> Forum > ๑۩۞۩๑ Kitap Dünyası - İlim Dünyası Kütüphanesi ๑۩۞۩๑ > Kuranı Kerim > Kuranda İnsan Psikolojisi > Gayri Müslimlerin Yiyeceklerini Yemek Ve Ka­dınlarını Nikahlamak
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Gayri Müslimlerin Yiyeceklerini Yemek Ve Ka­dınlarını Nikahlamak  (Okunma Sayısı 964 defa)
12 Şubat 2011, 17:45:18
ღAşkullahღ
Muhabbetullah
Admin
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Cinsiyet: Bay
Mesaj Sayısı: 25.839


Site
« : 12 Şubat 2011, 17:45:18 »



Gayr-i Müslimlerin Yiyeceklerini Yemek Ve Ka­dınlarını Nikahlamak

 Kur'an-ı Kerim gayr-i müslimlerle nikâh akdini iki ayrı kategoride ele alır. Biri Allah'a iman etmeyen ve ona şirk koşan kâfirler, diğeri kitap ehli olan kafirlerle nikâh akdidir. Dolayı­sıyla biz bu konuyu iki ayrı başlık altında mütalaa edeceğiz. [303]

a- Kitap Ehli Kadınlarla Nikâh Akdi Yapmak

 Kur'an-ı Kerîm kendilerine kitap gönderilmiş Yahûdî ve Hristiyan kadınlarla evlenmeyi caiz görmüştür. Her ne kadar bunlar dinlerinin aslını değiştirmiş olsalar da aslı semavî olan bir dine mensup olduklarından İslam onlara karşı, batıl dinlere mensup olan diğer milletlerden ayrı olarak hususi hükümler getirmiştir. Nitekim Allah Teala, müslümanlarm yiyeceklerini ehl-i kitaba, ehl-i kitabın bizatihi haram olmayan yiyeceklerini de müslümanlara helâl saydığı gibi kadınlarıyla evlenmeyi de helâl sayarak şöyle buyurmuştur: “Bugün size temiz ve güzel şeyler helâl kılınmıştır. Kendilerine kitap verilen (yahûdî, hristiyan vb. kimse)lerin yiyeceği size helâldir, sizin yiyeceği­niz de onlara helâldir. Mü'min kadınlardan iffetli olanlar ile daha önce kendilerine kitap verilenlerden iffetli kadınlar/ el-muhsanât da namuslu olmak, zina etmemek ve gizli dost tut­mamak üzere mehirlerini vermeniz şartıyla size helâldir.”[304]

Ayette zikredilen temiz ve güzel şeylerden maksat, Kur'an ve sünnetin yasaklamadığı, umumiyetle insanların iğrenç telakki etmedikleri yiyecek ve içeceklerdir. Batıl da olsa, aslı semavî olan dinleri bulunduğu için, ehl-i kitabın, kendi dini inançlarına göre yenmesi helâl olacak şekilde kestikleri hay­vanlardan ve -domuz gibi İslam'ın yasakladıkları hariç olmak üzere- diğer yiyeceklerinden müslümanlarm da yemeleri caiz­dir.

Ancak muhsanat olmak ve zina yapmamak kaydıyla ka­dınlarının nîkahlanmasının caiz olduğu da aynı âyetle sabit olmasına rağmen bu mesele alimler arasında ihtilaf mevzuu olmuştur. Alimler bir taraftan ehl-i kitab kadınlarının nikahla­nıp nikah lanamayacağım tartışırken diğer taraftan âyette geçen muhsanatla ne kastedildiği konusunu münakaşa mevzuu etmiş­lerdir.

Bu çerçevede bir kısım alimler, Kur'an'ın yahûdî ve Hristiyanların, Allah hakkındaki inançlarından bahsederken “Yahudiler, “Üzeyr Allah'ın oğludur” dediler. Hristiyanlar da “Mesih Allah'ın oğludur” dediler. Bu, onların ağızlarıyla gevele­dikleri sözlerdir. (Sözlerini) Önceden kâfir olmuş kimselerin sözlerine benzetiyorlar. (Sözlerini) önceden kâfir olmuş kim­selerin sözlerine benzetiyorlar. Nasıl da (haktan bâtıla) döndürülüyorlar.”[305] “Şüphesiz, “Allah, Meryem oğlu mesihtir” di­yenler andolsun ki kâfir olmuşlardır.” [306] ve “Andolsun ki “Allah, üçün üçüncüsüdür” diyenler de kâfir olmuşlardır. “Hal­buki bir tek ilâhtan başka hiç bir ilâh yoktur. Eğer diye geldik­lerinden vaz geçmezlerse, içlerinden kâfir olanlara acı bir azap vardır.” [307] şeklindeki âyetleri esas alarak ehl-i kitap kapsamı­na giren insanların da kafir olduklarını, bu inançlarından dolayı da kadınlarının nikahlanmasının caiz olmadığını ifade etmişler­dir.

Nitekim sahabeden Abdullah İbn Ömer bu şekilde düşü­nenlerin başında gelir. İbn Ömer ehl-i kitabın yiyeceklerinde bir beis görmezken kadınlarının nikahtanmasını kerih görürdü.[308]

Nafi'den rivayete göre îbn Ömer'e Yahudi ve Hristiyan kadınların nikahlanıp nikahlanamayacağı sorulunca, Allah Teala müslümanlara, müşrik kadınları (nikahlanmalarını) haram kılmıştır. Ben, “Bir kadının, Meryem oğlu İsa'nın veya Allah kullarından bir kulun rabbi olduğunu söylemesinden daha bü­yük bir şirk bilmiyorum”[309] demiştir.

Meymûn İbn Mihrân'da rivayete göre şöyle demiştir: “İbn Ömer'e:

“Biz, ehl-i kitabın bizimle birlikte oturup kalktığı bir yerdeyiz. Binaenaleyh kadınlarını nikahlayıp yemeklerini yiye­bilir miyiz?” dedim. İbn Ömer, cevap olarak, tahlil ve tahrim âyetlerini okudu. Ben:

“Senin okuduğunu biz de okuyoruz. Ka­dınlarını nikahlayıp yemeklerini yiyebilir miyiz?” dedim. Bunun üzerine İbn Ömer, tahlil ve tahrim âyetlerini [310] tekrar etti.”[311]

İbn Ömer, sözdizimi bakımından bu iki âyetten birinin helâlliği, diğerinin haramhği iktiza ettiğini görünce, bu konuda tevakkuf etmiş ve ehl-i kitabın kadınlarını nikahlamanın mübahlığını kestirip atmamıştır.[312]

Bu rivayetler esas alındığında ehl-i kitabın kadınların nikâhlanmasına karşı gibi görünen İbn Ömer'in bu konuda katı ve değişmez bir tutum içerisinde olmayıp tevakkuf halinde oldu­ğunu söyleyebiliriz.

Bununla birlikte en-Nahhâs şöyle demiştir: “İbn Ömer'in bu görüşü, kendileriyle hüccet sabit olan çoğunluğun görüşüne aykırıdır. Zira sahabe ve tabiundan bir cemaat, ehl-i kitabın kadınlarını nikahlamanın helâl olduğu görüşüne sahip olmuş­lardır. Zira sahabeden; Osman, Talha, İbn Abbas, Cebir ve Huzeyfe; tabiinden; Said İbnü'l-Müseyyeb, Said İbn Cübeyr, Hasan, Mücahid, Tavus, İkrime, Şa'bi, İbrahim ve Dahhâk bunlar arasındadır. Fukahâu'l-Emasâr (Mekke, Medine, Küfe, Bağdat, Basra ve benzeri gibi büyük şehirlerin fakihleri)” [313] ile dört mezhep imamı da bu görüştedir.[314]

 Cumhurun Bu Husustaki Delilleri:

 1- Cumhur, “Ehl-i Kitaptan olan kâfirlerde, (Allah'a eş koşan) müşriklerde Rabbinizden size bir hayır indirilmesini istemezler. Halbuki Allah rahmetini dilediğine tahsis eder. Al­lah büyük lütuf sahibidir.”[315] kavliyle, “Apaçık delil kendile­rine gelinceye kadar ehl-i kitaptan ve müşriklerden inkâr eden­ler küfürden ayrılacak  değillerdi.” [316] kavline binaen  “el-müşrikât” lafzının, kitap ehlini kapsamayacağı görüşüyle ihticac ederler. Zira bu âyetlerdeki “müşrikler” ifadesi “kitap ehli” üzerine atıf yapılmıştır. Atıf ise ma'tuf ile ma'tufun aleyh'in birbirine mugayir olmasını gerektirir. Dolayısıyla “müşrikler” lâfzının zahiri kitabileri içine almaz.[317]

2- Cumhur bu meselede kitabîlerle evlenmenin mübahlığı konusunda seleften rivayet edilen şu haberlerle istidlal etmiştir:

Katade âyetin tefsiri hususunda; “el-Müşrikât= müşrik kadınlar” ile murad olunan, Arapların arabların okuyup amel edecek her hangi bir kitapları olmayan müşrik kadınlarıdır, demiştir.[318]

Hammad îbn Seleme'den rivayete göre şöyle demiştir:

“Ben, Saîd İbn Cübeyr'e, Yahûdî ve Hristiyan kadının nikâhını sordum, Said,

“Bir beis yok” dedi. Ben,

“Allah Teala, müşrikeleri iman edinceye kadar nikahlamayın, demiyor mu?” deyince, o,

“Onlar putperest ve mecûsîlerdir.” dedi.”[319]

Rivayete göre Osman İbn Afvan, Hristiyan olan Naile Bintü Ferâfıse el-Kelbîye ile hanımları üzerine evlenmiştir,[320]

Talha İbn Ubeydillah'ın Şam ehlinden Yahûdî bir kadınla evlendiği rivayet edilmiştir.[321]

3- Cumhura göre Bakara süresindeki “Ey iman edenler! Allah'a ortak koşan kadınlarla, onlar iman etmedikçe evlenme­yin.” âyetinin, Mâide süresindeki “.. daha önce kendilerine ki­tap verilenlerden elmuhsanât/iffetli kadınlar da namuslu olmak, zina etmemek ve gizli dost tutmamak üzere mehirlerini verme­niz şartıyla size helâldir.” âyetini neshetmesi mümkün değildir. Çünkü Bakara suresi (221. âyeti) ise, daha sonra nazil olan âyetlerdendir. Nesh kuralına göre ancak sonra nazil olan âyet, bir önceki âyeti neshedebilir. Aksi mümkün değildir.[322]

4- Şakîk İbn Seleme şöyle demiştir: “Huzeyfe Yahudi bir kadınla evlenince Ömer kendisine,

“O kadını bırak” diye mektup gönderdi.  Huzeyfe Ömer'e yazdığı cevabı mektubunda;

“Bu kadının bana haram olduğunu mu zannediyorsun ki onu bıraka­yım?” diye sordu. Ömer,

“Hayır, o kadının sana haram olduğunu idda etmiyorum,  fakat,  onlardan zinâkârlara çatarsınız diye korkuyorum,” şeklinde cevap gönderdi.[323]

Hz. Ömer ile Huzeyfe arasında yapılan karşılıklı bu mektuplaşma, Hz. Ömer'in bu nehyi, kitabî kadınların nikâhlanmasını haram saydığından dolayı değil, ihtiyat ve sakındırma kabilinden yaptığına delalet etmektedir.[324]

5- Cumhur Abdurrahman İbn  Avfın  Resûlullah (s.a.v)'den rivayet ettiği şu hadisle istidlal etmişlerdir:

Resûlullah (s.a.v) mecûsîler hakkında: “Siz mecûsilerle yaptı­ğınız işlerde kitap ehli ile yaptığınız işlerdeki gibi hareket edi­niz. Yalnız mecûsilerin kadınlarını nikahlamayın, kestikleri hayvanların etlerini yemeyin.”[325] buyurmuştur.

Ehl-i kitabın kadınlarını nikahlamak caiz olmasaydı, Resûlullah (s.a.v)'in “Siz mecûsilerle yaptığınız işlerde kitap ehli ile yaptığınız işlerdeki gibi hareket edin. Yalnız mecûsîlerin kadınlarım nikahlamayın, kestikleri hayvanların etlerini yemeyin” demesinin bir anlamı olmazdı.

Taberî bu konuda şöyle der: “... Serdettiğimiz görüşler içerisinde âyetin te'viline en lâyık olanı Katâde'nin beyan ettiği şu görüştür: Allah Teala 'Allah'a ortak koşan kadınlarla, onlar iman etmedikçe evlenmeyin.' kavliyle kitap ehli olmayan müş­rik kadınları kastedmiştir. Ayet zahîri itibariyle âmm, bâtını itibariyle hâss olup ondan hiç bir hüküm neshedilmemiş ve ona ehl-i kitabın kadınları dahil değildir. Zira Allah Teala, “.. daha önce kendilerine kitap verilenlerden el-muhsanât/iffetli kadınlar da namuslu olmak, zina etmemek ve gizli dost tutmamak üzere mehirlerini vermeniz şartıyla size helâldir.” [326] Kavliyle mü'min kadınların nikâhını mubah kıldığı gibi, ehli kitabın iffetli ka­dınlarından nikahlamalarını da mübâh kılmiştır. [327] Hz. Ömer­'in şöyle dediği rivayet edilmiştir: “Müslüman erkek, Hristiyan kadınla evlenebilir. Hristiyan erkek müslüman kadınla evlenemez. Burada Hz. Ömer, Talha ve Huzeyfe'nin yahûdî ve hristiyan kadınla evlenmesini insanlar bu konuda onlara uyarak müslüman kadınlara rağbet göstermeyecekleri e...
[Bu mesajın devamını görebilmek için kayıt olun ya da giriş yapın
Bu Sayfayi Paylas
Facebook'a Ekle
Kayıtlı

Müslüman
Anahtar Kelime
*****
Offline Pasif

Mesajlar: 132.042


View Profile
Re: Gayri Müslimlerin Yiyeceklerini Yemek Ve Ka­dınlarını Nikahlamak
« Posted on: 29 Mart 2024, 10:47:50 »

 
      uyari
Allah-ın (c.c) Selamı Rahmeti ve Ruhu Revani Nuru Muhammed (a.s.v) Efendimizin şefaati Siz Din Kardeşlerimizin Üzerine Olsun.İlimdünyamıza hoşgeldiniz. Ben din kardeşiniz olarak ilim & bilim sitemizden sınırsız bir şekilde yararlanebilmeniz için sitemize üye olmanızı ve bu 3 günlük dünyada ilimdaş kardeşlerinize sitemize üye olarak destek olmanızı tavsiye ederim. Neden sizde bu ilim feyzinden nasibinizi almayasınız ki ? Haydi din kardeşim sende üye ol !.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Gayri Müslimlerin Yiyeceklerini Yemek Ve Ka­dınlarını Nikahlamak rüya tabiri,Gayri Müslimlerin Yiyeceklerini Yemek Ve Ka­dınlarını Nikahlamak mekke canlı, Gayri Müslimlerin Yiyeceklerini Yemek Ve Ka­dınlarını Nikahlamak kabe canlı yayın, Gayri Müslimlerin Yiyeceklerini Yemek Ve Ka­dınlarını Nikahlamak Üç boyutlu kuran oku Gayri Müslimlerin Yiyeceklerini Yemek Ve Ka­dınlarını Nikahlamak kuran ı kerim, Gayri Müslimlerin Yiyeceklerini Yemek Ve Ka­dınlarını Nikahlamak peygamber kıssaları,Gayri Müslimlerin Yiyeceklerini Yemek Ve Ka­dınlarını Nikahlamak ilitam ders soruları, Gayri Müslimlerin Yiyeceklerini Yemek Ve Ka­dınlarını Nikahlamakönlisans arapça,
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

TinyPortal v1.0 beta 4 © Bloc
|harita|Site Map|Sitemap|Arşiv|Wap|Wap2|Wap Forum|urllist.txt|XML|urllist.php|Rss|GoogleTagged|
|Sitemap1|Sitema2|Sitemap3|Sitema4|Sitema5|urllist|
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
islami Theme By Tema Alıntı değildir Renkli Theme tabanı kullanılmıştır burak kardeşime teşekkürler... &
Enes