Konu Başlığı: Kuranda Aile Hukuku Gönderen: müzzemmil üzerinde 15 Eylül 2011, 21:12:06 Kur'anda Aile Hukuku Menfi propagandaların tesirinde kalan bâzı aydınlar, İslâm Hukukunun kadınları ikinci planda esir bir insan gibi telakki ettiğine inanırlar. Halbuki durum, bunun tam tersidir. İşte bunu belritmek için İslâmiyetten önce kadınlığın içinde bulunduğu fecî hale ait bâzı tabloları çizmek isteriz. Cahiliyet devrinde kadınlık o kadar hakir görülürdü ki kadın( âdeta hayvan mesabesinde telakki edilrdî. Bir erkeğin istediği kadar kadın alması normaldi. Fuhuş meslek halindeydi. Bir kısım erkekler, kadınlarına fuhuş yaptırır, onun kazancıyle sevet edinebilirdi. Hasılı kadın, bir eşya parçasından farksızdı. Kocası ölen kadın, erkek mirasçıların malı sayılır ve ona istedikleri şekilde tasarruf ederlerdi. [736] Cahiliyet devrinde “İstibdâ' nikâhi» denen bir evlenme şekli de vardı ki, gayet enteresandı. Bir insan güzel bir çocuğa sahib olabilmek için karısını yakışıklı kimselere teslim eder, doğuruncaya kadar almazdı. Doğurunca kadını çocuğuyla geri alır ve çocuk artık, meşru kocanın olurdu. [737] Yine cahiliyet devrinde göçebe halinde yaşayan kabilelerde kız evlat veya kadın, ailenin felâketine sebep olabilirdi. Zira bir savaşta kadının esir düşmesi ihtimali vardı. Onun için babalar, bir gün namının lekeleneceğinden veya fakir düşeceğinden korkarak kız çocuklarını diri diri toprağa gömerlerdi. Hayatta kalmalarını istedikleri kızlarına, softan bir cübbe giydirerek, ona çobanlık yaptırırlardı. Canlı gömme istedikleri kızlarını da, altı yaşına varınca ona, süslü elbiseler giydirip akrabalarını ziyarete gideceklerini söylerler ve böylece onu bir kuyunun veya açılmış bir çukurun başına götürerek gömerlerdi. Bâzı kabileler, hamile olan kadını açılan bir çukurun başına götürüp doğurturlardı. Doğan çocuk eğer kız ise, hemen onu orada diri diri toprağa gömüp seri dönerlerdi. [738] Kur'an'ın nüzulünden sonra Müslümanlar, bu gaddarane işlere gerçi son vermişlerdi ama, az çok yine de cahiliyet devrinin tesirinden temanıiyle kurtulamamışlardı. Bu sebepleydi ki, ailede dul kalan bir kadın, ölenin mirası gibi o ailenin erkeklerine intikal ederdi. O dula sahib olmak isteyen, bir varis elbisesini onun üzerine atmak kâfiydi. Kadın istesin veya istemesin sorulmazdı. Hasılı o kadına baba tarafı değil, kocasının erkek akrabaları karışırdı. İster kendileri nikâhlar, ister başkasıyla evlendirir veya evde tutarlardı. İşte bu durumu Kur'an, meali altta yazılı ayetle yasaklayıp düzeltti. [739] “Ey iman edenler! kadınlara zorla mirasçı (sahip) olmanız ve onları, kendilerine verdiğiniz (şeyler) den bâzılarını (geri alıp) götürmeniz için zorlamamı size halal olmaz. Meğer ki beyan olmuş bir fuhuş yapmış olsunlar. Onlarla iyi geçinin. Eğer kendilerinden hoşlanmadınız ise, (sabredip düşünün) olur ki (hoşlanmadığınız) o şeyde Allah, pek çok hayır yaratır.» [740] İslâm Hukukuna karşı ileri sürülen diğer tenkitleri ise, şu beş maddede özetleyebiliriz : İslâm Hukukuna göre, A- Kadın, boşanma hakkına sahip değildir. B- Kadın, erkeğe nisbetle mirasta yarım sayılır. C- Şahitlikte iki kadın, bir erkekle eşit durumdadır. D- Bir erkek, dört kadınla evlenebilir. E- Kadın, örtünmeden gezemez. Bu tenkitlerin İslâm Hukukunca verilecek cevaplarından önce, Bakara Sûresinin 228. ayetine ait şu meali okumakta fayda vardır. “Erkeklerin meşru surette kadınlar üzerindeki (hakları) gibi, kadınların da onlar (erkekler) üzerinde hakları vardır. (ama) erkeklerin onlar (kadınlar) üzerinde (fazladan) bir derece vardır.» Burada erkeklerin kadınlar üzerindeki bir derece fark, erkeğin ailenin reisi olması ve iaşesiyle de mükellef bulunmasından ileri gelmiştir. Bu husus, en modern hukukun bile ana prensibidir. Diğer hususlarda kadın, erkekden aşağı derecede sayılmaz. Zira Kur'an'da Allah “Allah katında en keriminiz, Allah'tan en çok korkanınızdır» buyurulur. Allah'a itaat eden kadın, elbetteki itaatsiz erkekten üstün sayılır. Bu vesile ile garpli iki ilim adamının sözlerini de buraya almakta fayda gördük: İstanley Lane-Pole der ki : “- Muhammedin kadınlara ait hususlarda yaptığı mühim derecedeki değişiklikleri, hiç bir büyük kanun koyucusu yapmamıştır. Kadınlara ait hükümler, her halde Kur'an'ın en ince noktalarına kadar tedvin edilmiş olan hükümlerdir. Muhammedin başlıca islahatı, işte bu noktadadır. İslahat, Arap kadınları ehemmiyetsiz görülse bile, gerçekte çok büyüktür. Çok kadınla evlenmenin sınırlanması, tek kadınla evlenmenin tavsiye edimlesi, Arap evliliklerinin insana dehşet veren, ortaklaşa kadınlarla evlenme usulünün yerine, akrabalar ve hısımlar arasında konan “mahremlik» derecelerinin konması, boşanmanın sınırlandırılması, boşanan kadınların, muayyen bir müddet eski kocaları tarafından iaşe ve infakı hakkında, çok şiddetli hükümlerin konması, çocukların beslenmesi için, kadınların erkeklere nazaran yarı nisbette olmakla beraber, kanunî varis olmalarını temin eden yeniliğin getirilmesi, dul kadını kocasının bıraktığı bir miras malı durumunda bırakan örf ve adetlerin temamiyle ortadan kaldırılması, çok esaslı bir islahattan mürekkep büyük bir cedvel teşkil etmektedir. Bu durum düşünülürse, çok muzzam bir inkilaptir. [741] “Gaudefroy - Demomynes» de şöyle der: “- Kadının son derece lehinde olan Kur'an hükümleri, nazarî şekilde bile olsa, ona şimdiki Avrupa kanunlarının temin ettiği şartlardan daha elverişli bir durum bahsetmiştir. Aldığı ağırlığı, hibe ve miras şeklinde intikal edebilecek mallarına ve kendi çalışmasının mahsûllerine ömrünün sonuna kadar sahiptir. Filiyatta bu haklardan faydalanması müşkülce olmakla beraber, seviyesine göre yiyeceği, giyeceği, yatacak yeri, her türlü hizmetleri temin edilmiştir. [742] Evet taklid etmek istediğimiz garbın şu ilim adamları işte böyle diyorlar. Benzeri diğer görüşleri, uzar diye buraya almadık. İslâm Hukukuna tevcih edilen yukardaki tenkitlere, sırasiyle şu cevapları arzedelim : [743] [736] Hintli Muhammed Âlinin «Muharomed» adlı eseri Ö.R. Tere. S.24 [737] Clemen Huartin «Histoire des arabea» eseri C. 1, S. 18 [738] Mahmud Esadın Tarihi Dini İslâm C. 1, S. 221-225 [739] Esbabı Nüzul S. 8S-84 [740] Nisa: 4/19. [741] Le Koran sa poesie et ses Lois S. 96 [742] Les Instituüons S, 136 [743] Ahmet Gürkan, Kur’an’ın Nasih Ve Mensuh Ayetleri, Yeni İlahiyat Kitabevi, Ankara, 1980: 246-249. Konu Başlığı: Ynt: Kuranda Aile Hukuku Gönderen: Ceren üzerinde 16 Ağustos 2016, 15:25:22 Esselamu aleyküm.Kur anı kerimi okuyan algılayan ve hayatına geçirip adaletli olan ve aile düzenini oluşturan kullardan olalım inşallah...
Konu Başlığı: Ynt: Kuranda Aile Hukuku Gönderen: Ruhane üzerinde 16 Ağustos 2016, 15:44:59 Cahiliye döneminde ne kadar kötü durumlar varmış..Kadın değersiz bir eşya gibi alınıp satılıyormuş ..Şükürler olsun ki ıslamiyetin gelmesi ile kadın maddi manevi imtihanlara sahip olmuş ve bu sekilde ahirete kadarda gidecek inşaallah .
Konu Başlığı: Ynt: Kuranda Aile Hukuku Gönderen: Pelinay üzerinde 16 Ağustos 2016, 18:07:43 Aleykumusselam ve rahmetullah.Allah razi olsun farkli bilgiler de ogrenmis oldum bu vesielyle.
Ozellikle de asagidaki kesit.demek kizlari diri diri gommelerinin sebebi buymus.. .Yine cahiliyet devrinde göçebe halinde yaşayan kabilelerde kız evlat veya kadın, ailenin felâketine sebep olabilirdi. Zira bir savaşta kadının esir düşmesi ihtimali vardı. Onun için babalar, bir gün namının lekeleneceğinden veya fakir düşeceğinden korkarak kız çocuklarını diri diri toprağa gömerlerdi . Konu Başlığı: Ynt: Kuranda Aile Hukuku Gönderen: Ruhane üzerinde 15 Ocak 2017, 17:37:54 Selamunnaleylum rabbim temiz ahlakli hayirli kullarindan eylesin ve bizleri de boyle kullari ile muserref kilsin
Konu Başlığı: Ynt: Kuranda Aile Hukuku Gönderen: Sevgi. üzerinde 07 Eylül 2017, 08:42:56 Mevlam bizleri islama uygun yaşıyanlardan eylesin inşaAllah.
Konu Başlığı: Ynt: Kuranda Aile Hukuku Gönderen: Ceren üzerinde 07 Eylül 2017, 20:04:39 Aleykumselam.rabbim bizleri kur anın isginda yaşayıp ailesinin o hukukda kuran kullardan olalim inşallah. ..
|