer kız ise, hemen onu orada diri diri toprağa gömüp seri dönerlerdi. [738]
Kur'an'ın nüzulünden sonra Müslümanlar, bu gaddarane işlere gerçi son vermişlerdi ama, az çok yine de cahiliyet dev­rinin tesirinden temanıiyle kurtulamamışlardı. Bu sebepleydi ki, ailede dul kalan bir kadın, ölenin mirası gibi o ailenin er­keklerine intikal ederdi. O dula sahib olmak isteyen, bir varis elbisesini onun üzerine atmak kâfiydi. Kadın istesin veya iste­mesin sorulmazdı. Hasılı o kadına baba tarafı değil, kocasının erkek akrabaları karışırdı. İster kendileri nikâhlar, ister başka­sıyla evlendirir veya evde tutarlardı. İşte bu durumu Kur'an, meali altta yazılı ayetle yasaklayıp düzeltti. [739]
“Ey iman edenler! kadınlara zorla mirasçı (sahip) olma­nız ve onları, kendilerine verdiğiniz (şeyler) den bâzılarını (geri alıp) götürmeniz için zorlamamı size halal olmaz. Meğer ki beyan olmuş bir fuhuş yapmış olsunlar. Onlarla iyi geçinin. Eğer kendilerinden hoşlanmadınız ise, (sabredip düşünün) olur ki (hoşlanmadığınız) o şeyde Allah, pek çok hayır yaratır.» [740]
İslâm Hukukuna karşı ileri sürülen diğer tenkitleri   ise, şu beş maddede özetleyebiliriz : İslâm Hukukuna göre,
A- Kadın, boşanma hakkına sahip değildir.
B- Kadın, erkeğe nisbetle mirasta yarım sayılır.
C- Şahitlikte iki kadın, bir erkekle eşit durumdadır.
D- Bir erkek, dört kadınla evlenebilir.
E- Kadın, örtünmeden gezemez.
Bu tenkitlerin İslâm Hukukunca verilecek cevaplarından önce, Bakara Sûresinin 228. ayetine ait şu meali okumakta fayda vardır.
“Erkeklerin meşru surette kadınlar üzerindeki (hakları) gibi, kadınların da onlar (erkekler) üzerinde hakları vardır. (ama) erkeklerin onlar (kadınlar) üzerinde (fazladan) bir de­rece vardır.»
Burada erkeklerin kadınlar üzerindeki bir derece fark, erkeğin ailenin reisi olması ve iaşesiyle de mükellef bulunma­sından ileri gelmiştir. Bu husus, en modern hukukun bile ana prensibidir. Diğer hususlarda kadın, erkekden aşağı derecede  sayılmaz. Zira Kur'an'da Allah “Allah katında en keriminiz, Allah'tan en çok korkanınızdır» buyurulur. Allah'a itaat eden kadın, elbetteki itaatsiz erkekten üstün sayılır.
Bu vesile ile garpli iki ilim adamının sözlerini de buraya almakta fayda gördük:
İstanley Lane-Pole der ki :
“- Muhammedin kadınlara ait hususlarda yaptığı mü­him derecedeki değişiklikleri, hiç bir büyük kanun koyucusu yapmamıştır. Kadınlara ait hükümler, her halde Kur'an'ın en ince noktalarına kadar tedvin edilmiş olan hükümlerdir. Muhammedin başlıca islahatı, işte bu noktadadır. İslahat, Arap kadınları ehemmiyetsiz görülse bile, gerçekte çok bü­yüktür. Çok kadınla evlenmenin sınırlanması, tek kadınla ev­lenmenin tavsiye edimlesi, Arap evliliklerinin insana dehşet veren, ortaklaşa kadınlarla evlenme usulünün yerine, akraba­lar ve hısımlar arasında konan “mahremlik» derecelerinin kon­ması, boşanmanın sınırlandırılması, boşanan kadınların, muay­yen bir müddet eski kocaları tarafından iaşe ve infakı hakkın­da, çok şiddetli hükümlerin konması, çocukların beslenmesi için, kadınların erkeklere nazaran yarı nisbette olmakla bera­ber, kanunî varis olmalarını temin eden yeniliğin getirilmesi, dul kadını kocasının bıraktığı bir miras malı durumunda bıra­kan örf ve adetlerin temamiyle ortadan kaldırılması, çok esas­lı bir islahattan mürekkep büyük bir cedvel teşkil etmektedir.
Bu durum düşünülürse, çok muzzam bir inkilaptir. [741]
“Gaudefroy - Demomynes» de şöyle der:
“- Kadının son derece lehinde olan Kur'an hükümleri, nazarî şekilde bile olsa, ona şimdiki Avrupa kanunlarının te­min ettiği şartlardan daha elverişli bir durum bahsetmiştir. Aldığı ağırlığı, hibe ve miras şeklinde intikal edebilecek mal­larına ve kendi çalışmasının mahsûllerine ömrünün sonuna kadar sahiptir. Filiyatta bu haklardan faydalanması müşkülce olmakla beraber, seviyesine göre yiyeceği, giyeceği, yatacak yeri, her türlü hizmetleri temin edilmiştir. [742]
Evet taklid etmek istediğimiz garbın şu ilim adamları iş­te böyle diyorlar. Benzeri diğer görüşleri, uzar diye buraya al­madık.
İslâm Hukukuna tevcih edilen yukardaki tenkitlere, sırasiyle şu cevapları arzedelim : [743]


[736] Hintli Muhammed Âlinin «Muharomed» adlı eseri Ö.R. Tere. S.24
[737] Clemen Huartin «Histoire des arabea» eseri C. 1, S. 18
[738] Mahmud Esadın Tarihi Dini İslâm C. 1, S. 221-225
[739] Esbabı Nüzul S.   8S-84
[740] Nisa: 4/19.
[741] Le Koran sa poesie et ses Lois S. 96
[742] Les Instituüons   S,   136
[743] Ahmet Gürkan, Kur’an’ın Nasih Ve Mensuh Ayetleri, Yeni İlahiyat Kitabevi, Ankara, 1980: 246-249.

[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Lütfen Namazlarımızı Kılalım Namazlarınızı Sanal & Real Yaşam için Terketmeyiniz !!!

İlim Dünyası Ailesi
Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Kuranda Aile Hukuku
« Posted on: 28 Mart 2024, 11:50:56 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Kuranda Aile Hukuku rüya tabiri,Kuranda Aile Hukuku mekke canlı, Kuranda Aile Hukuku kabe canlı yayın, Kuranda Aile Hukuku Üç boyutlu kuran oku Kuranda Aile Hukuku kuran ı kerim, Kuranda Aile Hukuku peygamber kıssaları,Kuranda Aile Hukuku ilitam ders soruları, Kuranda Aile Hukukuönlisans arapça,
Logged
16 Ağustos 2016, 15:25:22
Ceren

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 26.620


« Yanıtla #1 : 16 Ağustos 2016, 15:25:22 »

Esselamu aleyküm.Kur anı kerimi okuyan algılayan ve hayatına geçirip adaletli olan ve aile düzenini oluşturan kullardan olalım inşallah...
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

16 Ağustos 2016, 15:44:59
Ruhane
Yeni Üyeler
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 9.473


« Yanıtla #2 : 16 Ağustos 2016, 15:44:59 »

Cahiliye döneminde ne kadar kötü durumlar varmış..Kadın değersiz bir eşya gibi alınıp satılıyormuş ..Şükürler olsun ki ıslamiyetin gelmesi ile kadın maddi manevi imtihanlara sahip olmuş ve bu sekilde ahirete kadarda gidecek inşaallah .
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
16 Ağustos 2016, 18:07:43
Pelinay
Bölüm Görevlisi
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 8.696


« Yanıtla #3 : 16 Ağustos 2016, 18:07:43 »

Aleykumusselam ve rahmetullah.Allah razi olsun farkli bilgiler de ogrenmis oldum bu vesielyle.
Ozellikle de asagidaki kesit.demek kizlari diri diri gommelerinin sebebi buymus..

.Yine cahiliyet devrinde göçebe halinde yaşayan kabileler­de kız evlat veya kadın, ailenin felâketine sebep olabilirdi. Zi­ra bir savaşta kadının esir düşmesi ihtimali vardı. Onun için babalar, bir gün namının lekeleneceğinden veya fakir düşece­ğinden korkarak kız çocuklarını diri diri toprağa gömerlerdi
.
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

15 Ocak 2017, 17:37:54
Ruhane
Yeni Üyeler
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 9.473


« Yanıtla #4 : 15 Ocak 2017, 17:37:54 »

Selamunnaleylum rabbim temiz ahlakli hayirli kullarindan eylesin ve bizleri de boyle kullari ile muserref kilsin
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı
Sayfa: [1] 2   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes